2011-07-06 | 00:51:43
Filed Under: Next To You

Chapter 14 - Game

Jason Derulo's låt spelades högt ur högtalarna när det var paus.
Justin började började sjunga men och tog tag om mig och tryckte mig väldigt nära.
"Justin, vi är på en basket match" sa jag och han släppte mig inte.
"Låt dom kolla" svarade han och tog tar om ena handen och snurrade runt mig.



När matchen var slut stannade vi kvar lite så att vi inte skulle komma bland folkmassan.
"Vad tyckte ni om matchen då?" frågade Justin.
"Den var grym, jag älskar när det är fart på spelet och det blir massa poäng hela tiden. Rät lag vann ju" svarade Emily och Ryan instämde.
Alla tre fortsatte prata om matchen och skulle kommentera varendra liten sak folk gjorde. Själv satt jag och lyssnade och försökte förstå saker som dom snackade om, men förstod inte ett ord. Jo, mål!

"Hallå, vi är helt ensamma i hela arenan" sa Justin och alla blev tysta.
"Kom" sa Ryan och började klättra ner för alla stolar och alla följde efter.
"Jag kommer inte över den här" sa och medans alla redan var långt före mig.
Ryan och Emily fortsatte medans Justin vände och började gå tillbaka mot mig.
"Hoppa!" Sa han och sträckte fram sina armar.
"Men det är ju långt ner." sa och jag satte mig ner vid kanten.
"Nu är det ju inte så långt." sa han och jag hoppade rakt ner i hans armar.
"har dig" sa han och släppte ner mig.
Vi började gå neråt igen och kom ner till planen.
Ryan och Emilt hade fått tag på bollar så Justin föreslog att vi skulle spela match.
"Killarna mot tjejorna?" frågade han.
"Just det, jag suger på basket killar, Emily kommer ju få göra precis allt"
"Nejdå, vi kör nu" sa Ryan coh vi gjorde som han sa.
Vi började spela och Ryan och Justin var riktigt duktiga. Dom hade pasningspel och gjorde hur många mål som helst.
Emily var också duktig och sedan kom jag, som inte ens kunde skjuta mål.
Jag ser hur en boll kommer rakt mot mig och jag var verkligen inte beredd så jag fick den rakt i magen och kved mig av låtsassmärta.
"Ey Ryan, ta det lite lugnt" sa Justin och lät arg till Ryan.
"Hur gick det?" frågade Justin och böjde sig ner.
Jag låtsades börja gråta, men i själva verket gjorde det inte det minsta ont.
"Bra jobbat Ryan! nu gråter hon ju"
Ryan började gå närmare och börjde sig ner till mig.
"Förlåt, det var inte meningen" sa han men en nervös röst.
Jag tog bollen Ryan hade i famnen och började springa fram till deras korg och försökte göra ett mål. och jag lyckades, första gången.
Jag hoppade av glädje och Emily kom klatchade mig.
Jag såg Ryan och Justin stå därborta och såg ut som frågetecken!
"Ni borde testa på skådespeleri någon gång" sa jag lite kaxigt till dom började jaga mig. Jag sprang det fortaste jag kunde och blev jagad av Justin. Emily blev jagad av Ryan men hon hade redan blivit tagen.
Jag sprang tills Justin kom ifatt mig och fångade upp mig.
"Gotcha" sa han och vi både pustade ut lite.
"Jag är trött, jag går och sätter mig" sa jag och gick ifrån Justin.
"Steph och jag sätter oss en stund" ropade han till Ryan och Emily som stod och sköt straffar.
Han gick efter mig och sedan satte sig brevid mig.
Han satte upp fötterna på stolen framför och jag lutade mitt huvudet mot hans axel. Han lutade sitt huvudet mot mitt och pustade ut.
"Steph" sa han.
"Ja" svarade och fortsatte kolla ut mot Emily och Ryan.
"Mitt liv har inte varit såhär perfekt på länge, att jag mötte dig var det bästa, och att jag har hittat en otroligt bra vän som Emily var också sjukt bra!"
Jag kollade på honom och gav honom en kyss.
"Du är så otroligt gullig Justin, alla tidningar har så otroligt fel om dig. Att du är en bortskämd snorunge. Du är en av dom underbaraste människorna jag har möt. Och jag har möt massor"
Justin kollade på mig och satte sitt finger under min hacka och kysste mig passionerat. VI fortsatte kyssas medans jag satte mig i hans knä med armarna om hans nacke.

Hörde vi plötsligt någon smälla igen en dörr. Jag reste mig snabbt ifrån Justin och vi alla började springa fort därifrån. Vi fortsatte springa ut från arenan och var snabbt därifrån.
"Haha, tur att vi han, annars hade det stått i varenda tidning imorgon" sa Emily och alla började skratta.
"Ja, precis" svarade Justin.


Världens tråkigaste del men är hemma hos farmor och skriver genom mobilen, och det är nog mycket stavfel men det får ni stå ut med, orkar inte kollade igen att med den här skärmen.
Ha det bra kära läsare!

Postat av: Adde

meeer , <3

2011-07-06 @ 01:24:12
URL: http://beliebeer.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: