2011-10-19 | 22:24:10

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 16



ALYSSA'S PERSPEKTIV:


När jag var klar inför kvällen var det en halvtimme kvar tills jag skulle gå mot festivalen. Ikväll hade jag satt på mig ett par jeans short, en beige stickad tröja. Och till det blev det lockigt hår, halsband och min älskade svarta hatt. Jag har vissa perioder då jag älskar speciella saker. Som förra gången var det röda naglar, och nu är det hattar. Speciellt svarta. Fast andra hattar gå också bra.
Jag kollade mig en sista gång innan hag bestämde mig för att gå ner och vara social med mamma och pappa.

"Hej gumman.", sa pappa som satt och läste tidningen i sin älskade fåtölj. Han vände upp huvudet när jag kom nerför trappan. "Hej.", svarade jag och satte mig i den andra fåtöljen. "Hur är det med min lilla tös då?"
"Det är bra. Jag ska snart iväg."
"Jag hörde det av din mamma. Vad roligt!", pappa lade undan tidningen och tog av sig sina läsglasögon. Han satte sig sedan tillrätta och fortsatte sedan konverationen.
"Hur är din nya vänner då?"
"Dom är jättesnälla."
"Så bra. Vad var det som hette ni igen?", frågade han.
"Kendall, Chaz, Ryan och sedan har vi Justin.", svarade jag och sedan gnuggade jag mina läppar emot varandra så att lipsylen jag nyss hade smetat på skulle spridas ut.
"Vem var det som skjussade hit dig?"
Jag kollade lite förvånat på pappa. Hur visste han allt det här? Han är ju knappast hemma eftersom han jobbar rätt mycket nu på det nya jobbet.
"Det var Justin. Men hur vet du allt?"
"Jag kanske inte är hemma så mycket, men jag har iallafall koll på vad som händer i min dotters liv.

Våran konveration fortsatte i några minuter. Det var ganska länge sedan vi pratade dotter-far snacket, och jag hade saknat det lite. När vi bodde i Spanien så brukade vi ofta prata. Men det kanske berodde på att han jobbade mindre , och hade mer tid åt mig.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag ropade hejdå till dom andra och sedan var jag på gåendes fot igen. Men det här gången gjorde jag det frivilligt, eller det gör jag väll dom andra gångerna också, men det här gången var det speciellt. För att vara en snäll kompis så skulle jag gå hem till Alyssa och hämta upp henne, för att sedan ha sällskap till festivalen. Jag såg fram emot kvällen. Det skulle nog bli roligt, och det var länge sedan jag hade roligt med mina vänner. Vem vet, det kanske skulle bli ännu roligare nu när vi har fått ett tillskott.

När jag påväg hem till Alyssa gick jag förbi platsen där festivalen skulle hållas ikväll. Dom var i full gång med förberedelserna och det stod redan några ungdomar utanför och väntade. Dom såg inte så stora ut men ända stod med med varsina flaskor och hällde i sig vätska, som antagligen var en häxblanding av massor olika sorters spriter. Jag var glad över att jag var smart nog och inte höll på med något sånt. Tänk vad det skulle stå i tidningarna. "Tonårs stjärnan dricker häxblandning!". Då skulle jag nog inte vara i den positionen jag är idag, och jag skulle nog inte vara en så bra förebild till personerna som jag faktiskt är idag.

Jag tog upp mobilen och gick in på twitter. Jag läste några tweet, re-tweetade några och tillochmed svarade till några fans. Något jag älskade var att jag och mina beliebers kan hålla kontakten med varandra på något sätt. Istället för att dom bara ska lyssna på mig musik eller så på mina konserten. Jag lade ner mobilen i fiken när jag svängde upp på Alyssa's gata och lite längre bort jag jag skymten av det stora, grå huset.

När jag var framme vid dörren skulle jag precis knackade på när dörren öppnades..


ALYSSA'S PERSPEKTIV:

När pappa och jag hade pratat klart så hade jag gått upp på mitt rum igen där jag hade bestämt mig för att måla naglarna. Jag öppnade skåpet där jag hade alla naglack och hade svårt att bestämma mig, som vanligt. Men jag valde sedan svarta eftersom det passar till allt och är dessutom super snyggt.

Jag satte mig i sängen och drog fram till Mac dator. Jag tryckte upp Itunes och satte på Jason Derulo's skiva. Själv är jag nog det störta Jason Derulo fanet. Okej, det kanske var att ta i men lyssna bara på hans röst! Men desvärre så var han inte så snygg, utan det finns snyggare killar om man säger så.

När naglarna var målade och dom hade torkat kollade jag på klockan och den var precis i tid till att jag skulle gå. Jag stängde av datorn och reste mig ur sängen. Jag tog upp väskan som stod vid spegeln och började gå ut ur mitt rum. Jag sprang nerför trappan till dörren. Jag tog på mig mina vita, låga converse och sedan roppade jag hejdå till pappa. Jag öppnade dörren och hoppade till av rädsla när jag märkte att Justin stod mindre än en meter ifrån.
"Gud vad du skräms!", sa jag och satt ena handen på bröstkorgen för att lugna ner mig.
"Förlåt, det var inte meningen."
"Men vad gör du här? Ska inte du till festivalen?", frågade jag.
"Jo, men Ryan skrev att du skulle gå själv. Så jag tänkte att du inte ville vara ensam så jag bestämde mig för att möta dig."
"Aw, tack Justin!", svarade jag honom och sedan fortsatte jag:
"Hej förresten!", jag gick ut och stängde ytterdörren och sedan omfamnades jag utan Justin's varma kram.


Ni fick två delar idag, vilket jag tycker är bra + att ni borde kommentera ännu mer då.
Vad tror ni Ryan tycker om att Justin håller på med Alyssa? KOMMENTERA!

Postat av: Hanna

Jäätttee brraaa, kommer de mer ikväll ? :D

2011-10-20 @ 13:12:41
Postat av: saga

Jag tror att han blir lite sur på justin, men jag tycker att alyssa och justin passar så bra ihop :D

hoppas att det kommer mer ikväl ;) <3

2011-10-20 @ 16:51:11
Postat av: Anonym

åhhh såå braa , när kommer nästa ?:)

2011-10-20 @ 17:19:43

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: