2012-04-06 | 12:31:41

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 65

Jag svarade inte utan kollade diskret på Kendall när hon tog bollen och sköt rakt in i mål.
Jag for snabbt upp på fötterna igen och hoppade upp och ner.
Justin och Ryan slängde förvånade blickar mot mig.
"Du är då snygg, men också lättlurad." viskade jag till Justin innan jag kysste honom lätt på läpparna.
Jag sprang sedan mot Kendall och kramade om henne. Vi båda skrattade och kollade på killarna som inte verkade förstå någonting om vad som just hände.
"Killar, utmana aldrig tjejer. Tjejer vinner alltid, oavsett vad som står på spel."



ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Sakta fladdrade mina ögonlock upp. Solen lyste genom parsienen och genst blev jag på glatt humör. Ett leende bildades på mina läppar då det inte är någon speciell dag. Min födelsedag.
Jag vände mig om i sängen för att möta en sovande Justin, men ingen var där. Jag satte mig snabbt upp i sängen och kollade runt. Ingen syndes.
Jag reste mig snabbt upp och gick ut ur mitt rum. Jag stannade plötsligt till, vände mig om och gick tillbaka till mig spegel. Jag kisade med ögonen och gick fram till spegeln där en liten lapp satt fast tejpad.
"Grattis på födelsedagen älskling. Hitta mig. /Justin." en slarvig handstil prydde framsidan, nästan så slavrig så man knappt kunde se vad det stod. Jag läste lappen en gång till innan jag fort drog på mig några kläder och begav mig nedåt.

"Alyssa?"
Mamma ropade på mig från köket.
"Ja?"
Jag begav mig mot köket där mamma stod och fixade frukost.
"Vad gör du uppe nu? Vi hade tänkt sjunga för dig."
Sa hon med en förvånad röst, men jag kunde även höra en besvikelseton.
Jag gick fram till henne och pussade henne lätt på kinden, "Förlåt. Men jag måste hitta Justin."
Hon vände sig mot mig och lade sina händer på mina kinder, "Du har blivit så stor. Tänk att du redan är 16 år gammal. Jag minns-"
Jag avbröt henne, "Tack mamma, det räcker."
Hon flinade till och pussade mig i pannan. "Grattis på födelsedagen gumman."
"Tack." Vi båda log åt varandra innan vi omfamnade varandra i en varm kram.
Mitt uppe i våran kram gjorde pappa entre i köket.
"Nemen är det inte lilla födelsedagsbarnet?"
Pappa sträckte ut sina armar och jag släppte mamma och sprang fram och kramade pappa. Hårt.
Pappa suckade, "Du har blivit så stor. Jag minns-"
Ännu en gång stoppade jag, "Kan ni två sluta med era fasioner om att jag har blivit stor. Jag är 16 och nu ska jag leta upp Justin. Vi hörs sen."
Jag lämnade mamma och pappa i köket och gick sedan ut ur huset för att leta reda på Justin.
Direkt utan för låg ännu en lapp.
"Följ pilarna för att hitta mig. Jag väntar." Jag tog upp lappen som låg på marken och letade efter nästa pil. Den satt på ett träd lite längre bort. Snabbt började jag gå och sedan följde jag efter varenda pil jag kunde hitta för att komma till Justin. Vart han nu befann sig.

Efter tio minuters följade efter pilar hade jag kommit upp på en kulle. Jag stod på toppen och kollade ut på utsikten. Man kunde verkligen se ut över allting. Jag kollade runt för att se om jag kunde se några fler pilar, vilket jag inte kunde. Så jag antog att jag var framme, men vart var Justin? Hade jag gått fel?
Jag granskade utsikten och tog bort lite hår som hade faliti framför ansiktet när någon kommer bakifrån och slingrar sina armar runt min midja och placerar sin mun vid mitt öra. Justin.
"Happy birthday to you. Happy birthday to you. Happy birthday my baby, happy birthday to you." sjöng han tyst i mitt öra och jag sken upp i ett stort leende. Jag vände mig om jag lade mina armar runt hans nacke.
"Tack." svarade jag och pressade samman våra läppar.
Vi särade på oss och jag kollade djup in i hans ögon.
Ett leende splittrades upp i hans ansiket och han log som ett fån.
"Vad är det?" frågade jag. Ett leende syndes nu också på mina läppar.
Justin svarade inte utan skakade bara på huvudet och skrattade, "Inget. Du är bara så otroligt vacker."
Jag bet mig löst i läppen, "Sluta."
Justin's tag om min midja blev hårdare och jag kom automatiskt närmare honom. Han bar upp i luften och snurrade runt mig några varv.
"Grattis på födelsedag älskling."
Vi lutade våra pannor mot varandra, "Tack."
Vi släppte varandra och Justin gick och ställde sig med händerna i fickorna och kollade ut över utsikten.
"Minns du?" frågade han plötsligt.
Jag kollade undrande på honom. Vad skulle jag minnas? Som en galning började jag tänka tillbaka på alla grejej vi hade gått igenom. Tills jag stannnade till och mötte hans blick. Justin log och händelsen började spelas inom mig.

"Alyssa.", började Justin. Jag kollade upp och mötte Justin blick. Han tog ett djup andetag och sedan fortsatte han. "Jag har aldrig någonsing gjort det här. Men jag vill att du ska veta en sak.", jag sa ingenting utan väntade bara på att Justin skulle fortsätta prata.

"Redan från första gången jag träffade dig har du varit speciellt, på ett bra sätt. Du får mig att känna känslor jag aldrig någonsin känt. Du fick mig på fall redan första gången jag råkade spilla smootihe över dig. Redan på ditt utseénde kunde jag tyda att du hade en underbar personlighet. Jag tror jag började bli..", mer hann Justin inte säga innan jag tog tag om hans ansikte och tryckte mina läppar emot hans. "..kär.", fortsatte Justin när vi hade särat på oss. Jag skrattade till innan jag böjde mig framåt igen och nuddade hans mjuka, fylliga och fuktiga läppar igen.

Ett leende formades på mina läppar.
"Så du minns?" frågade han.
"Som om det vore igår." Jag gick fram till honom och kysste honom. Passionerat.

"Frukost?" Justin kollade på mig.
"Gärna. Jag är jättehungrig."
Justin drog fram två subway påsar och höll upp dem i luften.
"Hur visste du att jag älskar subway?!"
Han gav mig ena mackan och jag öppnade den direkt.
"En viss Kendall viskade i mitt öra."
Han böjde sig ner och pussade min panna.

Jag skrattade till, "kyckling?" jag pekade på mackan och han nickade.
"Med vitlökdressing." fyllde han i.
"Perfekt." Jag tog en tugga och Justin satte sig ned bredvid mig.
Jag lutade mig mot honom och jag lade sin arm runt mig.
"Hittade du alla pilar?" frågade han.
"Såklart jag har, annars skulle jag inte vara här."
Jag kollade på Justin som såg ut att fundera. Efter en liten stund sken han upp i ett leende.
"Aha, jag är inte så smart nu på morgon vet du."
"Du är aldrig smart." sa jag. Justin öppnade mun stort och kollade på mig.
"Tack för den." Han kollade ned i marken och putade med sin underläpp.
"Hey, kom här." sa jag och flyttade mig så att jag satte grensle över honom.
Mina händer placerades på hand kinder och jag kysste honom. Justin lade sina händer på mina händer och svarade kyssen. Justin öppnade mina läppar med hjälp av sina tunga och de slingrades runt varandra. Justin's hand vandrade innanför mina tröja och han smekte mig rygg.
Jag avslutade kyssen och bet i läst i läppen. Jag reste mig upp och plockade upp skräppet från marken.
"Kom nu, vi åker hem."
Justin lade sig ner på marken och stängde ögonen.
"Nej, kan vi inte vara kvar här lite till?"
"Nej, vi kan göra andra saker. Kom nu."
Justin reste sig motvilligt från marken och sedan lämnade vi kulle bakom oss.


Hennes födelsedag är lång ifrån över. Men den kommer delas upp i olika delar pga av att jag vill få med mycket och om jag skulle skriva allt i ett så skulle ni inte ens orkar läsa allt.


Men kan få upp ett till idag, men det beror på hur ni kommentera. Så kommentera på nu!

Och ni får gärna gå in och röst på Biebzdream HÄR. Tack på förhand.

Postat av: Adde

meeeer <3

2012-04-06 @ 14:09:55
URL: http://nattstad.se/adelisaberisha
Postat av: Alictin

Bra, lite komiskt att jag "också" fyller 16 i dag, haha ;)

2012-04-06 @ 14:41:59
URL: http://alictin.blogg.se/
Postat av: Anonym

jääättebra <3

2012-04-06 @ 16:34:49
Postat av: Anonym

Superbra! :)

2012-04-06 @ 16:45:56
Postat av: Alictin

Sv: Tack (:

2012-04-06 @ 20:23:25
URL: http://alictin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sugen på att läsa en novell? Isf kan du läsa min nya och om du gör så får du inte glömma att kommentera vad du tyckte! Så nu hoppas jag att du kommer läsa den!

kram Hanna (:

2012-04-06 @ 22:15:50
URL: http://kidrauhlforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

SUUPER BRA!!

2012-04-07 @ 09:53:04
Postat av: sabina

meer <3! sjukt bra!

2012-04-07 @ 22:00:13
Postat av: saga

as bra kapitel! :D

Längtar stort till nästa :p♥

2012-04-09 @ 15:22:14
Postat av: saga

As bra kapitel! :D

Längtar stort till nästa :p♥

2012-04-09 @ 15:24:10
Postat av: Anonym

hej, gör du länkbyten:)

2012-04-09 @ 16:22:27
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej, men jag länkar dig nu så kan du säga till mig när du har länkat mig :)

2012-04-09 @ 17:16:48
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Hanna

nu kan dina läsare börja rösta på dig på min blog awards som precis har startat !

http://http://bieberfevernovell.webblogg.se/2012/april/blog-awards-1.html#comment

2012-04-09 @ 19:05:03
URL: http://bieberfevernovell.webblogg.se/
Postat av: Julia

Jättebra ! Btw, gör du länk byte ? För jag har liksom en blogg (www.shortstoriesbyme.blogg.se) det är inte om justin men ändå :)

2012-04-09 @ 20:28:41
URL: http://shortstoriesbyme.blogg.se/
Postat av: Julia

Sv: Ja tack :) så kan jag lägga till dig :)

2012-04-10 @ 19:50:24
URL: http://shortstoriesbyme.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: