2011-11-02 | 01:09:44

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 24

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Varför gick du bara iväg ifrån Justin?", undrade Kendall när hon hade dragit iväg mig till köket. "Vad skulle jag gjort?", frågade jag tillbaka. Jag drog mig bort ifrån greppet Kendall hade runt min arm. "Jag kunde gått ifrån rummet igen. Justin såg ganska besviken ut när du gick."
"Men det hade ju blivit ännu pinsamare om du hade stängt dörren igen och vi två bara stod där.", den här gången sa jag det med lite mer betoning i rösten. Kendall hade blivit sur på mig för att jag gick ifrån Justin när hon hade kommit in. Min första tanke var varför hon hade blivit sur för det?! Jag menar det är väl inte hennes problem?
"Men vad gjorde ni där inne?", frågade hon.
"Ingenting, du liksom förstörde det lite.", sa jag. Om jag ska erkänna var jag lite irriterad på Kendall just nu.
"Förstörde jag?!", utbrast hon.
"Nej, det var inte så jag menade.", sa jag. Hon satte armarna vid sin midja och såg allmänt bitchig ut.
"Tydligen vill du inte ha hjälp, och därför så skiter jag i er nu.", Kendall började gå men hann bara ett steg innan Justin kom in i köket.

"Vad snackar ni om?", hörde man Justin's röst säga. Vi båda kollade på Justin, men ingen sa någonting. Det pirrade till i magen varje gång jag kollade på Justin. "Har det hänt något?", fortsatte han. "Nej. Jag ville bara säga en sak till Alyssa. Men Chaz och jag ska nog gå hem nu, klockan är ju trots allt 11 på kvällen.", sa Kendall och gick till hallen för att sätta på sig jackan. Inte långt efter henne kom Chaz och gjorde likadant. "Eller ska vi hjälpa dig med disken Justin?", frågade Chaz. "Nej, det går bra."
"Jag kan hjälpa honom.", sa jag och Justin kollade bak mot och log. "Kolla, jag har fått en städerska.", sa Justin och skrattade lite. Jag slog honom lite löst på armen och sedan så öppnade Kendall ytterdörren. "Vi ses.", sa Chaz innan dom två försvann och det bara var jag och Justin kvar.

"Vill du ha skjuss hem sen?", undrade Justin medan han torkade det sista glaset. "Pappa skulle hämta mig, men om du vill kan jag säga att han slipper?", svarade jag. "Jag kan skjussa dig.", svarade Justin med ett leende. Jag tog upp mobilen och klickade in sms:et.

'Jag får skjuss hem av Justin. Så vi ses sen. Puss'
'Bra då vet jag. Puss'

Jag läste svaret jag hade fått av pappa och sedan lade jag mobilen på köksbordet. "Nu vet pappa det.", sa jag. "Bra. Vill du att jag ska skjussa hem dig nu eller vill du vara kvar?", frågade Justin. Han gick och lutade sig mot kylskåpet och väntade på mitt svar. "Jag vill gärna hitta på något.", jag kollade på Justin och han sken upp i ett leende.
"Vad ska vi göra?", frågade jag. Justin rykte på axlarna inna han började gå mot sitt rum. "Kom.", sa han och jag gjorde som han bad mig. När jag kom in i hans rum stod Justin och höll fram filmen The Notebook. "Vill du se?", frågade han. "Självklart, eftersom det är min favorit film, svarade jag. "Min med."
"Ska vi vara här eller i vardagsrummet?", frågade jag. Jag tog tag om mitt hängade hår och satte upp det i en bulle. "Vi måste vara i mitt rum. DVD:n i vardagsrummet har tyvärr gått sönder.

"Pinsamt att fråga men har du några kläder jag kan låna. Det är ganska obekvämt med short när man ska kolla film?", Justin kollade på mig och sedan öppnade han sin garderob. Han tog fram ett par gråa mjukisbyxor och en svart hoodie. "Dom blir bra tror jag.", sa han och räckte mig kläderna. Jag tackade och tog på mig kläderna. Som anat så var byxorna för stora. Men för att dom skulle passa så vek jag upp dom några gånger. Jag satte sedan på mig hoodie, den var också för stor men jag älskar när tröjor är förstora, eller ja iallafall myströjor.
Medans jag hade bytt om hade Justin förberett filmen och dragit ner parsienen och släckt ner hela huset. "Du kan få sova här istället för att vi måste hålla kolla på tiden.", sa Justin. Han kollade på mig. "Visst, men jag måste nog ljuga för pappa då. Annars kommer han stå utanför din dörr om 10 minuter och dragit hem mig. Han gillar egentligen inte att jag är ensam med killar, om vi inte är tillsammans då men då är det ett undantag." Justin skrattade lite innan han satte sig i sin säng och väntade på mig. Jag tog fram telefonen och tryckte upp pappa igen. "Vad ska jag säga till honom då?", frågade jag Justin. "Säg att Kendall var ledsen och att du vill vara med henne.", svarade Justin. "Det blir perfekt."


Förlåt för ett av världens sämsta kapitel som någonsin skådats.


Kommer mer imorgon (eller idag om man ska följa klockan). Jag håller på att somna framför datorn.

- xoxo

Postat av: saga

Dina kapitel är aldrig dåliga!

Längtar till nästa underbara kapitel<3

2011-11-02 @ 09:50:17
Postat av: Jenny

Det var inte sämst! Det var grymt bra! Du är riktigt duktig på att skriva! :) <3

2011-11-02 @ 14:51:40
Postat av: Josefin

grymt bra! BÄST! :D Kolla in min nya novellblogg

? (a) <3

2011-11-03 @ 15:47:10

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: