2011-10-07 | 19:19:23

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 9


JUSTIN'S PERSPEKTIV

Efter en ganska lång tråkig flygresa var vi äntligen framme vid Ontario's flygplats. Vi hade precis kommit in i själv flygplatsen och vi var på väg att hämta våra väskor. Vi skulle inte gå dit man brukar hämta väskorna, eftersom vi åkte privat så finns väskor redan vid bilen vi ska låna för att åka hem med.

När mamma och jag väl var framme vid bilen och lagt in väskorna vid sin plats hoppade vi in i bilen för att så fort som möjligt åka hem till Stratford. Som tur är väntar den bara en timmes bilfärd.

"Se till att ta vara på tiden hemma. Du vet att du måste åka om ungefär två veckor. Och om man har roligt så går tiden väldigt fort.", sa mamma och kollade på mig i en sekund innan hon var tvungen att kolla på vägen igen. "Jag vet, och det ska jag.." svarade jag. Jag lutade huvudet mot huvudstödet och kände hur ögonlocket sakta började bli tyngre och tyngre och jag föll snabbt in i sömnen.


NÄSTA DAG:

ALYSSA'S PERSPEKTIV


Jag vaknade av att min mobil vibrerade. Jag blinkade med ögonen några gånger för att ögonen skulle vänja sig vid ljuset. Jag sträckte mig sedan efter mobilen och greppade tag om den. 4 meddelanden och 1 missat samtal. Jag vart förvånad och kollade snabbt på klockan. 12.45. Jag for upp ur sängen och började kolla alla sms. Såklart var alla ifrån Kendall som undrade var jag höll hus. Eftersom vi skulle mötas klockan halv 1 och klockan var nu kvart i 1. Jag trodde jag inte behövde ställa väckar klockan eftersom jag är en morgon person, alltså en person som brukar vakna tidigt. Jag tryckte fort på svarade och knappade in.
"FÖRLÅT. Jag vaknade  nu men vi ses vid parken om 45 minuter?" Jag kastade sedan mobilen i sängen och började gå mot badrummet för att ta sen snabb dusch för att fräscha till mig lite.

När jag hade duschat klart gick jag tillbaka till mitt rum för att göra det sista innan jag skulle bege mig mot parken för att möta upp Kendall. Jag drog bort gardinen för att se vilket väder det var. Solen lyste starkt och inte ett enda moln kunde man se på himlen. Så valet av kläder skulle inte alls bli svårt. Som vanligt blev det kortbyxor och sedan en mörkgrå tröja till det, vilket matchade väldigt bra med mina turkosa naglar. Håret lockade jag lite snabbt med min locktåg och det blev en liten lätt sminkning till det.

När det hade gått 45 minuter hade jag precis lämnat huset och var nu på väg till parken. Som jag anade var det väldigt  varmt ute. Men det var inget jag stördes av eftersom jag hade bott i Spanien i ett antal år. Som det var igår så var det väldigt många personer som var ute idag. Antagligen skulle som till stranden eller så var dom bara ute och gick. Många gick runt och drack smoothies. Och jag älskar det så var jag bara tvungen att springa in i närmaste affär och köpa en.

I affären var det kalla vindar ifrån AC som svalkade ner en. Det var en lite affär men ända mysig. Det var inte alls många personer där så på någon minut var jag ute ur affären igen med en jordgubbssmoothie. Det roliga var att jag fick smoothien i en Starbuck burk.. Jag stoppade ner sugröret i det ligga hållet och tog den första klunken. Ljuvligt gott.

Jag märkte sedan att klockan var alldeles för mycket för att gå så sakta som jag nu gjorde. Så jag snabbade på och gick längs gatan. Mobilen vibrerade och jag tog snabbt upp den. Jag tryckt på svara och hörde sedan Kendall's röst.
"Var är du? Vi väntar!"
"Jag vart så sugen på en smoothie så jag sprang in och köpte en lite snabbt..", sa jag och tog sedan ytligare en klunk.
"Haha, men vi sitter vid parken och väntar här på dig.. Det är tydligare någon festival ikväll. Ska vi gå?"
"Om ni kan? Jag ska inte göra något iallafall." Jag väntade på Kendall's svar samtidigt som jag undrade över om jag skulle gå vänster eller höger vid nästa gata. Men jag följde folkströmmen som gick vänster.
"Okej, men vi pratar mer om det när du kommer. Men skynda dig!"
Jag skrattade till lite och skulle svänga runt hörnet och splash. Jordgubbssmoothie över hela mig.

Postat av: Sofia

Den är verkligen jätte bra och så, men måste Ryan gula

Alyssa för i lixom alla noveller gillar chaz/Ryan huvudpersonen! Kram :)

2011-10-07 @ 19:31:23
Postat av: Malin

Jätte bra! :)

2011-10-07 @ 21:03:21
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

mera! :)

2011-10-07 @ 21:03:52
Postat av: saga

haha du skriver såå bra! du måste bli författare när du blir stor seriöst! :D i hope the next coming up sone! ;) <3

2011-10-07 @ 23:19:18
Postat av: Adde

mer <3

2011-10-07 @ 23:27:51
URL: http://beliebeer.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: