2011-08-14 | 23:23:09
Filed Under: Next To You

Chapter 30


Bild 1: Sheldon Bild 2: Steph's outfit. Bild 3: Sheldon's hus.

- Här har vi matsalen och där borta har vi idrottshallen, och då tror jag att jag har visat dig hela skolan.
- Okej, ni har en ganska stor skola.
- Den räcker gott om väl.

När jag hade visat Sheldon runt i skolan var det dags för lunch. Vi gick in i matsalen och märkte att det var fiskgratäng.
Sheldon och jag kollade på varandra och skakade på huvudet.

- Jag äter inte..
- Inte jag heller, svarade Sheldon.

Vi vände oss snabbt och började gå därifrån.

- Ska vi köpa något från cafeterian istället?
- Låter som en bra idé. Men vad finns det att köpa? undrade Sheldon och tog fram sin plånbok ur sin handväska.
- Det finns mackor, festis eller ja, egentligen vad som helst.
- Så en ponny?
- Va?
- Jag du sa ju att man kunde köpa vad som helst!

Vi båda började skratta. Jag hade redan börjat gilla Sheldon, hon verkade vara en schysst tjej.
Vi gick fram till disken på cafeterian och kollade vad som fanns.
Jag bestämde mig för att ta en fralla och en festis. Sheldon tog likadant.
Jag gick fram och lämnade över pengarna till tanten som stod i kassan.

Vi gick sedan och satte oss oss vid ett bord.

- Det här var iallafall bättre än fiskgratäng.
- Håller med.. Jag kan inte förstå folk som äter det. Svarade Sheldon
- Så, ni flyttade hit för din pappa fick jobb?
- Japp.
- Vad jobbar han som då?
- Han äger Atlantic Cars.
- Jaha, så han tjänar ganska bra?
- Haha, kan man säga.

När vi hade lunch så gick vi och hade våra sista lektioner innan vi slutade. Det var tur att det snart var fredag för nästa vecka var det Februari lov i två veckor. Egentligen har man inte lov då. Men våran skola har valt att ha det, fråga mig inte varför.
Jag kramade om Sheldon hejdå och sedan gick jag hem.
När jag var hemma gick jag direkt upp på mitt rum och satte igång datorn. Inga läxor idag inte.
När jag loggade in på facebook såg jag att jag hade fått en ny vänförfrågan. Jag klickade på gubben i hörnet och såg att det var Sheldon. Jag klickade acceptera och inte länge efter skrev hon i chatten.

"Whatsup guurl?"
"heeey, typ ingenting.. Kom nästan precis hem, du"
"Okej, målade precis naglarna. Men du jag tänkte på en sak?"
"Aa"
"På fredag när vi får lov. Vad gör du då?"
"Hum, ingenting, hurså?"
"Bra, för då bjuder jag över dig till mig och vi ska ha tjejkväll"
"Ja, lätt att jag kommer"
"Good girl"
"Haha"

Jag skrev sedan hejdå och att vi ses i skolan imorgon. När mamma kom hem hjälpte jag henne med maten och sedan var den dagen slut.

Onsdag och Torsdag  flöt på som vanlig och Sheldon och jag hade kommit varandra riktigt nära. Bara på några dagar, men ändå kändes det som jag hade känt henne hur länge som helst.
Fredags eftermiddag var här och Sheldon och jag bestämde oss för att vi först skulle hem till mig och hämta min grejer innan vill började gå hem till henne.
När skolan väl var slut så gick vi fort hem till mig och började packa.

- Tandborste, nattlinne, handduk, bikini, smink,kläder.. Är det något mer?
- Nej, det tror jag inte. Men jag har om du skulle glömma något.
- Bra.

Jag stängde igen väskan och hängde den över axeln. Vi började gå nerför trappen då mamma kom hem.

- Hej, ska ni gå nu.
- Japp, precis på utgång.

Mamma kollade på mig och sedan på Sheldon.

- Dig har jag inte sett förut. Jag heter iallafall Allison och är Steph's mamma.
- Det förstod jag. Sheldon.

Dom skakade händerna och sedan fortsatte vi ut på hallen och satte på oss våra skor.

Vi började gå och det hade redan börjat bli mörkt ute. Vi gick över en fotbollsplan och ser några killar lite längre bort.
Killarna börjar vissla men vi bara ignorerade det.

- Jag orkar inte med killar..
- Inte jag heller. Instämde jag och vi fortsatte promenade hem till Sheldon's hus.

- Nu är vi framme. Sa hon och stannade upp.
- Skojar du med mig?

Postat av: Adde

meer <3

2011-08-15 @ 00:25:15
URL: http://beliebeer.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: