2011-09-24 | 13:18:50

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 4


Jag stod och pratade med Kendall i några minuter innan hon sa att jag skulle följa med hene. Först kändes det lite fel, eftersom jag inte kände tjejen och hade träffat henne för unka 10 minuter medan. Men på något sätt kändes det som Kendall var en tjej som man trivdes med, och kunde lita på. Så jag föjde glatt efter Kendall och vi började gå runt.

”Där har vi kyrkan. Där burkar man gå på söndagar. Om man orkar, vilken inte gör brukar göra, haha.” Jag kollade på den stora vita kyrkan. Kyrkor har alltid varit mäktiga, liksom som man får respekt när man gå in där. ”Sedan har vi stans bästa pizzeria där nere. Du måste bara äta där. Vi kanske kan äta där ikväll?” ”Visst. Men vilka är killarna som vi ska träffa?” frågade jag. ”Chaz, som är min pojkvänn, och sedan Ryan. Världens underbaraste killar.” Kendall log när hon berättade om killarna, så jag forstod att dom betydde något för henne. ”Hur länge har du och Chaz varit ihop?” ”Nästan 3 månader. Fast vi har varit vänner sedan första klass, så ja” svarade hon och kollade på mig. ”Grattis”

”Men Chaz och Ryan kan vara bombade med tjejer ibland, som du vet.” Jag kollade förvånat på henne och försökte tänka efter. Men vad vet jag? Dom kanske var skolan populäraste killar? ”Nej, jag vet faktiskt inte.”
”Så du vet inte vem Chaz Somers och Ryan Butler är?”
”Nej.” Svarade jag lite tyst. ”Borde jag veta vilka dom är?”
”Absolut inte” Svarade hon och sedan fortsatte vi gå runt i Stratford.

Klockan började närma sig 3 på eftermiddagen när Kendall och jag bestämde oss för att gå hem till mig. För hon ville se hur jag bodde, sedan skulle vi göra oss i ordning för kvällen.
Vi började vandra hemåt och snart var vi untanför mitt hus. VI gick uppför entrén och jag märkte att bilen inte stod på garage uppfarten. Men jag brydde mig inte så ycket utan öppnade ytterdörren och vi klev in.
”Du skojar?” var det ända Kendall fick ur sig när hon så innehållet av huset. ”Jag vart lika förvånad som dig när jag såg det första gången.” SA jag och sedan slängde jag av mig väskan vid dörren och sedan sprang vi upp för trappan och in i mitt rum.

”Erat hus borde vara bland dom finaste i Stratford.”
”Haha, kanske. Men pappa fick det genom hans jobb.” svarade jag och satte mig på sängen. Kendall gick runt och utforskade rummet.
”Bor du ensam med dina föräldrar?” frågade hon och ställde sig framför spegeln och kollade sig själv. ”Japp. Jag har bott i Spanien i tre år tills pappa fick jobb här” ”Spanien? Como estas?” ”Haha, bien gracias. Y tu?” Kendall kollade upp på mig med en blick som visade att hon inte förstod. ”Bra tack, hur mår du då?” Översatte jag till henne. Hon skrattade lite inna  hon gick fram till mig garderob.
”Vad ska du ha på dig ikväll?”
”Jag vet inte, jag tar väl mina ljusa jeans short, och sedan ett vitt linne” svarade jag.
Kendall höll fram plaggen jag hade sagt och gav dom till mig.
”Kan jag få låna något?” frågade hon. ”Självklart” svarade jag och hon började kolla.
Tillslut tog hon fram en randig tröja och jeans short, hon med.

Efter att vi varit hemma hos mig i ungefär en timme hade vi fixat klart allting. Vi hade plattat håret, sminka oss och tillochmed ätit godis. Jag var ”beronde” av godis, speciellt Swedish fish. Dom är så grymt goda.

”Är du klar?” frågade jag Kendall. ”Japp, let’s go” svarde hon och vi började gå ut ur rummet ner till dörren.


Postat av: Adde

meer §

2011-09-24 @ 15:36:38
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Really want to know?

Jag "måste" nog säga att du inte skriver särskilt miljöbeskrivande och du skriver inte punkt och kommatecken på rätt ställen. Men innehållet är awesome :D

2011-09-24 @ 20:49:56

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: