2011-12-25 | 20:20:50

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 36

ALYSSA'S PERSPEKTIV:
När vi var klara på Wal-mart så bestämde vi oss för att åka 'hem' igen och började laga mat så att vi skulle få någonting i magen ikväll, eller om det skulle hinna bli natt innan. Vi alla gick tysta på gången tillbaka till varuhusets dörrar. "Vänta, köpte inte ni mjölk?", Kendall stannade upp och kollade på oss andra. "Jo.. Hurså?", undrade Chaz. "Och den står i bilen? Jag tror vi måste kasta den när vi kommer hem.", fortsatte hon. Chaz, Justin och jag kollade på varandra med en undrande blick. "Varför det?", frågade jag. "För mjölk kan inte stå ute alldeles förlänge, och speciellt inte på sommaren."
"Vi har visst någon som har gått på hemkunskapslektionerna..", viskade Chaz lite tyst för sig själv samtidigt som han kollade bort.
Medan vi gick hörde vi tjej fnitter bakom oss. Men så fort vi vände oss om var det ingen där, vilket var ganska störande. Det höll på så ända tills vid hörde någon skrika. Orden ekade i mitt huvud. "OMG, Justin Bieber.", flera tjejer kom springandes bakom oss. Justin kollade snabbt på mig. "Gå ut så länge så kommer jag snart.", jag nickade till svars och Kendall tog tag om min arm och drog bort mig från Justin. Justin och Chaz stannade kvar och på några sekunder var Justin omringade av tiotals tjejer. Kendall och jag stannade lite längre bort och iaktog händelserna där borta. Tjejerna drog och klängde på Justin och han såg helt hjälplös ut. Stackars Chaz stod bredvid och försökte hjälpa till, men han var också omringad. Man kunde se på Justin hur han försökte lugna ner tjejerna och snällt ta en bild med alla. Flera tjejer tog på Justin's hår och kramade om honom och vägrade släppa taget. Tjejerna pussade honom även på kinderna och Justin ändrade snabbt humör. Han försökte komma loss, men ändå på ett trevligt sätt. Dem var ju trotts allt hans fans. Ju mer jag kollade, desto mer tyckte jag synd om dem två hjälplösa tonåringarna. Jag tog ett djupandetag. Jag kände hur Kendall kom upp bakom mig och kramade om mig. "Är det jobbigt?", frågade hon. Jag bet mig i läppen, "ja, väldigt." Jag lutade mitt huvud mot Kendall's och kollade mot killarna igen. Justin hade lugnat ner tjejerna och verkade pratade med dem, ingen hängde på dem iallfall. När det verkade som att Justin hade pratade klart kramade han dem alla och han och Chaz vände sig o och började gå mot oss. På något sätt släppte en klump i magen. Dem var i trygghet nu. De kom närmare och ett leende spred sig i Justins ansikte. Jag log tillbaka. Jag kollade bakom killarna och såg tjejerna så där borta och höll sina mobil kameror uppe och några grät. Precis när jag började gå framåt för att möta dem kom jag på att det inte var någon bra idé. Om jag hade gått fram hade det började skrivas om det i tidningarna och det var det minsta jag skulle vilja just nu. Istället vände jag mig om och gick ut till bilen.
När Kendall och jag hade satt oss i bilen väntade vi bara på killarna, men dem kom bara någon minut efter oss. De hoppade in i bilen. Chaz satte sig framför ratten medan Justin satte sig bredvid mig i baksättet. Våra blickar möttes och vi båda log. Jag lutade mig på Justin och han lade sin arm runt mig. Jag grepade tag om hans andra hand och han ströck med sin tumme på min hand.
Väl hemma så packade vi in maten i kulskåpet och frysen. Jag tror vi alla funderade länge på vad vi skulle äta, eller när. "Men vad ska vi äta nu då?", frågade Justin. Jag, som precis skulle lägga in pommesen i frysen, stannad till och sedan fick jag en idé. "Kött och pommes?" De andra nickade och såg ganska nöjda ut med dagens måltid. "Och jag och Justin gör maten.", jag kollade på Justin med ett stort leende. Justin såg förvånad ut, "men jag vet inte hur man lagar mat..?" Chaz klappade han på axel, "lycka till bro" Sedan förvann Kendall och Chaz ut på baksidan och vi skulle började laga mat. "Ta ut köttet ur kylskåpet.", sa jag och Justin gick snällt till kylskåpet och hämtade köttet. Han tog ut köttet och lade det på köksbänken och började öppna förpackningen. Jag hade precis hämtat pommesen och lagt det på en plåt, och de var redo att åka in i ugnen. "Babe, du får steka köttet.", hörde jag Justins mörka ton säga medans han stod och kollade på köttet. "Haha, nej. Det får du göra." "Men jag vet inte hur man gör.", fortsatte han. Jag gick och ställde mig bredvid honom. Du ska bara lägga på dem på stekpannan och sedan vända dem några gånger, komplicerare än så är det inte. Justin gjorde som jag sa och lade köttet i stekpannan och det fräste till. "Du kan sänka värmen lite." "Okej mamma.", sa Justin med ett leende på läpparna. Jag slog till honom löst på armen. Jag hoppade sedan upp och satte mig på köksön som stod mittemot spisen där Justin stod och stekte köttet. Mina ben dinglade i luften och jag var åskådare till Justin. Justin satte på radion och Bruno Mars låt 'Grenade' var på. Vi båda började sjunga med Justin höjde volym till max. Låten ekade i det stora huset viu Justin sjöng för fullt. Justin vände sig mot mig och ställde sig mittemot. Han sänkte volymen igen. Jag lade mina armar om honom och han lutade sin panna mot min. 'Darling I would catch a grenade for you.' viskade Justin mot mina läppar. Jag kände sedan Justin's läppar mot mina och fjärilarna fanns fortfarande kvar i magen. De ville fortfarande ut. När vi särade på läpparna så slickade sin Justin om läpparna. Jag fnittrade till innan Justin fortsatte viskade." mer.." Jag pressade samman våra läppar igen och Justin lade sin hand mot min rygg och tryckte mig närmare honom så att våra kroppar var intima.
När vi hade ätit upp maten, som föröverig var bra, så plockade vi iordning. "Låt mig och Kendall ta disken så kan ni gå ut.", sa Chaz och började sätta igång med disken. "Som tur är finns det diskmaskin så vi ska bara plocka in i den..", fyllde Kendall i. Justin och jag lämnade köket och gick ut till baksidan. Klockan var snart halv 11 på kvällen och det hade blivit kallare. Justin tog tag om min hand och sedan gick han till en solstol och vi lade oss ner. Vi låg raklång med ansiktet mot varandra. "Det började bli kallt", sa jag som bara låg i linne. Justin började kolla sig omkring och sedan reste han sig upp. "Vänta..", han började småspring in i 'vårat' hus och kom sedan tillbaks med en svart fleecefilt. Han veckade ut den och lade den över mig, noga med att den verkligen var över mig. Han hoppade sedan själv in under fliten och lade sina arm runt mig och drog min tätt intill honom. "Den här helgen kommer gå snabbt.", sa jag. Han tog ett djup andetag. "Jag vet."
När Kendall och Chaz var klara med disken kom dem ut till oss och lade sig i den andra solstolen. Vi fyra låg och kollade ut på utsikten, även om det började bli mörk så man alla lampor som lyste upp. "Tänk om vi inte hade flyttat, då hade jag aldrig träffat er.", sa jag. "Då hade killarna antagligen suttit och spelat spel och jag hade fått kolla på.", svarade Kendall. Vi alla skrattade lite smått. "Jag hade nog inte haft en sån bra kompis som du är.", jag kollade mot Chaz och la huvudet på sne,"vad söt du är. Tack." jag gav i från mig ett leende. "Och jag det hade fortfarande fattats någonting inom mig. Men tackvare dig så vet jag vad det var jag saknade. Någon som dig." Jag höll på att smälta när Justin pratade. Jag lade min hand på hans kind och sedan kysste jag honom. Inte för vilt och inte snabbt, utan en känslosam kyss. Jag kände hans fylliga läppar emot mina och jag ville bara att tiden skulle stanna. Snälla få tiden att stanna, precis här och nu.
ALYSSA'S PERSPEKTIV:


När vi var klara på Wal-mart så bestämde vi oss för att åka 'hem' igen och började laga mat så att vi skulle få någonting i magen ikväll, eller om det skulle hinna bli natt innan. Vi alla gick tysta på gången tillbaka till varuhusets dörrar. "Vänta, köpte inte ni mjölk?", Kendall stannade upp och kollade på oss andra. "Jo.. Hurså?", undrade Chaz. "Och den står i bilen? Jag tror vi måste kasta den när vi kommer hem.", fortsatte hon. Chaz, Justin och jag kollade på varandra med en undrande blick. "Varför det?", frågade jag. "För mjölk kan inte stå ute alldeles förlänge, och speciellt inte på sommaren."
"Vi har visst någon som har gått på hemkunskapslektionerna..", viskade Chaz lite tyst för sig själv samtidigt som han kollade bort.


Medan vi gick hörde vi tjej fnitter bakom oss. Men så fort vi vände oss om var det ingen där, vilket var ganska störande. Det höll på så ända tills vid hörde någon skrika. Orden ekade i mitt huvud. "OMG, Justin Bieber.", flera tjejer kom springandes bakom oss. Justin kollade snabbt på mig. "Gå ut så länge så kommer jag snart.", jag nickade till svars och Kendall tog tag om min arm och drog bort mig från Justin. Justin och Chaz stannade kvar och på några sekunder var Justin omringade av tiotals tjejer. Kendall och jag stannade lite längre bort och iaktog händelserna där borta. Tjejerna drog och klängde på Justin och han såg helt hjälplös ut. Stackars Chaz stod bredvid och försökte hjälpa till, men han var också omringad. Man kunde se på Justin hur han försökte lugna ner tjejerna och snällt ta en bild med alla. Flera tjejer tog på Justin's hår och kramade om honom och vägrade släppa taget. Tjejerna pussade honom även på kinderna och Justin ändrade snabbt humör. Han försökte komma loss, men ändå på ett trevligt sätt. Dem var ju trotts allt hans fans. Ju mer jag kollade, desto mer tyckte jag synd om dem två hjälplösa tonåringarna. Jag tog ett djupandetag. Jag kände hur Kendall kom upp bakom mig och kramade om mig. "Är det jobbigt?", frågade hon. Jag bet mig i läppen, "ja, väldigt." Jag lutade mitt huvud mot Kendall's och kollade mot killarna igen. Justin hade lugnat ner tjejerna och verkade pratade med dem, ingen hängde på dem iallfall. När det verkade som att Justin hade pratade klart kramade han dem alla och han och Chaz vände sig o och började gå mot oss. På något sätt släppte en klump i magen. Dem var i trygghet nu. De kom närmare och ett leende spred sig i Justins ansikte. Jag log tillbaka. Jag kollade bakom killarna och såg tjejerna så där borta och höll sina mobil kameror uppe och några grät. Precis när jag började gå framåt för att möta dem kom jag på att det inte var någon bra idé. Om jag hade gått fram hade det började skrivas om det i tidningarna och det var det minsta jag skulle vilja just nu. Istället vände jag mig om och gick ut till bilen.


När Kendall och jag hade satt oss i bilen väntade vi bara på killarna, men dem kom bara någon minut efter oss. De hoppade in i bilen. Chaz satte sig framför ratten medan Justin satte sig bredvid mig i baksättet. Våra blickar möttes och vi båda log. Jag lutade mig på Justin och han lade sin arm runt mig. Jag grepade tag om hans andra hand och han ströck med sin tumme på min hand.


Väl hemma så packade vi in maten i kulskåpet och frysen. Jag tror vi alla funderade länge på vad vi skulle äta, eller när. "Men vad ska vi äta nu då?", frågade Justin. Jag, som precis skulle lägga in pommesen i frysen, stannad till och sedan fick jag en idé. "Kött och pommes?" De andra nickade och såg ganska nöjda ut med dagens måltid. "Och jag och Justin gör maten.", jag kollade på Justin med ett stort leende. Justin såg förvånad ut, "men jag vet inte hur man lagar mat..?" Chaz klappade han på axel, "lycka till bro" Sedan förvann Kendall och Chaz ut på baksidan och vi skulle började laga mat. "Ta ut köttet ur kylskåpet.", sa jag och Justin gick snällt till kylskåpet och hämtade köttet. Han tog ut köttet och lade det på köksbänken och började öppna förpackningen. Jag hade precis hämtat pommesen och lagt det på en plåt, och de var redo att åka in i ugnen. "Babe, du får steka köttet.", hörde jag Justins mörka ton säga medans han stod och kollade på köttet. "Haha, nej. Det får du göra." "Men jag vet inte hur man gör.", fortsatte han. Jag gick och ställde mig bredvid honom. Du ska bara lägga på dem på stekpannan och sedan vända dem några gånger, komplicerare än så är det inte. Justin gjorde som jag sa och lade köttet i stekpannan och det fräste till. "Du kan sänka värmen lite." "Okej mamma.", sa Justin med ett leende på läpparna. Jag slog till honom löst på armen. Jag hoppade sedan upp och satte mig på köksön som stod mittemot spisen där Justin stod och stekte köttet. Mina ben dinglade i luften och jag var åskådare till Justin. Justin satte på radion och Bruno Mars låt 'Grenade' var på. Vi båda började sjunga med Justin höjde volym till max. Låten ekade i det stora huset viu Justin sjöng för fullt. Justin vände sig mot mig och ställde sig mittemot. Han sänkte volymen igen. Jag lade mina armar om honom och han lutade sin panna mot min. 'Darling I would catch a grenade for you.' viskade Justin mot mina läppar. Jag kände sedan Justin's läppar mot mina och fjärilarna fanns fortfarande kvar i magen. De ville fortfarande ut. När vi särade på läpparna så slickade sin Justin om läpparna. Jag fnittrade till innan Justin fortsatte viskade." mer.." Jag pressade samman våra läppar igen och Justin lade sin hand mot min rygg och tryckte mig närmare honom så att våra kroppar var intima.
När vi hade ätit upp maten, som föröverig var bra, så plockade vi iordning. "Låt mig och Kendall ta disken så kan ni gå ut.", sa Chaz och började sätta igång med disken. "Som tur är finns det diskmaskin så vi ska bara plocka in i den..", fyllde Kendall i. Justin och jag lämnade köket och gick ut till baksidan. Klockan var snart halv 11 på kvällen och det hade blivit kallare. Justin tog tag om min hand och sedan gick han till en solstol och vi lade oss ner. Vi låg raklång med ansiktet mot varandra. "Det började bli kallt", sa jag som bara låg i linne. Justin började kolla sig omkring och sedan reste han sig upp. "Vänta..", han började småspring in i 'vårat' hus och kom sedan tillbaks med en svart fleecefilt. Han veckade ut den och lade den över mig, noga med att den verkligen var över mig. Han hoppade sedan själv in under fliten och lade sina arm runt mig och drog min tätt intill honom. "Den här helgen kommer gå snabbt.", sa jag. Han tog ett djup andetag. "Jag vet."


När Kendall och Chaz var klara med disken kom dem ut till oss och lade sig i den andra solstolen. Vi fyra låg och kollade ut på utsikten, även om det började bli mörk så man alla lampor som lyste upp. "Tänk om vi inte hade flyttat, då hade jag aldrig träffat er.", sa jag. "Då hade killarna antagligen suttit och spelat spel och jag hade fått kolla på.", svarade Kendall. Vi alla skrattade lite smått. "Jag hade nog inte haft en sån bra kompis som du är.", jag kollade mot Chaz och la huvudet på sne,"vad söt du är. Tack." jag gav i från mig ett leende. "Och jag det hade fortfarande fattats någonting inom mig. Men tackvare dig så vet jag vad det var jag saknade. Någon som dig." Jag höll på att smälta när Justin pratade. Jag lade min hand på hans kind och sedan kysste jag honom. Inte för vilt och inte snabbt, utan en känslosam kyss. Jag kände hans fylliga läppar emot mina och jag ville bara att tiden skulle stanna. Snälla få tiden att stanna, precis här och nu.

Postat av: Anonym

wow.. Ett riktigt super kapitel har vi här ;o

2011-12-25 @ 22:35:24
Postat av: bella

Super!!!

2011-12-26 @ 10:38:27
Postat av: Johanna

Jättebra :D

2011-12-26 @ 12:38:09
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Adde

Meeer <3

2011-12-26 @ 18:48:27
URL: http://beliebeer.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: