2011-10-24 | 20:03:53

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 19

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

När jag har lämnat Justin på den öppna gräsplätten bestämde jag mig för att leta reda på Ryan själv. Det verkade inte som att hans bästavänner tänkte göra det. Jag fortsatte gå förbi allt folk och var snart ute ur festival inhägningen. Direkt när jag kom ut började jag kolla mig omkring för att se om jag kunde få en skymt av Ryan, vilket jag inte fick. Men jag tänkte inte ge upp. Jag skulle minsann ha hittat Ryan innan jag skulle lägga mig i min sköna säng.

När jag hade letat på varandre ställe jag kunde hitta tog hoppet nästan slut. Jag hade lust att ge upp, eller iallafall gå tillbaka till Justin och dom. Men precis när jag tänkte tanken fick jag ett sms. Jag kollade på mobilen och det var från ett nummer jag inte kände igen..

'Alyssa, har du hittat honom? / Justin'

'Hej Justin. Nej, tyvärr inte. Har ni?'

'Nej. Men har du kollat stranden?'

Stranden?! Hur kunde jag vara så osmart att jag inte kollade stranden först?!

'Nej, men jag går dit nu. Ses sen xx'

Jag väntade inte på ett svar från Justin utan lade ner mobilen i väskan igen och började gå emot stranden.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag började undra vart Alyssa var så jag tog upp Chaz' mobil som han hade lämnat till mig innan han skulle åka parisehjulet. Jag gick in på hans kontakter och letade fram Alyssa. Och redan efter två kontakter fann jag henne. Jag skrev av nummret och började skriva ett sms.

Jag stod lutad mot ett ett rött staket och väntade på Kendall och Chaz att komma tillbaka från deras romantiska tur i parisehjulet. Men om det var så romantiskt vet jag inte.. Det enda jag vet är att Chaz är höjdrädd, och inte så lite heller.. Så jag kan tänka mig att han satt och var rädd som en liten flicka.

Jag hade haft Alyssa i mina tankar enda sedan hon gick. Hon såg lite arg ut.
Antagligen för att vi inte gjorde någonting åt Ryan. Men efter att ha känt honom i snart 10 år vet jag hur man ska hantera honom. Om han är ledsen eller arg så ska man låta honom vara i fred tills han har lugnat ner sig. Men jag kunde inte säga det till Alyssa när hon bara hade vänt sig om och gått sin väg.
Men när jag hade sprungit efter för att berätta för henne varför han hade gått så såg hon först irriterad ut. Men när jag verkligen berättade för henne såg hon förvånad ut. Eller förvånad var inte rätt ord, utan förvirrad.

ALYSSA'S PERSPEKTIV:


När jag hade kommit fram till stranden såg jag ut över vågorna och det mörkblåa havet. Det är alltid så fridfullt vid stränder, eller bara på kvällarna när jag hör vågorna klunkar emot stranden och det blåser lite lätt i håret.

Jag började kolla åt sidorna och ser den killen jag letade efter sitta där borta och se ut som en liten myra. Jag började genast gå till honom och ju allt närmare jag kom honom såg jag att han höll i en flaska..

"Ryan..", sa jag och satte mig ned bredvid honom. Han sa ingenting utan kollade bara på mig. Han satt på ett lite "coolt" sätt med knäna halvägs upp till bröstkorgen och armarna runt knäna. Jag kollade på hans höger hand och ser han hålla i en vodka flaska. "Jag tycker inte du ska dricka mer..", sa jag till honom. "Och vem säger att ju inte får dricka vad jag vill?!", sa han drygt tillbaka. Jag vart chokad över hur vad han hade svarat. Han öppnade flaskan och tog en klunk. "Ursäkta att jag bryr mig. Men eftersom du inte uppskattar att faktiskt någon bryr sig om dig och letar upp dig, vilket inte dina andra vänner brukar göra, så ska jag väl gå tillbaka till dom andra." Jag började resa mig upp innan Ryan tar tag om min arm och trycker ner mig igen. "Nej, snälla. Gå inte." Jag satte mig ner igen och sa inte ett ord.
"Förlåt", hörde jag Ryan säga lite lågt. Jag sa inget utan kollade på honom och såg att hans ögon var svullna och röda. Jag kunde se på honom att han hade gråtit och var riktigt ledsen över något.
"Det är bara..", sa han och sedan snyfftade han lite innan han fortsatte.
"Att är så jävla jobbigt just nu. Mitt liv är rent ut sagt världens sämsta. Du anar inte."
"Ryan berätta. Jag lyssnar."
Han kollade lite snabbt på mig och jag log mot honom. Han vände bort huvudet och kollade ut över havet och försatte berätta."
"Det hela började i vintras. Jag har gillat Kendall i över två år. Jag trodde vi var på gång massor av gånger, vi har till och med hånglat. Men helt plötsligt var Chaz och Kendall tillsammans. Redan då kände jag migg hopplös. Kendall och jag har inte pratat om det som hände, och Chaz vet ingenting. Men sedan så kom Kendall med dig och då kände jag hoppet igen. Redan första gången jag såg dig så kände jag någonting som jag aldrig känt förut. Och då trodde jag att jag hade min chans.. Men den varade inte länge innan Justin kom..", han fortsatte kolla ut över havet och tog sedan en till klunk av vodkan.
"Vad menar du med att Justin kom?", frågade jag.
Han kollade på mig med en blick som jag nästan kunde tyda Du-skämtar.
"Jag tror inte jag är den enda med känslor för dig, Alyssa."

Efter att ha lyssnat på Ryan när han berätta om sina problem så hade han lugnat ner sig lite. Han hade inte tagit en klunk av sin vodka, men jag kunde höra att han var lite berusad. Inte mycket, men lite.
"Du är en bra tjej, Alyssa.", sa Ryan och kollade in i mina ögon med sina ögon. Hans blick visade att han ville något mer än att bara sitta och prata. "Du är också en bra kille.", svarade jag honom. Jag kunde se hur ett leende steg sig i Ryan's ansikte och han skrattade till lite. Sedan hände det jag inte trodde att han skulle göra mer. Han öppnade sig flaska och klunka flera klunkar. "Ryan, drick inte mer.. Snälla", sa jag tyst och kollade ner i market. Jag kände ett finger under min haka och mitt huvud lyftes sakta uppåt. När mitt huvud var uppe så var Ryan's ansikte bara några centimeter ifrån. "Alyssa, det är någonting jag skulle vilja göra som jag inte kunnat göra innan. Men eftersom inte Justin är här så ska jag göra det" Jag började få lite panik och kände hur nervositeten började stiga. Ryan blundade och började föra sitt ansikte närmare mitt. Jag flyttade mig bakåt och bakåt tills min rygg nuddade sanden. Ryan flyttade efter och la sig över mig. Jag försökte komma bort, men satt hårt fast. "Ryan.. Snälla, sluta.", sa jag. Han satte sig finger över mina läppar.
"Scch. Jag vet att du vill." Han tog bort sitt finger och var bara någon millimeter med sina läppar ifrån mina.

"Det ser inte ut som Alyssa vill det där..", hörde jag någon säga.


*TRUMVIRVEL* Vem tror ni det är? ;) KOMMENTERA!

Sorry for no pic..

Postat av: Anonym

Tror det är justin :/ när kommer nästa kapitel? :P

2011-10-24 @ 20:18:46
Postat av: A

Apbra! :D

2011-10-24 @ 21:13:31
Postat av: Emilija med J.

grymt bra !

Jag tror att det är Justen eller Chaz eller Kendall :)

2011-10-24 @ 21:15:53
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: saga

Jag tror att det är justin :) längtar tills nästa kap! ;D <3

2011-10-24 @ 21:46:54
Postat av: miranda :)

Åh,längtar tills nästa kap! när kommer den? :)

tror d eär justin :p<3

2011-10-24 @ 22:36:52
Postat av: Josefin

Grym novell, grymt skrivet, grym novell! LOVEIT♥

2011-10-26 @ 19:11:10

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: