2011-12-04 | 21:10:39

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 33

Previous: ”Packa väskan Bieber. Vi ska på resa!”, sa och sken upp i ett leende. Justin kollade på mig med en förvånad blick. ”Vart?”, frågade han. ”Vi ska med Kendall och Chaz till Kendalls mormors stuga.” Justin sken upp i ett leende. ”Fan vad kul.”



ALYSSA'S PERSPEKTIV:

Jag hade precis kommit hem efter att Justin hade skjutsat hem mig. Vi hade bestämt att åka lite senare än Kendall och Chaz. Justin ville gärna spendera lite tid med hans mormor och morfar innan hade åkte iväg. För när vi kommer hem så är det inte många timmar kvar innan Justin måste åka hem igen..

"Mamma.", ropade jag högt. "Här nere.", svarade hon och jag började gå nerför trappan. Jag fann henne i köket där hon höll på att baka. "Jag ska iväg till Kendall's mormors stuga." Mamma kollade upp i från knodande med degen och såg frågandes ut. "Va?", var det enda hon sa. "Ja, du hörde mig. Jag, Justin, Kendall och Chaz ska iväg nu. Eller snart." "Jaha, och vart ligger det då?", mamma släppte degen helt och började tvätta sina händer. "Den ligger ungefär 1 och en halv timme härifrån." Jag hoppade upp på köksbordet och lät mina ben dinga fritt. Man kunde se hur mamma tänkte. "Okej, men har du pratat med din pappa om det här?", fortsatte hon sedan. "Pappa är ju aldrig hemma nu för tiden. Så nej." Mamma tog en djupt andetag innan hon svarar. "Ni får väl ha det så roligt." Jag sken upp i ett leende och hoppade ner från bordet och gick fram om kramade om mamma. "Jag älskar dig.", sa jag när vi stod och omfamnade varandra. "Och jag dig gumman.", svarade mamma och pussade mig på hjässan. Vi släppte taget om varandra och vi både log. Jag vände mig och började gå tillbaka till mitt rum. Påväg uppför trappan hörde jag mamma's röst igen. "Alyssa?". Jag stannade till. "Ja?"
"Ni måste lova att vara försiktigt."
"Lovar."
"Och även måste du lova att du och Justin tar det lugnt.", jag förstod direkt vad hon pratade pratade om. Om jag hade stått bredvid henne hade jag nog varit röd som en tomat. "Och om ni skulle ha.. ja du vet. Så lova att ni skyddar er.", fortsatte hon. "Mamma, jag vet. Och jag lovar."

"Bikini, Sovgrejor, handduk, tandborste, kläder, schampoo.." Listan fortsatte med grejer som jag redan hade packat ner i min väska. Jag drog igäng dragkedjan och la ner väskan på golvet. Jag kollade på klockan och den visade sig vara klockan 4 på eftermiddagen. Justin skulle hämta upp mig halv 5 så det blev alldeles perfekt nu. Den sista halvtimmen skulle jag bara kolla så att jag hade det sista och att jag verkligen hade med mig allt jag behövde. För det är inte så roligt om man kommer dit och glömt massor med grejer, vilket är ganska vanligt för mig.


"Alyssa. Justin är här.", mammas ljusa röst hörde där nere och jag kollade mig en sista gång i spegeln innan jag for nerför trappen och pussade mamma lätt på kinden. "Ses på söndag.", sa jag innan jag slängde iväg dörren och fick syns på Justin som satt i sin bil. Han sken upp i ett leende när han fick syn på mig. Jag gick nerför garage uppfarten och Justin klev ut ur sin bil. Han öppnade sedan bakluckan och när jag framme slängde jag in väskan. "Hur mycket har du med dig egentligen?", sa Justin med ett stort leende på läpparn. Jag skrattade till innan jag la mina armar runt honom och kysste honom på läpparna. Vi särade på oss och jag såg att Justin plötsligt drar upp handen och hälsar på någon. Jag vände mig om och såg mamma stå i fönstret och vinkar som en dåre. "Mamma..", sa jag lite tyst för mig själv. Justin skrattade till innan han drog igäng bakluckan med en smäll. "Redo att åka?", frågade han. Jag nickade till svars och sedan gick vi och satte oss i bilen.

"Vad gjorde du med din mormor och din morfar sen då?", frågade jag när vi var ute på den stora breda vägen. "Vi satt mest och pratade." Justin kollade åt mig håll och log. "Om vadå?", nyfiken som jag är så var jag tvungen att fråga om precis vad som helst. "Min kariärr, dig, vad som kommer att hända i framtiden." På något sätt gjorde det lite ont i hjärtat när Justin nämde kariärr eller 'vad som kommer hände i framtiden.' Men jag måste acceptera som det är. Han lever ett annat liv än jag faktiskt gör. Men jag älskar honom för den Justin jag känner. Jag vet inte hur den andra 'Justin' är. Men förhoppnings vis kommer jag väl få se en konsert. "När får man komma och kolla på din pojkvänn när han håller en konsert för.. många personer?", frågade jag med en ironsik röst. Justin skrattade till. "När som helst.", svarade Justin. "Nu?", svarade jag snabbt och vi båda började skratta. Justin började sjunga med en hlet oseriöst röst som lät förjäkligt. "Haha, du äger.", sa jag skrattandes. Justin fortsatte skrattade och svände helt plötsligt in vid en butiik. "Vill du ha något?", frågade han. "Gärna." Justin stängde av bilen och vi gick ut ur bilen och började gå hand i hand mot butiken.

"Det blir 2 dollar.", Justin gav pengarna till kassörskan och tog våra coca color som vi precis hade köpt. "Vänta.", Justin vände sig mot kassörskan igen. "Min dotter älskar dig. Skulle hon kunna få en autograf?" Justin tog vänligt emot en penna och signerade en liten pappers bit. "Här.", sa han och gav hennes hans autograf. Jag stod bredvid och vart nog lite chokerad. Men jag antar att det här är vardag för honom? Vi gick ut ur butiken och gick tillbaka till bilen. "Händer ganska ofta va?", frågade jag. "Aa.", svarade han innan han hoppade in i bilen igen.


Förlåt för seg uppdatering, men jag har verkligen inte haft tid till att skriva ett kapitel på hela veckan. Kommer troligtvis bli lika dåligt denna vecka.. Men nu vill jag veta vad ni tycker om novellen hittlis? Bra/Dålig, du kan bättre, den kan inte bli bättre.. Vad som helst! :) Kommentera.

Postat av: Emilia

Jag tycker att den är jättebra! Och det gör inte så mycket att du inte lägger in så ofta. Då får man ju lixom längta och blir j*****t glad när delen väl kommer. Men längtar tills nästa del! :)

2011-12-04 @ 22:55:28
Postat av: adde

Jag tycker att du skriver jättebra,

keep going :) <3

2011-12-05 @ 08:49:25
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: saga

Den kan inte bli bättre! bara du aldrig slutar med denna novellen så är jag nöjd ;) <3

2011-12-05 @ 18:11:21
Postat av: Melinda :)

DEN ÄGEEEEEEEER!

2011-12-05 @ 19:52:47
Postat av: Anonym

Den är jättebra som den är. Älskar verkligen att det är annorlunda ifrån alla andra storys där de träffas på hans konsert eller något. Och jag älskar att du använt en annan person än Jasmine, Selena är vem som helst. God bless xx

2011-12-05 @ 19:54:18
Postat av: Carolina Högqvist

DU måste skriva mer. Den äger. Bästah novellen jah har läst ;*

2011-12-05 @ 19:55:07
Postat av: ellen

Amazayn asså!!!

2011-12-06 @ 14:01:23

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: