2011-09-21 | 21:04:15

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 1

Canada, underbara, saknade Canada. Du förstår inte hur mycket jag har saknat dig. I tre långa, men ändå roliga, år. Dom tre åren hade jag spenderat i Spanien. Min pappa, Alejandro, är nämligen därifrån. Så jag, min pappa och min mamma flyttade dit när jag var 12 år gammal. Jag har alltid älskat Spanien. Landet, kulturen, maten, människorna.. allt.
Ända sedan jag var liten har jag kunnat prata flyttande spanska, så att börja skolan där var inget problem alls.

Men nu ska jag berätta lite om mig själv. Alyssa Jenner heter jag och föddes årtalet 1995. Jag är alltså för tillfället 15 år. Jag är runt 1,68 cm lång och har mörk brunt hår. Jag är som sagt halvt spanjor. Jag skulle nog kunna säga att jag väldigt spontan, blir lätt arg och är blyg ibland.
Innan jag flyttade till Spanien bodde jag i Ottawa som är Canadas huvudstad. Där gick jag i skolan och var vilken vanlig tjej som helst. Hade många kompisar, träffade killar och bara umgicks. Tills pappa ville ha förändring i sitt liv och bestämde sig för att flytta till Spanien. Först ville jag inte riktigt, eftersom jag skulle få lämna allt. Alla kompisar, mitt hus, nästan hela mitt liv som jag hade bygg upp där. Men senare sen så jag fram emot det. Jag skulle få bygga upp ett nytt liv, med spanjorer.

Min mamma och pappa heter Alejandro och Megan. Som jag sa tidigare så är pappa ifrån Spanien och Mamma är ifrån Canada. Mamma och pappa träffades först gången i Spanien, på en marknad. Pappa stod och sålde grönsaker medan mamma var på tjejresa med sina väninnor. Och vips, 15 år senare har dom.. mig. Deras ända barn.

Efter tre år i Spanien fick pappa ett samtal som skulle förändra våran vardag i Spanien. Pappa vart erbjuden ett jobb i Canada igen. Jag  har fortfarande ingen koll på vad jobbet handlar om, men han har skjorta och slips varje dag och tjänar för bra. Så efter mycket om och men bestämde sig familjen Jenner att flytta tillbaka till Canada igen.
Och här är vi, i bilen påväg till Canada igen. Men inte till samma stad, utan Stratford.
Vet ni vart det ligger? Troligtvis inte eftersom det är en liten stad. Jag som hade bott i Canada hade knappt hört talas om det. Eller jo, kanske i geografin i skolan.

"Är du vaken?" Hörde jag mammas ljuva röst fråga. Jag öppnade sakta ögonen efter att ha sovit en liten stund. Jag kollade ut genom fönstret och solen lyste genom glasrutan. Jag antog att vi snart var framme vid vårat hus. Jag lutade huvudet mot huvudstödet och lyfte upp mobilen för att se om jag hade fått något sms. Men samtidigt som jag kollade igenom den kom jag på att ingen skulle skicka till mig. Mina förra kompisar som jag hade i Ottawa hade jag tappat kontakten helt med, och dom i Spanien skulle jag nog inte heller ha så bra kontakt med. Kanske Jason, min bästa vän ifrån Spanien. Hade var också ifrån Amerika, fast han var ifrån Florida. Men dom hade, precis som vi, flyttat till Spanien på grund av jobb. Pappa hade alltid trott att det var någonting på gång mellan mig och Jason, men vad han inte förstod var att killar och tjejer kan vara vänner utan att vara tillsammans.

"Och vi är framme" Sa pappa samtidigt som hade körde uppför huset. Huset så faktiskt väldigt mysig ut. Huset var ljustgrått men en välkomnande entré. Bakom huset såg det ut som det var skog, men man vet aldrig.
Pappa parkerade bilen och vi alla klev ut. Pappa tog upp nycklarna ur fickan och vi gick fram till dörren. Han stoppade in nyckel i nyckelhålet och vred om. Ett klick hördes och dörren öppnades.
"Välkomna hem, familjen Jenner!"

Postat av: adde

meeer §

2011-09-21 @ 22:29:10
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Amanda

Längtar tills fortsättningen! :)

2011-09-21 @ 22:53:44
Postat av: Anonym

jag ventada ett du skulle valja dolly men jaja ohhhhhhhhhhhhhhhh dit val inte mitt sorry om jag loter so dyster men jag trode verkligen att du skulle valja dolly for jag var den som forst frogade men some du sa hoppas jag att du tar namnet dolly till en biroll some du sa elr some du lovade att kolla up jaja men grym novell :) <333333333333333333333333333333333 bye much love Amanda<3

2011-09-22 @ 10:18:05
Postat av: saga

J tills du laddar upp nästa kapitel :D

Som jag alltid har tyckt så skriver du otroligt bra :D <3333333

2011-09-22 @ 17:37:38
Postat av: Anonym

grymt bra!



//Ebba :D

2011-09-22 @ 20:31:50

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: