2011-08-14 | 16:53:52
Filed Under: Next To You

Chapter 29


När jag var framme vid skolan gick jag in i korridoren, där det var fullt med folk.
Jag gick snabbt fram till mitt skåp och öppnade det. Böckerna låg huller om buller, men jag har aldrig ork att fixa i ordning det.
Jag kollade på schemat som jag hade satt ut på skåps dörren och kom på att det var historia.
Jag tog ut historia böckerna och sedan stängde jag skåpet och började gå mot salen.

När jag var framme vid salen öppnade jag dörren och gick in och satte mig. Som tur vad hade inte läraren kommit än.
Jag la upp mina böcker på bordet och tog fram en penna.

- Godmorgon, hördes Tom, lärarens, röst.
- Godmorgon, svarade alla eleverna.
- Ida ska vi prata om Pyramiderna i Egypten.
Alla började sucka.
- Inga suckningar i det här klassrummet tack.

Tom började prata om när dom byggdes och hur dom byggdes. Tillslut orkade jag inte lyssna och kollade istället ut genom fönstret.
Våren var påväg. Snön hade nästan precis förvunnit. Det var bara lite kvar. Men det skulle inte förvåna mig och det skulle komma en snöstorm, och sedan skulle det bli 7 meter snö igen.

- Stephanie! Hördes ifrån mina tankar.
Jag kollade upp och där stod Tom med boken i sin hand och alla kollade på mig.
- Vilken sida..
- Märks att du inte lyssnat. Du ska svara på fråga om när den första pyramiden byggdes.
- Jag vet inte..
- Stephanie, du måste börja lyssna på lektionerna. Okej?

Jag nickade bara och lektionen fortsatte.

När skoldagen var slut gick jag hem direkt. När jag var hemma packade jag upp mina läxor på skrivbordet och gick ner för att hämta något att äta.
Jag öppnade skafferiet och tog ut flingorna. Jag öppnade sedan kylskåpet och tog ut mjölken.
Jag hörde mamma komma in genom utedörren.

- Jag är hemma, ropade hon.
- Hej.

Hon kom in i köket och fram till mig. Hon pussade mig snabbt på pannan och sedan tog hon fram en tallrik till henne.

- Häll upp lite till mig med.

Jag gjorde som hon sa och fyllde halva hennes tallrik med flingor.

Jag gick sedan upp på mitt rum och gjorde klart mina läxor. Senare på kvällen kollade jag på tv och sedan gick jag och la mig.

Nästa dag:
Jag vaknade och gjorde precis likadant som igår. Duschade, fixade i ordning mig, åkt frukost och gick iväg till skolan.

När jag satt på matte lektionen och det var alldeles tyst, så öppnas dörren.
In kommer en smal, lång tjej med långt brunt hår. Våran lärare reser sig och och börjar prata med tjejen.

- Får jag be om eran uppmärkamhet tack.

Alla kollade på honom och han började prata.

- Från och med nu har ni fått en till i klassen. Men du kan väl berätta lite om dig själv.

Han kollade på tjejen och hon klev fram lite.

- Hej, jag heter Sheldon och jag ska i eran klass. Jag kommer egentligen från New York, men pappa fick jobb här i Atlanta så vi flyttade hit.
- Då får vi välkomna dig, och Stephanie, skulle du kunna visa Sheldon runt.
- Nu? frågade jag.
- Japp.


jag vet, tråkigaste kapitlet eveer. Men när vill ni att Justin ska komma in? Nu.. Snart.. Vänta lite till?

Postat av: Adde

Meer,

typ snart :]] §

2011-08-14 @ 17:53:11
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: wilma

mer,typ snart?:)

2011-08-14 @ 19:04:13
URL: http://onlybritney.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-08-14 @ 20:11:52
Postat av: matilda

SNART :D:D

2011-08-14 @ 20:12:36

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: