2011-07-02 | 13:29:39
Filed Under: Next To You

Chapter 12 - Explain

"Okej, du behöver verkligen berätta precis allting som har hänt, för nu förstod jag inte ända dugg." Var det ända Emily sa innan vid kom upp till vårat rum igen.

När vi kom upp på vårat rum gick jag direkt och satte mig på sängen. Emily  stängde dörren och kom och satte sig brevid mig.
"Var har du och Justin varit hela dagen?" Frågade hon och jag började med hela historien.
"Igår kvällen när jag skulle sova så fick jag ett sms från Justin där han sa att jag skulle möta honom klockan 9 utanför hotellet nästa morgon, vilket jag gjorde. Sedan tog hand mig han-"
"Vänta, tog han dig hand?" sa hon väldigt högt utanglädje.
"Ja, men kan jag får berätta klart nu?" frågade jag och hon nickade.
"Så vi gick där hand i hand och sedan kom i till ett stället lite längre in i en skog, eller inte skog men du fattar. Där var det som en jättestor "säng" med kuddar och jordgubbar och dricka. Så där satte vi och pratade och låtsasbråka och sedan när vi skulle gå tillbaka så gjorde han det."
"Vad gjorde han" frågade hon nyficket.
"Han sa attt han hade glömt att ge mig en grej, så då sa jag att han kunde ge mig det nu. Då kysste han mig."
"Aww, gud vad gulligt. Sådär har aldrig någon kille gjort för mig." sa och suckade lite.
"Vänta så ska du se att någon kommer göra så för dig med." svarade och jag hon sarade med ett leénde.
Helt plötsligt började mig telefon ringa. Jag sken upp i ett leénde för jag trodde att det var Justin men det var det inte. Det var mamma.
Jag tog snabbt upp telenfonen och gick fort utt ur rummet. Jag hörde hur dörren öppnades igen.
"Vart ska du?" frågade Emily.
"Jag kommer sanrt, ska bara ringa mamma, Det är så dålig tekning på rummet." svarade och började gå mot hissen.


Jag tog fram nummret igen och tryckte på ring.

*Steph, hur har du det?" var det första man hörde mamma svarade.

"Hej mamma, jag har det jättebra."

*Vad skönt att höra, jag pratade med Adam förut och han sa att ni skötte er jättebra. Men han sa också att ni hade fått nya kompisar.*

"Ehm, ja det har i." svarade jag snabbt därefter.

*Vad heter tjejorna då?* frågade mamma och jag funderade på att ljuga eller om jag skulle säga sanning. Mamma har alltid varit på beskydande när jag sa att jag skulle vara med killar.

"Ryan och Justin"

*Jaha, är det killar ni är med? Jaja, du får inte bli förälskad i någon du inte kan träffa senare. Men du Steph, jag måste gå nu. Jobbet kallar. Men ha det så jättebra så ses vi snart* sa mamma och jag svarade hejdå och sedan la vi på.
Jag kollade på mobil och ja tillbaka den i väskan. Jag började gå tillbaka till rummet när jag känner någon kramar mig bakifrån. Jag känner doften av Justin och jag vänder mig om och kysser honoom passionerat.
"hey baby" sa han innan han trycket sina läppar mot mina igen.
"Vad gör du här ute alldeles ensam?" frågade han och höll om mig fortfarande.
"Jag ringde bara mamma" svarade jag och kollade på honom.
"Jaha, vad bra. Jag trodde du var ledsen eller något."
"haha, nejdå" svarade jag och kysste honom igen. Mitt under kyssen hörde vi någon ropa.
"Justin! Vi måste gå igen. Ni får hålla på med eran kysskallas någon annan gång, men i måste åka. Vi är redan lite sena." Jag kollade bak och ser en ganska stor, mörk man står vid en taxi.
"Ja Kenny, jag kommer!" svarade Justin.
"Ledsen shawty, men måste gå" sa han och kramade om mig extra hårt och sedan pussade mig i pannan.
Han började gå mot Kenny och jag gick tillbaka till rummet.

*

"Vad sa din mamma då" Frågade Emily när jag kom tillbaka.
"Hon frågade hur vi hade det och så. Men jobbet "kallade" som vanligt." Svarade jag och Emily tog på sig sin natttröja och la sig sedan ner i sängen.
"Okej godnatt" sa hon och jag kramade hon henne som en godnatt kram.
"Godnatt"

Nästa dag:

När vi hade ätit frukost och gjort iordning oss så kom Ryan och knackade på.
"Hej, ska ni med till stranden." frågade han och Emily och jag verkade tycka att det var en ganska bra idé.
"Men vi ska inte bada så ni vet det. Det blåser ganska mycket idag." sa han därefter och Emily och jag tog våra väskor och sedan började vi våran färd mot stranden.
"Var är Justin?" frågade jag Ryan och och svarade:
"Ta det lungt, han kommer. Pattie ville bara prata lite med honom men han skulle komma så snabbt som möjligt."
Jag tänkte like och undrade vem Pattie var.
"Ehm, vem är Pattie.
"Haha, ta det lungt det är bara Justin's mamma." svarade jag och jag log lite och sedan fortsatte vi till stranden.

När vi var framme på stranden så satt vi där och pratade om allt möjligt och Emily och Ryan började prata om basket igen så jag slutade lyssan och tog tag i en pinne och började skriva i sanden.

Justin ♥ Stephanie

Jag satt och kollade på det ett tag när jag ser två fingrar kommer och gör ett stort hjärta runt det och sedan sätter sig Justin brevid.
"Vad fint du har gjort" sa han.
"Precis" svarade jag och log.

Jag fortsätter med bloggen! :D
Tack för alla kommentarer, jag blev så himla glad när ni kommenterade!


Men nu ska jag till mitt landställe men kommer hem imorgon så då får ni ett till kapitel!
Så om ni kommenterar mucket nu kommer ni få ett extra långt imorgon.



Postat av: bloggiiiish.

jattbra novell! fortsatt! :D

2011-07-02 @ 17:09:09
URL: http://barcalover.blogg.se/
Postat av: Adde

meeeer,

jaaag älskar denna novellen , <3

2011-07-02 @ 17:21:57
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEER!

2011-07-02 @ 21:45:25

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: