2011-10-15 | 22:00:17

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 12



JUSTIN'S PERSPEKTIV:


Jag hade fortfarande dåligt samvete för den lilla smoothie händelsen. Stackars tjej. Klätt up sig för en dag, och sedan kommer jag, klumpiga Justin Drew Bieber, och förstör hela hennes outfit.

Jag grumlande fortfarande över om jag skulle gå direkt till parken och överraska dom. Eller om jag skulle vänta till ikväll. Ikväll är den nämligen Startford's egna festival. Det är en tradition som alltid funnits i Starford, iallafall så länge jag hade bott här. Man "fiarar" att sommaren är här genom musikframträdanden, parader och bara allmänt socialt. En sak jag visste var att jag skulle gå på den där festen. Inte som den stora popstjärna Justin Bieber, utan bara Justin. En kille som bara vill umgås med sina vänner och vara en vanlig tonårig för en dag.
Jag bestämde mig för att gå till parken och träffa grabbarna nu. Vad skulle jag annars göra i 4 timmar? Ligga hemma och kolla film? Skulle inte tro det.


När jag var vid parken så var det ganska många ungdomar där, men inte överdrivet mycket. Jag stannade upp och kollade runt. Åt höger håll verkade dom inte vara, men i just denna stund såg jag ingen mindra än Ryan, Chaz och Kendall sitta vid bänken nere vid fotbollsplanen lite längre ner. Jag började jogga lite smått och förökte göra mig så osynlig som möjligt. Som tur var stod både Ryan och Chaz med ryggarna emot mig. Jag fortsatte gå och ju närmare och närmar jag kom, desto snabbare joggade jag. När jag bara var några meter ifrån så fick Kendall syn på mig. Jag satte snabbt ett finger för mina egna läppar för att visa att hon skulle vara tyst. Hon började lee men som jag visat henne, var hon tyst.

När jag var bakom dom tog jag mina händer och la på deras axlar och sedan sa jag med en mörk röst, så att dom inte skulle höra att det var jag direkt.
"Får jag be er att följer med här."
Dom båda svingade deras huvud åt mig och såg rent ut sagt livrädd ut. Men när dom båda hade vänt sig om sken dom upp i ett leende och sedan reste dom sig snabbt upp och vi alla fyra hamnade i en grupp kram.

"Vad gör du här?", undrade Chaz.
"Jag har sommarlov ifrån turén, så jag tänkte överraska er. Vilket jag hoppas att jag lyckade utföra?", frågade jag och dom alla tre nickade samtidigt som dom skrattade.
"Så vill ni hitta på något?"
"Vi satt och väntade på Alyssa. Men det hade hänt något så hon var tvungen att gå hem igen. Men nu var hon på väg hit igen", svarade Chaz och kliade sig samtidigt på sin överarm.
"Men gå ni och gör något så möter jag Alyssa. Vi kanske ses senare, eller kommer vi till er sen?", Kendall kollade runt på oss tre och vi svarade "Visst".
"Men jag ser att du har med dig brädan Ryan. Så vad säger ni, ska vi dra till skatebanan och åka lite?", undrade jag och Ryan och Chaz svarade samtidigt. "Lets go"


ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Äntligen är du här", utbrast Kendall när hon kom gåendes på gatan för att möta upp mig. "Förlåt, men det hände en liten grej förut.", sa jag flinandes när jag kramade om henne. "Vadå?", undrade hon. Jag släppte taget om henne och skulle berätta allt som hade hänt idag kortfattat.
"Jag var påväg att möta er och hade då köp en smootihe. Men all tur som finns i världen gick en kille på mig och vips så hade jag all smmotihe över mig." Kendall's ögon stirrade på mig och jag såg hur hennes mungipor sakta började gå uppåt. "Du får skratta." Jag hann nästan inte ens avsluta meningen innan Kendall's brast ut i skratt och höll sig för magen. Jag stog och små skrattade lite medans Kendall nästan dog av skrattet, seriöst.
"Du har gjort mig dag.", var det ända Kendall's fick ut.

"Var är dom andra?" Vi sattes oss på en en bänk och kollade ut över en rinnande ån. "Ryan och Chaz? Justin du vet?", Kendall's blick mötes mina ögon och jag nickade. "Iallafall så överraskade han dom förut. Vi, eller dom, hade ingen aning om att han skulle komma. Du skulle sett Ryan och Chaz miner när Justin kom." Kendall skrattade lite och sedan fortsatte hon berätta. "Så dom bestämde sig för att gå till skateparken och skejta innan dom skulle till festivalen ikväll."
"Och varför följde inte du med?"
"För att jag skulle möta dig. Men vi kan gå och träffa dom nu, om du vill?
"Ja, varför inte."

Vi började gå och var efter 5 minuter redan vid banan. På långt håll så vi en som åkte medans dom andra två satt bredvid och kollade. Vi kom närmare och tillsut stod vi bredvid Ryan och Chaz som satt på bänken och kollade på när Justin körde.
"Hej" sa jag och kramade om dom båda.

Vi stod och pratade lite innan jag känner hur en person, som är minst  två decimeter längre än mig, ställer sig bredvid mig. Jag kollade upp och ser ett igenkänt ansikte.
"Justin?"
"Alyssa?"



Del 12 klar! Förlåt för väntan.

Men nu vill jag veta vad ni tycker om novellen  såhär långt?
Tycker ni att den är bra, dålig, sådär, tycker ni att jag går för fort fram, att det går för sakta eller är den perfekt som den är? Jag vill veta vad DU tycker, så KOMMENTERA!

Kommenterar ni mycket får ni nästa del redan imorgon (söndag)

Postat av: adde

Deeen är perfekt som den är , <3

2011-10-15 @ 22:53:33
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Emilija med J.

den är perfekt som den är.

Jag tycker att det är kul att dom träffas på ett annat sätt än i dom flesta novellerna, typ.. på hans konsert eller att dom var bästa kompisar när dom va små.



MER !

2011-10-16 @ 09:33:17
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: Fanny

A-a-a-awesome xd helt perfekt som den är LOVE IT!

2011-10-16 @ 09:52:00
Postat av: sabina

Den är helt perfekt som den är <3 längtar redan till nästa kapitel <3

2011-10-16 @ 11:16:36
Postat av: Belieber#1

har precis börjat läsa novellen och visst har den bra innehåll, men du skulle ha bett en kompis eller nåt att dom korrukturläste den (läste den och letade stavfel och sånt) innan du publicerade... lite irriterande menmen. Jag garvade iallafall som fan när du skrev att han var 2 decimeter längre än henne? Var hon inte 1,68? då betyder ju det är Justin är 1,88? HAHHAHAHAHHAHA

Svar: NEJ men oj vilket stort misstag, hur kunde jag! asso gud döööör! XD hur kunde jag skriva så??!!?!? (ironi för er som inte förstår)
Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den här kommentaren. Om du bara kommer hit för att klaga kan du väl lika gärna gå, eller? Och du säger att den har bra innehåll, det får jag väl tacka för. Men kom inte och klaga, för du kanske inte vet hur mycket tid en novellskrivare lägger ner på sin novell? Eller du kanske vet?
biebzdream.blogg.se

2012-10-26 @ 00:31:32

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: