2011-09-22 | 19:55:36

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 2


Först trodde jag att huset var ett "typiskt" familjehus som jag alltid bott i. Men när jag klev in i huset spärrades mina ögon upp och jag tappade hakan. Huset var det finaste jag sett. Inredningen, storleken och ja nästan allt. Direkt när man kom in möttes man man av en två trappor. Ena låg längst till vänster och den andra precis bredvid, men den ena gick ner, medans den andra gick upp mot övervåning. Jag fortsatte sedan gå runt och kolla i huset. Vardagsrummet var perfekt, köket var perfekt. Allt var perfekt.
Alla tre, mamma jag och pappa, gick runt och beundrade huset. Vi hade inte fått se huset innan eftersom pappa hade fått huset av hans nya jobb. Så dom hade inrett hela huset. Pappa hade fått säga ungefär hur han ville ha det med färger, möbler osv. Men ingen hade trott att det skulle vara så här fint.

Jag gick sedan uppför trappan och möttes utan ännu en hall. Men den var inte så stor. När man hade kommit uppför trappan såg man hyllor åt höger och sedan två vita dörrar med guldfärgade handtag. Dörrarna låg bredvid varandra men jag valde att öppnade dörren till höger först. Jag möttes av ett ganska litet rum med vita väggar. Sängen låg vågrät emot fönstret och bredvid sängen var ett skrivbord med min dator på. Jag ställde mig mitt i rummet när pappa kom in."Blev det bra" frågade han och la ena sin hand på min axel. "Det blir jättebra. Tack pappa" svarade jag och kollade upp med ett leende på läpparna. "Vad bra. Vi finns därnere om det är något." Han pussade mig på hjässan och sedan försvann han ut.
Jag drog fram min ljusröda resväska och öppnade den försiktigt. I den låg dom flesta av mina kläder, men dom kläderna som inte fick plats låg i en annan väska. Jag började ta ur kläderna och la dom på min säng. Och sedan skulle dom i i garderoben. Jag kom då på att jag glömde kolla vad som fanns i andra dörren. Så jag började gå mot dörren och öppnade den, sedan ut i hallen och öppnade den andra. Jag öppnade dörren och det första jag ser är en stor spegel med spotlights runt om. Jag sken upp i ett leende när jag såg alla skönhetsprodukter som låg under, är det någonting jag älskar så är det skönhet. Så vill säga, lotion, smink av alla smaker, plattänger, ringar, halsband. mm.

När klockan började närma sig åtta tiden på kvällen byte jag om till mig ljusblå mjukis dress. Det finns inget skönare än att dra på sig mjukis byxor, eller tröja, på kvällen och bara gosa ner sig framför teven eller lägga sig med bärbara datorn. Men idag bestämde jag min för att umgås lite med mamma och pappa. Så jag gick ner och satte mig i soffan bredvid mamma som läste tidningen.
"Är du nöjd med huset?" frågade mamma och lade sedan ner tidningen och kollade på mig. "Mer än nöjd. Jag har nog aldrig sett något finare hus". Pappa, som verkade helt inne i någon dokumentär på teven, vände sig om. "Det har vi mitt nya jobba att tacka för." "Kan nog inte tacka dom nog." svarade jag.
Vi alla fortsatte kolla mot teven. Dokumentären pappa verkade vara fast vid handlar om båtar, vilket roligt program..
"Vad ska vi göra imorgon?" fortsatte jag sedan att fråga. "Pappa och jag ska väl fixa i ordning lite i huset, jag menar att packa upp våra grejor och så. Dudå?" frågade mamma.
"Jag tänkte gå runt och kolla lite. Se hur samhället ser ut." "Bra idé. Kanske du träffar på någon som du lär känna" Jag nickade som svar till mamma innan jag reste mig ur soffan för att gå upp till mig rum igen. Men när jag reste mig upp kände jag hur trött jag var, så jag bestämde mig för att gå och lägga mig. Så jag gav både mamma och pappa en godnatt puss och sedan gick jag upp till toan och började göra mig i ordning för ett nattsömn.



Jag vet att kapitlerna inte blir så lång nu, men dom kommer bli längre. Lovar!

Kommentera!

Postat av: adde

mer §

2011-09-22 @ 23:38:57
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: saga

Jag fattar fortfarande inte..

VART FÅR DU DIN INSPRATION IFRÅN! :o

Alltså jag har lixom tänkte hela tiden att jag ska skriva en berättelse på min dator.. men jag kommer kanske på en rad elr två sen tar de stopp :O

Du är bara för duktig, och jag är så glad över att du har startat den här novellen! :D<3

Jag gillar dej och din blogg så mycket att jag har '' biebzdream.blogg.se '' som lösen in till min dator :D ( hoppas ingen snokar i min dator nu :S )

Snälla jag vill att du aldrig slutar med den :D

Hoppas nästa kapitel kommer väldigt snart :) <33

2011-09-23 @ 15:02:30

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: