2011-09-23 | 23:59:05

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 3


Jag vaknade av fågel kvitter utanför fönstret och solen lyste starkt. Jag kollade på klockan som stod på sängbordet och den visade 10:23. Jag satte upp i sägen och sträckte lite försiktigt på mig. Jag började sedan ta av mig nattlinnet för att sedan sätta på mig mina kläderna jag skulle ha idag. Innan jag hade gått och lagt mig igår hade jag tagit fram kläderna som låg fint upplagt när man öppnade garderoben. En vit tröja med korta jeans shorts skulle passa fint idag, speciellt när det var fint väder. Håret satte jag bara upp i en sned fläta och som dekoration tog jag mitt kors halsband och hängde det över halsen. Jag kollade mig en gång i spegeln innan jag öppnade dörren och börja gå ner mot köket för att ta någonting att äta.

"Sovit gott?" frågade mamma när jag öppnade kylskåpet. "Japp, riktigt bra faktiskt. Du själv?" Jag tog ut mjölken och ställde den på diskbänken. " Jo, jag har sovit bra jag med." Jag nickade som svar och sedan tog fram några mackor. Frukost är inte riktigt min grej, men jag är tvungen att äta det. Annars kommer mamma med sina kunskaper om att frukost är den bästa måltiden på dygnet. Om man inte äter det mår man inte bra resten av dagen, och sedan rullar det på..
Mackan var verkligen inte lockande att ära när den log där.. Tuggorna blev som deg och jag tvingade mig själv att svälja. Med bestämde tuggor var mackan snabbt uppäten och jag drack upp mjölken. Jag reste mig sedan ifrån bordet och gick fram till diskmaskinen och ställde in glaset och tallriken.

Jag öppnade dörren till "sminkrummet" och satte mig framför spegeln. Men först och främst måste man göra det viktigaste, tvätta ansiktet.
Jag började sedan med en lotion som skulle mjukna upp huden, innan man tar på foundation. Men eftersom det är solar och man vill bli brun, tar jag inte sånt på sommaren. Istället fokuserade jag mig på ögonen. Jag började med en lätt ljus ögonskugga. Sedan skuggade jag lite med en mörkare brun. Inte så jätte mycket, men ända så att det syns.
Efter det tog jag det mest vanliga, mascara och eyeliner, efter det var jag klar att utforska Stratford!

"Jag går nu" ropade jag till mamma innan jag for ut ur huset. Jag luktade in sommar känslan och log. Jag började gå och kom ner till en gata och stannade upp. Jag kunde inte bestämma mig för vilken väg jag skulle ta, men jag gick åt vänster för jag kunde gå höger nästa gång. Folk gick på gatorna och verkade vara allmänt glada. Någonting speciellt idag? Kanske första semester dagen? vad vet jag.
Jag gick runt och kollade. Det var fina huset överallt och många fina parker. Många satt och bara pratade på det gröna, friska gräset. Några spelade basket och några såg ut att sova.
Jag tog upp min blackberry och gick in på Twitter. Twitter visste jag faktiskt om, trots att Spanien är lite efter med grejor så hade jag skaffat Twitter. Men jag kan väl inte säga att jag är någon större twittrare. Men jag tryckte upp tweetknappen och började knappa in. " Lovin' my new home"

Precis när hade tryckt på skicka kände jag att jag gick in i någon. Vi både uttyckte ett "aj" och vände oss om. Där stod en söt tjej, brunt långt hår hängande ner över axlarna. Hon hade ett vitt linne, jeans short med USA märke på. Hon hade en systemkamera runt ena axlen.

"Oj, förlåt. Det var inte meningen!" sa jag snabbt efter och försökte låta så ledsen som möjligt. " Det gör ingenting. Jag fattar väl att det inte var med mening." svarade hon och log lite smått. Precis när jag skulle gå fortsatte hon.
"Kendall" sa hon och räckte fram sin hand. Jag tog tag om handen och skakade. "Alyssa"
"Du är ny här va?"
"Japp. Jag flyttade hit igår. Så det är första gången jag ser Stratford."
"Okej, Välkommen hit!" sa hon och slog ut armarna som ett välkomnande.
"Tack antar jag att man säga?" Vi båda började skratta lite och sedan blev det tyst.
"Men ska du göra något ikväll? Annars kan du ju hänga med mig, min pojkvän och min bästavän. Dom är killar och hur snälla som helst, jag lovar!" frågade hon och kollade sedan på mig. "Om du vill alltså? Jag menar, om du inte vill vara ensam för evigt?" Vi båda började skratta åt den sista kommentarer och jag nickade svaret till henne.
"Awesome" svarade hon.

Postat av: saga

yey! :D

Enu ett super kapitel uppladat oo ye! ;)

2011-09-24 @ 10:24:00
URL: http://sosagogahemligt.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: