2011-10-16 | 14:18:34

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 13



ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Vänta nu. Hur vet ni varandras namn?", undrade Ryan medan han och dom andra stod som fågelholkar. "Justin gjorde så att jag fick smootihe över hela mig. Vilket gjorde att ni fick vänta.." Jag vände mig mot dom andra och började berätta historia från början till slut.

"Du lyckas alltid göra entrér, Justin", sa Chaz samtidigt som han tog tog om Kendall's midja och drog ner henne i hans knä. Kendall's skrattade till lite och sedan började dom kyssas. Inte en lite kyss som var över på två sekunder, utan det såg ut som dom skulle äta upp varandra. "Hey, skaffa ett rum istället.", sa Ryan och reste sig ifrån bänken och ställde sig bredvid mig. "Varför inte", sa Chaz när dom slutligen hade släppt varandras läppar.
Inte långt efter så var Chaz och Kendall iväg. Dom hade tagit Ryan's råd och bestämt sig för att vara ensamna. Hemma hos Chaz.
"Undra vad dom kommer göra..", sa Justin ironiskt samtidigt som vi började skratta. "Man kan undra.", svarade jag.

"Vad vill ni göra då?", undrade Ryan och ställde sig istället framför oss. "Eftersom du inte bor här Justin, så kanske ni vill vara ensamna?" jag kollade dom båda i ögonen och sedan öppnade Justin sin mun för att svara. "Nej, absolut inte. Jag vill lära känna dig. Du verkar vara en schysst tjej." Jag log lite mot Justin när han svarade.
"Så, är ni hungriga?", undrade Ryan samtidigt som han rättade till kepsen. "Jag är alltid hungrig", svarade Justin och jag samtidigt.
"Ska vi ta Mc Donalds?", frågade jag.
"Visst, men jag betalar", sa Justin.
"Om du säger det så."

När vi var utanför Mc Donalds så var det nästan inga där. Finns det inga personer? Men det ska finns 30 000 st. Men inte var dom i parken eller på Mc Donalds. Det var några unga tjejer som satt i ett hörn och studerade oss noggrant. Jag blev lite obekväm och ställde mig då mellan Ryan och Justin. Men när jag ställde mig där kände jag mig extremt kort. Dom båda var ett huvud längre än mig.
"Jag känner mig kort nu", sa jag och kollade upp på dom.
"Ryan, hörde du att det var någon som pratade?", sa Justin och kollade över mig för att låtsas att inte se mig.
"Ja, men jag ser ingen..", svarade Ryan och sedan började dom skratta och sedan kollade ner på mig.
"Men hej Alyssa. Vi såg dig inte.", sa Ryan.
Jag skrattade till och sedan puttade jag dom båda åt sidan så dom tappade balansen.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Alyssa verkade faktiskt vara en tjej man kunde hänga med. Det konstiga med Alyssa är att hon inte vet vem jag är. Eller hon vet nog att det finns en kille som heter Justin Bieber, men inte att det är killen hon just pratade med. Vilket är väldigt skönt eftersom jag då kan se om hon är en riktigt vän eller bara för att jag är killen som heter Bieber i efternamn.

Vi alla hade beställt varsin BigMac och satt oss vid ett bord vid fönstret. Alyssa hade satt sig längst in vid fönstret och Ryan hade varit snabb och satt sig precis bredvid. Jag tog min bricka och ställde den mittemot Alyssa och hon kollade på tjejorna som satt bakom mig.
"Vad är det?", frågade jag och kollade först på Alyssa och sedan kollade jag bak på dom tjejerna.
"Dom där kommer på oss, eller rättare sagt dig, som om vi vore dom sista människorna på planeten."
"Kanske för att jag är så otroligt snygg och så blir dom avundsjuka för att det sitter en annan snygg tjej mittemot mig.", svarade jag.
När jag sa att Alyssa var snygg, menade jag det. Men kunde känna hur Ryan kollade på mig med en blick som jag nästan kunde tyda. Lämna. Henne. I. Fred. Hon. Är. Min.


Kort kapitel men om ni kommenterar kommer nästa kapitel redan ikväll!

Postat av: sabina

omg så jvla bra!!!



hoppas nästa kapitel dyker upp ikväll ;)

2011-10-16 @ 15:58:52
Postat av: adde

Meeer <3

2011-10-16 @ 16:34:56
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Becka

Awesome :D

Meer :)

2011-10-16 @ 17:37:13
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: