2011-09-12 | 23:20:59
Filed Under: Next To You

Chapter 41 - The End.

Jag backade undan lite och kollade in i Justin's ögon. Vi båda sken upp i ett leende och inte långt efter hade Justin tryckt mig närmare och kysst mig igen.

- Det är skönt att du är hemma nu.
- Det är skönt att ha dig i min närhet. Svarade Justin.

Jag flätade samman våra fingrar och vi fortsatte gå i flyplatsen. Jag gick och lutade mitt huvud mot Justin's axel, och kunde inte vara mer lycklig nu när han är hemma. Vi fortsatte nerför alla trappor och gick ut backvägen, eftersom vi inte kunde gå vanlig vägen då alla fans var där och väntade.

- Vad ska vi göra nu då? frågade Justin och kollade ner på mig.
- Vi ska hem till mig nu, och jag har bil.
- Låter perfekt.

- Scooter, Kenny! Både Kenny och Scooter vände sig om.
- Vi ska hem till Steph nu, så vi behöver inte åka med er.
- Nu? Ska ni inte med till hotellet först och lämna dina grejor? frågade Scooter.
- Nej, och förresten så ska jag inte ha ett hotell rum. Jag sa ju att jag skulle bo hos Steph.

Scooter nickade bara på huvudet och fortsatte sedan gå mot deras bil dom hade ordnat.
Justin och jag fortsatte gå och var sedan framme vid min bil.

- Ska du eller jag köra? Jag kollade på Justin med en blick " som vadå att tjejer inte kan köra".
- Jag kan köra bil, jag har faktiskt skillz.
- Visa mig då.

Justin hoppade in i passagerar sättet och jag framför ratten. Jag startade igång bilen och sedan körde iväg.

Efter 10 minuter var vi framme och körde uppför gargareuppfarten och parkerade bilen.

- Du var bättre än vad jag trodde. Sa Justin och spände upp hans bälte.
- Vad ska det där betyda? Sa jag och slog till honom löst på axel, på skoj.

Han skrattade till och sedan öppnade han dörren och gick ut.


- Mamma, hallå? ropade jag och vi gick innanför dörren.
- Här är jag! svarade mamma.

Jag började gå emot köket där jag hade hört hennes röst. Justin drog upp sina byxor lite, och sedan gick han efter.

- Vi är hemma.

Mamma vände sig om och kollade först på mig och sedan på Justin. Hon gick närmare oss och Justin drog fram sin hand för att hälsa.

- Justin.

Mamma kollade på handen, men hälsa det gjorde hon inte. Istället öppnade hon sin famn och kramade om Justin. Justin Vart nog först lite förvånad men kramade sedan tillbaka.

- Du ser precis lika dan ut som du gör i tidningarna.
- haha, det var väl skönt att höra. Skrattade Justin fram.
- Men nu ska jag inte störa er. Sa mamma och började gå iväg mot vardagsrummet. Jag tog tag om Justin och sedan gick vi upp för trappen in till mig rum. Justin kollade sig omkring medans jag stängde dörren.

- Sött rum.
- Haha, kul.
- Vadå? jag var seriös.. sa Justin och hans munipor började sakta gå uppåt.

Jag kollade bara på honom och sedan jag fram till balkong dörren och öppnade den. Jag kände den svala vinden komma emot mig, men ändå bestämde jag mig för att gå ut och ställa mig på balkongen. Jag gick fram till räcket och kollade ut över Atlanta. Som tur är ligger mitt hus lite utanför själva staden. Men min utsikt var en av dom bästa. Men såg ut över staden, inte allt, men lite.
Jag känner hur någon bakifrån omfamnar mig och lägger sina händer på min mage. Jag känner Justin underbara doft och sedan lägger han sin haka på min axel.

- Undra hur våra liv skulle se ut om vi aldrig träffades?
- Jag skulle nog fortfarande grumla om mitt liv. Svarade Justin.
- Undra om Emily fortfarande skulle finnas vid min sida. Eller Sheldon..
- Sheldon? Vänta, va?

Justin släppte tagot om mig och ställde sig nu mitt emot mig.

- Jag orkar inte.'
- Babe, vad har hänt?
- Okej, jag ska försöka berätta. Du vet när hon och jag skulle ha tjejekväll? Men iallafall, vi hade det jättekul och så. Men efter det så började vi prata sällen och tillslut hälsade vi inte på varandra. Jag tror vi båda kände för att det var bäst så, jag har absolut ingen aning varför, men gud kanske vet.
Men jag har ingen..
- Du har mig, och kommer alltid ha. Du har din mamma, du har...
- Jag har ingen mer Justin. Dom två personerna jag älskade av hela mitt hjärta är döda och kommer aldrig med att finnas här.

Jag kände hur ögonen började vattnas och Justin kramade om mig, hårt.

- Dom finns där uppe, och håller koll på dig. Dom älskar dig.

Jag kollade upp mot himlen som var fylld med stjärnor.

- Och jag älskar dom.


NÄSTA DAG:


Igår hade vi inte gjort så mycket mer efter balkong vistelsen. Justin hade varit så trött så han

hade somnat och jag hade kollat film.


Jag vaknar upp och ser den mest älsk värda personen som finns precis framför mig.

- Godmorgon sömntuta.
- Godmorgon på dig med. Svarade jag och kysste honom lätt på munnen.

Justin reste sig upp och jag ser att han redan hade klätt på sig.

- Vart ska du?
- Glömde säga det igår, jag har en intervju om en timme, sedan har jag en överraskning till dig.
- Vad?
- Men det kan jag väl inte säga? då blir det ju ingen överraskning?

Han kysste mig hejdå innan han sprang nerför trappan och lämnade huset. Jag bestämde mig då för att kliva upp ur sängen och gå ner till mamma.

- Varför hade han så bråttom?
- Han skulle på intervju.
- Jaha.

Jag gick och satte mig bredvid mamma som satt och läste tidningen vid frukost bordet. Jag tog åt mig en macka och började bre den med smör. Jag hällde sedan upp den sista apelsin juicen som fanns kvar.

- Vad gjorde ni igår kväll då? Frågade mamma men fortsatte hålla blicken i tidningen.
- Ingeting, Justin somnade ganska snabbt.
- Så ingenting annat?
- Vad vill du får fram?
- Ungdomar som gillar varandra ka-
- Sex? Om vi hade sex? Och svaret är nej, det hade vi inte.
- Okej, jag måste hålla koll lite. Du är ju trotts allt bara en tonårig.
- Haha.
- Men om ni någon gång har det, använd skydd.
- MAMMA!
- Jaja, jag ska vara tyst.


Efter 4 timmar framför tv kände jag hur min mobil vibrerade till. Jag tog upp mobilen och det stod att det var ett nytt meddelande från Justin.

* Åka till vårat hotell. Där kommer Ryan G stå och möta dig. Han ska hjälpa dig med en sak. Puss*

- Va? vad nu? tänkte jag för mig själv men jag gjorde som Justin hade sagt och åkte till hotellet.  Jag gick snabbt upp på mitt rumo ch byte om till jeans och t-shirt. Jag satte sedan upp håret i en tofs och sedan drog jag några drag med mascaran.
Jag gick sedan ner och greppade tag om bilnycklarna.

- Mamma, jag sticker!
- Jaha, okej!


När jag var framme mötes jag av Ryan, precis som Justin sagt, och vi gick in i hotellet. Vi pratade lite om hur vi har haft det, och såklart ville jag att Ryan skulle säga vad vi skulle göra. Men han vägrade.
Vi kom fram till ett hotell rum och när vi öppnade så stod det en 40- årig kvinna vid dörren.

- Det här är Ashley och hon ska hjälpa mig.
- Hjälpa dig med vad?
- Vi ska fixa iordning dig nu, men sitt bara tyst och låt oss göra vårat jobb.

Jag nickade och bara följde efter. Ashley hade radat upp massa med produkter på ett bord. Hon visade mig att jag skulle sätta mig ner på stolen och så fort jag hade gjort det började hon sminka mig. När foundation, puder, rouge, olika slag ögonskuggor, eyeliner m.m var på var hon klar. Hon hade ingen spegel framme så jag kunde inte se hur jag såg ut, men jag anade att det såg ganska bra ut.

- Du kan gå till Ryan nu. Sa Ashley.

Jag gjorde som hon sa och gick till Ryan, där jag möttes av ibland den finaste klänningen jag någonsin sett.


När jag var klar hade Ryan stressat mig in i bilen med honom och kört mig till ett ställe med massor personer. Mina tankar bara flög runt i mitt huvud av funderingar. Men när jag såg massor med fotografer och personer som stod och poserade framför slog det mig, en gala.

Ryan och jag stod nu mitt i folkhavet och det såg ut som han väntade på någon.

- Vad gör vi har Ryan? och var är Justin?
- Du får se. Men kom!

Ryan drog med mig och helt plötslig sa han:

- du ska ut nu.
- Va vart?
- Där. Sa han och pekade ut mot röda mattan.
- Själv, skulle inte tro det.
- Du får se, men du måste ut.

Ryan drog ut mig på mattan och jag möttes av bländade blixtrar och personer som ropar för att dom vill att man ska kolla in i deras kamera.Jag ställde mig och poserade framför kameran när jag känner hur någon lägger handen om mig. Jag kollar upp och ser Justin står och ler emot mig.

Jag kollar sedan tillbaka mot kameran och ler stort.

När vi båda hade gått av mattan så slängde jag mig runt hans axlar och gav honom en varm kram.

- Du vart förvånad va?
- Skapligt.  Svarade jag och kysste honom.
Vi fortsatte sedan in mot arenan där själva galan skulle hållas. '


Galan var slut och jag var hemma, jag var hur trött som helst. Jag ville bara slänga av mig klackskorna eftersom jag hade så ont i fötterna. Och klänningen eftersom det alltid är skönast att ha mjukisdress på sig hemma.
Justin hade stannat kvar på en efterfest med Scooter och alla dom, men jag kände inte för det och då bestämde mig för att åka hem. Men Justin skulle komma hit efter, så jag lär antagligen få sitta och vänta på honom.

När jag inte hade något att göra så gick jag upp på mitt rum och satte igång datorn. Jag loggade in på facebook och hade fått flera vänförfrågningar, men jag accepterade inte dom jag inte kände. NÄr jag hade kollat klart facebook gick jag in på twitter, och inte vilken twittersida som helst utan Justin's.
Jag läste dom senaste tweetsen och han hade skrivit om hur fantastisk kväll han hade haft det. Men det var ett specielt tweet jag fastnade för. När jag läste det kunde jag käna hur mitt hjärta blev ännu större och han tog upp all plats.

För jag visste att han alltid kommer finns i mitt hjärta.

"You've got that smile that only heaven can make"




HÄR MED FÖRKLARAR JAG NEXT TO YOU AVKLARAD!

Äntligen, säger jag.. haha, nejmen detta kapitel vart inte så bra som jag hade tänk. Ni får ursäkta, men jag orkade inte skriva om det. Jag vill började skriva på den nya novellen nu :D

men hoppas ni blev nöjda? :)

Och tack för alla kommentarer på denna novell, jag blir lika glad varje gång någon kommenterar! Puss!

Postat av: Adde

Det har varit bäst att läsa denna novellen :D <3

2011-09-13 @ 08:27:46
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: saga

jahap då var '' next to you '' novellen klar då :P

Hoppas att den nya blir lika bra ;) ( vad säger jag? klart den kommer bli awsome <3 ) dina noveller in my ♥ :D

2011-09-13 @ 16:38:14
Postat av: sabina .A

Jag verkligen älskar din blogg!



Du är så grym på att skriva , när man läser dina noveller känns det som om man själv är med i dom , som om man just är den tjejen som får träffa Justin & bli hans. Fortsätt så tjejen du grym & du kan verkligen bli författare.



2011-09-13 @ 21:29:45
Postat av: amanda

snelllllllllllllaaaaaaaa jag forstor att du har valt et namn men kan hon inte heta dolly snelaaaaaaaaaaaaaaa :)

2011-09-15 @ 18:15:24
Postat av: amanda

jag skrev till och med till en annan novell att huvudrolltjejen skulle heta dolly av misstag och om den novellen tar namnet dolly vill jag att du ska skriva om dolly och justin for du skriver best och man tror till och med att man e i novellen ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hoppas du veljer det

2011-09-15 @ 18:18:14
Postat av: amanda

snelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kan inte du ta namnet dolly do lovar jag att kommentera alla dina in leg och alla kapitlar till ett till tvo kommentarer snelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa <3333333333333

2011-09-15 @ 18:20:02
Postat av: amanda

snelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kan inte du ta namnet dollyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy snelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2011-09-15 @ 18:21:28

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: