2011-10-29 | 20:12:47

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 22

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

När klockan närmade sig fem på eftermiddagen bestämde jag och Justin att vi skulle ringa dit Kendall och Chaz för att se om dom ville hitta på något. Förut hade vi båda bara legat i soffan och slappat. Det var en avsnitt av How I Met Your Mother. Älskar den serien, och det verkade Justin också göra. Han skrattade ganska mycket kan man säga.
"Ska du eller jag ringa till dom?", frågade Justin. Jag tog upp Justin's mobil hade hade lagt på soffbordet och slog fram Kendall's nummer. "Jag ringer Kendall.", svarade jag och hörde hur signalerna började låta.

"Kendall", svarade hon.
"Kendall, det är Alyssa."
"Alyssa. Men varför ringer du ifrån Justin's nummer?"
"Jag är hemma hos honom och hans mobil låg närmast."
"Jaha, vad håller ni två på med då?"
"Ingenting.. Men kan inte du och Chaz komma över ?"
"Jo visst. Jag är hos Chaz nu så vi är hos Justin om tio minuter."
"Perfekt! Ses snart."
"Bye"

När jag tryckte på lägga på knappen och lade ner mobilen där jag hämtade, kollade jag på Justin som stod i köket. Han stod och sträkte sig efter någonting i ett skåp. Jag gick bort till köket och satte mig sedan på en stol. "Kommer du eller?", frågade Justin. "Japp, dom var hos Chaz så dom skulle komma om tio minuter." "Okej. Men kan du hjälpa mig?"
"Med vadå?", undrade jag. Jag ställde mig upp och gick och ställde mig bredvid Justin.
"Kan du hoppa upp på diskbänken och kollade i skåpet längst upp om det finns popcorn?"
"Visst", svarade jag och hoppade upp på diskbänken. När jag var uppe ställde jag mig på fötterna och började kolla. Jag kände hur Justin satte sina händer på mina lår och sedan sa han: "Jag håller dig så att du inte ramlar ner."
Jag skrattade till lite och sedan hittade jag det jag letade efter. "Hittade dem.", sa jag och höll ut popcorn paketet i luften. "Bra. Här jag kan ta dom", jag gav Justin paket och han tog emot dom. "Nu är problemet hur jag ska komma ner?", jag stod fortfarande där uppe och kollade ner mot golver. "Hoppa?", sa Justin. "Nej tack. Det är alldeles för långt ner."
"Kom igen. Men om jag står här och tar emot dig då?", frågade Justin.
"Nej.. Läskigt."
"Kom igen, Alyssa", sa Justin och kollade in i mina ögon med hans alldeles för fina ögon, som jag absolut inte kunde motstå. Varje gång jag kollade in i Justinäs ögon började några fjärliar cirkulera i min mage.
"Okej, jag hoppar. Men bara om du tar emot mig?", sa jag.
"Lovar!"
Jag hukade mig lite och sedan hoppade jag. Jag landade i Justin's famn och krokade fast mina ben runt hans höfter och lade mina armar runt hans nacke. "Titta, du klarade det!"
"Tack min räddare i nöden. Eller vad du nu är..?", sa jag och vi båda flinade till lite innan Justin släppte ner mig på marken.

"Borde dom inte vara här nu?", frågade jag och slängde en blick på klockan. "Jo, men dom kommer nog när som helst.", svarade Justin. Vi var fortfarande kvar i köket. Jag stod lutade mot diskbänken och Justin satt och höll på med sin mobil. "Vad kollar du på?", frågade jag.
"Jag skickar ett sms till mamma."
"Jaha. Förresten vart är dom?"
"Det var någon marknad som dom skulle till. Dom skulle komma hem tidigast imorgon.", jag log som svar och sedan fick jag en idé.
Jag gick och ställde mig vid diskhon och "låtsades" tvätta händerna. "Varför tvättar du händerna?", undrade Justin och kollade på mig med en konstig blick. "Jag fick något på handen, kolla?", sa jag. Samtidigt som jag sa det fyllde jag mina nävar med vatten och väntade bara på att Justin skulle ställa sig bredvid. "Vad är det?", frågade Justin och ställde sig bredvid, precis som planerat. Jag slängde då vattnet, jag hade fyllt mina händer på, rakt på honom. Han stod först med hakan nere i golvet och ögon uppspärrade som om han aldrig hade sätt vatten förut. Hans min ändrades snabbt och jag kunde se hur han försökte hålla sig för att inte skratta. "Nu du.", sa Justin och förökte ta tag om mig, men jag hann slinka undan och började springa ifrån honom. Justin var snabbt efter mig och jagade mig runt i huset. Jag sprang in i vardagsrummet och gömde mig bakom soffan. "Jag kommer ta dig..", hörde jag Justin säga. Jag kunde höra hur hans fotsteg kom närmare och närmare och när hans stog på andra sidan soffan reste jag mig snabbt upp och börja springa. Justin såg mig och började springa efter. Jag fortsatte springa och sprang in i Justin's rum och ställde mig bakom hans dörr. Justin stannade till utanför hans rum och verkade ha tappat bort mig. Han tittade snabbt i sitt rum, och verkade inte vara smart nog att kolla bakom dörren, så han fortsatte leta. Jag skrattade till lite och sedan började väntandet tills Justin skulle hitta mig.

När jag inte hade sett eller hört Justin på några minuter började jag röra mig utåt. Jag ställde mig i hallen och började först gå till vardagsrummet, där var han inte. Sedan köket och där var han inte. Jag gick till hans mormor och morfars sovrum och ställde mig vid deras säng. Ingen Justin där heller. Jag började undra vart han tog vägen. Gick han ut? Trodde han att jag hade gått hem? Eller vart var han?
Mitt i mina tankar kände jag två armar nuddade mig midja och jag drogs mot en kropp. Jag började skratta och förstod direkt att det var Justin. Jag vände mig om och lade mina armar om hans nacke. Justin började gå framåt och jag backade automatiskt. Jag backade enda tills jag kände ryggen slå emot väggen och Justin fortsatte enda fram tills våra kroppar var så täta dom kunde bli. Vi sa ingeting utan vi bara kollade på varandra. Mina känslor kunde inte förklaras nu. Miljontals fjärliar flög omkring i min mage och jag kunde bara säga en sak; Jag är kär. Kär i killen som stod mittemot mig just nu.
Justin kollade in i mina ögon och jag kunde se hans huvud sakta började komma närmare. Våra läppar närmades och dom var bara några millimeter ifrån varandra.

PLING PLONG

Justin suckade och drog bort sitt huvud. Jag släppte taget om Justin och Justin kollade på mig. Vi log bara mot varandra, men jag var fortfarande tagen av situation som kunde hänt. Vi höll på att kyssas.

När vi öppnade dörren stod Chaz och Kendall glatt på andra sidan och stampade in. Dom hängde av sig sina utekläder och vi alla hälsade med kramar. Justin och Chaz gick i förväg och jag väntade på Kendall medan hon stod framför spegel och fixa till sig. "Så vad har ni gjort då?", undrade Kendall samtidigt som och tog på sig läppglans. "Ingenting..", svarade jag och bet mig i läppen. Kendall slutade ta på sig läppglans och började le. "Har ni.?!", undrade hon. Jag log mot henne. "Nästan.. Men ni förstörde det.", svarade jag och hon kollade på mig med en glad blick. "What?! Kysstes ni nästan?", sa hon och betonade nästan. "Ja, men tyst nu. Vi går till dom andra."

När Kendall var klar framför spegeln gick vi till Justin och Chaz som satt i soffan och kollade på hockey. När Justin fick syn på mig bet han sig i läppen och jag började lee som ett fån. Jag kollade åt sidan där Kendall skakade på huvudet och hon log hon med. Hon gick sedan och satte sig i Chaz knä och kysste honom. Jag gick sedan för att sätta mig mellan Justin i soffan, men riktigt så blev det inte. När jag skulle gå förbi Justin så tog han tag om min midja och drog ner mig i hans knä. Jag lydde honom och satt nu i Justin's knä. Jag satt så att jag hade Justin's mage mot min arm och benen jag hade på soffan. Vi satt så och kollade på hockey tills Kendall plötslat fick luft.
"Vi kör sanning eller konsekvens!"


Vart inte så jättenöjd med detta kapitel. Men hoppas ni blir glad och om ni vill ha nästa (vilket jag kan lovar att ni vill) så kommentera mycket så kommer det redan ikväll!

Postat av: Anonym

omb såå jvlaa braa meeeer!!!!!!!!!

2011-10-29 @ 21:04:47
Postat av: Lisa'

grymt bra som vanligt :)

2011-10-29 @ 21:26:17
Postat av: Anonym

jag vill ha nästa kapitel, nuuu! sjukt bra.



Min lillasyster (saga) tipsade mig om din blogg & jag blev helt fast, kunde inte sluta läsa!

vill även säga att jag har inspirerats av dig. Så mycket att till&med jag har börjar skriva en berättelse om Justin på min blogg.

skriver dock inte lika bra som dig, inte ens i närheten.

Men forsätt i samma bana som du är i nu tjejen!

2011-10-29 @ 21:40:46
Postat av: saga

AAA Jag blev pirrig i magen! :D du måste ladda upp nästa kapitel mycket snart! innan jag blir tokig! :D Undrar var som händer när dom kör sanning eller konsikvens ;) Jag älskar dig och den här bloggen du fattar inte hur glad jag blir när du uppdaterar! <3

2011-10-29 @ 22:07:05
Postat av: saga

heheh hej jag igen! jag glömmde säga, jag hattar inte att du inte kan vara nöjd med detta kapitel det var ju as bra ju, har läst det två gånger! :D <3

2011-10-29 @ 22:22:46
Postat av: Emilija med J.

så jäkla grymt !

MER !

2011-10-29 @ 23:37:03
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: Josefin

åhh vad grymt, du är för bra! :D <3

2011-10-30 @ 00:15:44
Postat av: Gabrielle

Inte nöjd?! Du måste skämta med mig! Det är ju helt grymt bra! :D x

2011-10-30 @ 09:34:38

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: