2011-09-04 | 18:57:41
Filed Under: Next To You

Chapter 38 - You Know Who She Is?

Jag satte på mig kläderna jag hade lånat av Pattie dagen innan. Det kändes konstigt att ha på sig kortbyxor nu i februari månad. Det var ju trots allt nästan vinter. Men jag ska vara tacksam att jag kunde låna något, annars hade jag väl fått springa runt i min klänning. Jag kollade mig i badrums spegeln. Mitt låna mörk runa låg bara nerför mina axlar och såg allmänt tråkigt ut. Så jag bestämde mig för att sätta du det i en tofs. Det såg i alla fall lite bättre ut.
Jag gick sedan ut från badrummet och hänger upp handduken över dörren så att det snabbt skulle torka. Justin stod i vid spegeln i hallen och tog på sig sin jacka.Han stannade med blicken på mig och kollade på mig som jag vore konstig.

- Ska du ha på dig det där? Seriöst Steph, det är typ 10 grader ute eller något.
- Men jag har inget annat, kommer du ihåg? Scooter drog med mig hit ifrån en gala? Och förresten är det aldrig så kallt här i Atlanta.
- Jag vet. Men jag tillåter dig inte gå ut i det där nu, du kan bli sjuk.
- Men vad ska jag ha då?
- Ta något ifrån mig så länge, så åker vi hem till dig först.
- Okej.

Jag öppnade Justin's stora resväska och letade fram några passande kläder, så länge. Jag började leta och fick fram ett par grå mjukis byxor. Jag tog av mig kortbyxorna och satte snabbt på mig dom. Dom passade faktiskt ganska bra, dom kanske var lite för långa men vem bryr sig. Jag fick sedan fram en hoodie men något tryck på.

- Är det okej om jag tar den här? Frågade jag Justin och höll upp den i luften.
- Ta vad du vill.

Jag tog på mig tröjan och sedan gick jag tillbaka till Justin. Jag tog på mig skorna och sedan var vi iväg. Vi gick ner till entrén och jag var beredd på att få gömma mitt ansikte. Som jag hade uppfattat det var Justin nästan jämt omringad av fans eller paparazzi. Men den här gången hade jag fel, det var ingen som som stod utanför. Inte en ända. Vilken var ganska skönt, för då kunde jag gå runt och inte behöva gömma mig.Vi hoppade in i en svart bil och körde snabbt ut i trafiken. Bilen var ganska stor, men ända inte jättestor. Det var inte jättemycket trafik här i Atlanta, men ibland kunde ta upp till en timme bara för att komma någonstans.

När jag hade beskrivit vägen hem till mig var vi äntligen framme.
- Här bor jag. Sa jag och pekade på mitt hus.
- Nice. Sa Justin och stannade intill trottoaren.

Han stängde av bilen och tänkte gå ut, innan jag stoppade honom.

- Jag tror det är bäst om du stannar kvar i bilen.. Eller jag.. Mamma är he-
- Steph, jag förstår. Jag väntar här. Men skynda dig.

Jag kysste Justin snabbt på munnen innan jag hoppade ur bilen. Jag stängde bildörren hårt och började gå mot ytterdörren. Jag ryckte tag i dörren och märkte att den var låst. Jag gick till blomman brevid dörren och lyfte den. Där låg extra nyckel som har legat där ända sedan jag började skolan, för det var då jag hade börjar få vara ensam hemma.
Jag låste upp dörren och ropade för att se om mamma var hemma, vilket hon inte var.
Jag lade nyckel på matbordet och sprang uppför trappan till mig rum. Jag märkte att det log en lapp på min säng. Jag tog upp lappen och började läsa.

" Hej Spethanie, jag är hos moster Lisa. Jag hoppas att du hade det jättebra hos Sheldon. Hon verkade vara en jättebra tjej! Så om du inte ska göra något annat ikväll så kan du ju bjuda över Sheldon på en tjejkväll? Annars kan du ju bara ta det lungt.. Men ha det bra. Ringer dig imorgon! Puss."

Jag la tillbaka lappen på sängen och gick och öppnade min garderob och tog snabbt ut mina kläder jag skulle ha på mig. Idag fick det bli mina grå jeans och ett vitt linne, över det skulle jag ha min svarta skinnjacka och en halsduk.

Jag gick fram till mig spegel och började sminka mig. Jag tog bara lite mascara och lite puder, det räckte gott och väl för mig. Jag släppte sedan ut håret ifrån tofsen och det ramlade ner på mina axlar. Jag satte igång min plattång och sedan började jag platta håret.

En kvart efter var jag klar och började gå ner för att gå till Justin igen. Jag tog på min jackan och halsduken, sedan tag jag mina favorit skor. Jag gick sedan tillbaka till köket för att hämta nyckel jag lämnade där.

Jag låste dörren och började gå mot bilen. Där satte Justin och pratade i telefonen. När han såg att jag kom verkade han lägga och och så fort jag öppnade dörren sa Justin:

- Äntligen!
- Hörredu, det tog minst en halvtimme bara.
- Men det känns som evigheter att vara ifrån dig.
- Aw, du måste sluta med dina kommentarer.

Jag tog hans ansikte mellan mina händer och kysste honom. Han la sin hand på min rygg och tryckte mig närmare. Jag slutade kyssa honom och la mina panna emot hans och kollade bara i hans underbara ögon.

- Vart ska vi? Frågade jag när vi hade kommit ut i trafiken.
- Tänkte att vi skulle shoppa lite.
- Okej. Men jag har inga pengar.
- Jag har. Sa Justin och kollade på mig en snabbt sekund.

Jag skadade bara snabbt på huvudet innan jag kom på att jag kanske borde kontakta Sheldon. Så jag tog snabbt upp mobilen ur fickan och tryckte på meddelanden.
Jag knackade in Sheldons telefon nummer och började skriva.

" Hey Shel, Förlåt att jag inte har hört av mig tidigare men vad gör du ikväll?" Jag tryckte sedan på skickat. Jag sa sedan ner mobilen på menen och inte långt efter kände jag hur mobilen vibrerade till.

* Hej, vilket samman träffande. Jag skulle precis ringa dig. Men ikväll.. hum, jag gör nog inget, hurså?*
" Bra, för vi ska ha tjeeeej kväll!"
* Precis vad jag behöver nu. Men du, vad hände med Justin sen? Hade ni det mysigt..*
"Haha, vad rolig du är. Men jag berättar allt ikväll. Är på väg att shoppa nu, Puss."
* Okej, PUSS*

- Vem sms:ar du med?
- Sheldon.
- Sheldon Jensen?
- Hur vet du vem är här?
- Det du.

Jag kollade förvånat mot Justin som kollade rakt fram.

- Hur vet du vem Sheldon är?
- Du blev du allt nyfiken va?

Postat av: Adde

Meeer !!! <3

2011-09-04 @ 22:02:47
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: saga

herre gud du får bara inte sluta med den här bloggen! :DD <3

2011-09-04 @ 22:57:58
Postat av: Anonym

grymt!

2011-09-05 @ 01:01:17
Postat av: Anonym

meeer!!!!!!!!

2011-09-05 @ 07:23:02

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: