2011-08-07 | 02:02:45
Filed Under: Next To You

Chapter 19 - Promise me?



Nästa morgon vaknade jag av solljuset genom gardinen. Jag märkte att jag låg brevid Justin och mindes igår. Det måste låtit konstigt. Här kommer jag, Steph, inspringandes och typ gråter för att jag trodde någon var i samma rum som jag. Men det är inte första gången det händer. Ända sedan pappa försvann har jag höllt på så. Varje gång säger mamma att det bara är pappa som vill skydda sin ängel. Men det känns ändå obehagligt.
Tänk om Justin tyckte jag var en töntig 16-årig tjej som inte kan kolla skräckfilm utan att hon blir livrädd?

Jag slutade tänka på det och började gå upp ifrån sängen för att sedan ta fram något ifrån Justin's resväska, som jag bara kunde låna medans jag gick över till mitt rum. För ifall jag skulle möta någon skulle det vara lite pinsamt att komma i mitt stora "nattlinne". Jag tog fram mjukisbyxorna som jag hade lånat när vi kollade film. Och sedan en grå hoddie över min tröja. Jag gick sedan fram till Justin som fortfarande sov och pussade honom i pannan.
"Vi ses sen" Viskade jag lite tyst och gick sedan till dörren och började till mitt rum.


Det första jag såg när jag kom in i rummet var Ryan och Emily sitta och kolla på någonting på Ryan's dator. Dom båda skrattade och såfort jag kom in kollade båda.
"Hey och godmorgon" Sa Emily och kom fram till mig och kramade om mig.
"Godmorgon" Svarade jag och kramade henne tillbaka.
"Är Justin vaken?" Undrade Ryan när jag hade släppt taget om Emily.
"Nej, han sover fortfarande. Men jag ville inte väcka honom igen.."
"Okej, men då kanske det är dags för mig att gå tillbaka och väcka honom. Vi ville inte störa er igen, om ni hade det lika mysigt som ni två hade igår." Sa Ryan och både Emily och Ryan började skratta.
"Heey, sluta. Vad pratar ni om?" Svarade och och kollade på dom som frågetecken.
"Inget.. Men vi ses sen tjejer."


När jag var iordning gjord för en dag så gick jag och Emily ner för att äta frukost. Idag ville vi två äta ensamma, eftersom ungefär 90% av tiden som vi har varit i Hawaii så har vi umgåtts med killarna.
"Redo?" Frågade Emily.
"Alltid redo" Svarade jag och satte på min sina svarta solglasögon.

Väl nere vi frukosten tog vi åt oss mat och gick och satte oss vi första bästa bord. Jag öppnade smörpacketet och började bre men macka och sedan la jag på min ostbit.
Frukost var egentligen inte för mig. Innan skolan äter jag ingenting, inte ens en flingbit. Mamma blir alltid lika arg och säger att man inte mår bra om man inte äter, men inte har jag dött av det.
"Jo Steph, jag måste fråga en grej"
"Fråga på du" Svarade och väntade på en fråga, som jag nästan kunde ana vad den skulle handla om..
"Igår när jag och Ryan kom in deras rum.. Vad höll på att hända mellan er?"
"Ingenting höll på att hända.. Vi kysstes bara"
"Och därför tar man av sig tröjorna?"
"Men vi sa ju att det var varmt.." Sa jag och kollade ner på mig macka och tog upp den från tallriken och tog en tugga.
"Steph, Jag är din bästavän men jag inte dum.. Ni hade hela balkongdörren öppen"

"Emily.. Snälla sluta fråga.." Sa jag och kände hur en  rosa hudnyans färgade mina kinder.
"Okej, jag ska. Men Steph, lova mig att aldrig göra något som du inte vill"
"Jag lovar" Sa jag och tog den sista klunken av apelsinjuice som fanns kvar i mitt glas.

Postat av: amanda

Jag älskar din blogg eftersom att du alltid uppdaterar! <3

2011-08-07 @ 13:19:31
URL: http://nä.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag är klar nu! Hoppas du gillar den :) Du kan se den på www.idalager.blogg.se/design ! Gillar du den så skickar jag kodmallen och stillmallen! :)<3

2011-08-07 @ 14:30:51
URL: http://biebsordie.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: