2012-01-25 | 21:08:56

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 45

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Flyget till Los Angeles avgår om 10 minuter. Jag upprepar 10 minuter." högtalar rösten ekade ut i flyplatsen. Folkrusade genom gångarna medan vissa tog det lugnt. Mamma, pappa och jag hade precis checkat in våra väskoroch var nu påväg till gaten.
"Tänk om vi har glömt någonting nu?" sa mamma oroligt. Såklart var det mamma som sa det. Mamma var ensådan person som alltid oroade sig om saker och trodde alltid att vi hade glömt någonting.
"Nej Megan. Vi har inte glömt någonting. Och om vi har, så har säkert min mamma det." försäkrade pappa ochmamma suckade ut. Jag skrattade lite tyst för mig själv och kollade ner i backen.
Ju närmare gaten vi kom, desto mer kände jag igen mig. Rulltrappan, platsen paparazzi' stod på.
Ett leende spred sig på mina läppar men klumpen i magen växte. Jag saknar Justin. Så otroligt mycket.

Pappa petade till mig och jag ryckte till, "vill du ha någonting?"
"Nej tack."
Pappa svarade inte utan vände sig tillbaka till mamma och de började prata igen. Jag stoppade i hörlurarna iöronen igen och lutade mig tillbaka mot ryggstödet. Planet hade lämnat marken sedan en timme tillbaka och detåterstod bara tre timmar kvar av flygresan. Som tur var hade jag förberett mig med tidningar och lagt övermassor med nya låter på min ipod, inklusive Justin's låtar. Next To You och Favorite Girl var helt klart de tvålåtarna som toppade min lista av favorit låtar just nu. Men jag gillade även Pray eftersom den hade ett sånt brabuskap med låten.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

"Men hur ska du veta var hon befinner sig i Los Angeles?" frågade mamma. Jag satt och körde xbox mot Kenny,"Jag vet inte." svarade jag utan att kolla på mamma.
"Jag tillåter dig inte att åka ut ensam i Los Angeles om du inte har någon aning om var hon är någon stanns!"
"Jag kan följa med lill grabben." sa Kenny snabbt inpå.
"Hey, lugna ner er. Jag har koll på läget."
"Hur då?" mamma lät mycket mer irriterad och arg än vad hon gjorde för någon minut sedan.
"Jag får väl ringa dem eller något?"
"Men du skulle väl överraska henne?"
"Men snälla.", jag lade ifrån mig kontrollen och reste mig från soffan, "låt mig sköta det här. Och jag åker självoch träffar Alyssa." fortsatte jag. Jag började gå mot 'mitt rum' och stängde dörren med en hård smäll. Livet påen tourbuss kunde verkligen gå en på nerverna. Speciellt vid ett sånt här tillfälle. Jag slänge mig i min säng ochsuckade djup. Jag försökte komma på några exempel hur jag skulle kunna komma på var Alyssa befann sig utanatt hon skulle veta att jag också var här. Sedan slog det mig. Megan, Alyssa's mamma. Jag reste mig hastigt uppur sängen, nästan för snabbt för världen började snurra och det blev svart. Men det gick över efter någrasekunder.Det brukar bli så när man rester sig för snabbt. Jag tog upp mobilen och letade upp Megan's nummer.När jag väl hade hittat det trycket jag upp det och började knappa in ett meddelande.
"Hej, Megan. Jag tänkte bara fråga dig när ni kommer till Los Angeles. Jag är nämligen också här med det vet inteAlyssa om.. utan jag tänkte överraska henne. /Justin."
Jag skickade iväg meddelandet och kastade mobilen lite löst i sängen. Precis när jag vnde mig om igen pepmobilen till och jag slängde mig snabbt i sängen och läste meddelandet.
"Hej Justin! Lite komiskt att du frågar för vi har precis lämnat flyplatsen och är påväg mot en taxi. Åh, vad söt duär! Alyssa saknar dig så och kommer bli jätteglad. /Megan."
"Så, vart är ni påväg?"
"Nu är vi påväg hem till Alyssa's farmor. Hon bor ungefär 10 minuter från flygplatsen. Kom hem till henne så fixarvi fika."
"Tack, men jag har en bättre idé.."

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Mamma.." jag kollade på henne men hon verkade inte reagera. "Mamma." sa jag med en mer betonad röst.Mamma lyfte blicken från mobil och kollade på mig, "va?"
"Vem skickade du sms med?"
"Eh.. Carol. Hon önskade trevlig resa." Jag hade då ingen som helst aning om vem denna Carol var eller befannsig, men jag orkade inte bry mig.
Pappa hade fått tag i en taxi och vi var nu påväg till farmor's hus. Som tur var låg inte huset så långt bort.

"Alyssa." sa farmor och sträckte ut armarna samtidigt som gick framåt.
"Farmor." jag öppnade min famn och sedan mötte jag farmor. Vi kramades länge och hon pussade min panna."Vad stor du har blivit." Farmor lade sina händer på mina kinder och kollade mig i ögonen. Jag skrattade till, "ja,det har jag säkert." Om jag ska vara helt ärlig så hade jag och farmor ingen bra kontakt med varandra. Men jagälskade henne ändå, hon var ju trots allt min farmor.
Farmor log mot mig innan hon släppte mig. Hon kramade snabbt om pappa och mamma och sedan gick vi in tillhuset.

Klockan hade sprungit iväg och den var redan sex på kvällen. Mamma hade varit bestämd med att hon och jagskulle till 'kärnan' av Los Angeles. Pappa och farmor hade vägrat följa med eftersom det var 'för mycket' liv såhärdags på kvällen. Och speciellt på en Lördag.
Jag hade precis duschat och hade lindat den stora, vita handduken runt min kropp. Jag smöjde in hela kroppenmed jordgubbslotion och sedan klädde jag på mig underkläderna. Idag hade jag inte alls lika stort problem medvad jag skulle ha på mig, eftersom jag inte hade så mycket kläder med mig. Jag tog fram vita shorts och ett svartpösigt linne. Till det tod jag en svart klocka och några silverarmband. Håret lockade jag lite lätt och lätt dethängde nerför mina axlar.
"Alyssa, ska vi åka?"
"Aa. Kommer nu." jag tog jag i min lilla väska och slängde den över axel och gick ut till mamma som stod redo vidytterdörren. Jag tog på mig mina vita, låga converse och sedan gick vi ut och började färden mot den storastaden.


Kommentera gärna vad ni tyckte och kanske att nästa kapitel redan kommer upp imorgon. Det beror helt på hur ni kommenterar. (Kan säga att ni gärna vill ha det..) Glöm inte att sprida bloggen på era bloggar, twitter, facebook, tumblr och vad vet jag vad det finns för sidor

Postat av: Linnea

Jättebra

2012-01-25 @ 21:32:27
Postat av: M

Jättttteebraaa!

2012-01-25 @ 21:47:22
Postat av: Johanna

YEAAAAAH LOVE IIITTT :D

2012-01-25 @ 22:01:17
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Hanna

sjukt fin blogg, länkbyte? <3

2012-01-26 @ 15:53:10
URL: http://justindrewbiebernyheter.blogg.se/
Postat av: sabina

åhhh så braa! längtaar efter nästa redan <3

2012-01-26 @ 20:03:48
Postat av: Emilia

Sjukt bra! Längtar tills nästa!

2012-01-26 @ 21:04:34
Postat av: Anonym

Bra (:

2012-01-27 @ 20:36:38
Postat av: saga

Super tjejen! :D jag vill jätte gärna ha nästa kapitel redan i mon. Bara så du vet så sprider jag din blogg typ jämt xd :)

2012-01-27 @ 21:21:23
Postat av: Adde

meeer <3

2012-01-27 @ 23:21:35
URL: http://beliebeer.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: