2011-10-19 | 16:49:41

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 15

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Tack för skjussen Justin.", jag tackade honom genom en kram och sedan började jag gå mot yttergången. När jag var utanför kollade jag bak och till min förvåning stod Justin fortfarande kvar. "Ska du inte hem och göra dig iordning?"
"Jo, men jag ville bara kolla så att du kom in säkert."
"Men det är ungefär 10 meter till dörren från dig."
"Vem vet du kanske hade snubblat."
"Jaja, hejdå Justin. Vi ses senare", sa jag och sedan öppnade dörren och möttes av en glad mamma.
"Vem var den där stiliga, unga pojken då?", frågade hon och kollade ut genom fönstret för att kika lite snabbt på Justin innan han förvann ur sikte. "Justin. Och han är bara en vän.", svarade jag och lade ner väskan vid byrån som stod precis bredvid dörren.
"Jasså, bara en vän säger du.."
"Ja mamma. Bara en vän."

Jag satt i min säng och tänkte på dagen. Att jag först hade gått i in Justin och sedan visar det sig att han känner dom andra. Men en sak som jag var säkert på var att jag hade sett honom förut. Men jag kunde inte komma på vart. Vilket var väldigt störande. Jag som brukar ha sten koll på vart saker och ting ligger eller vad som händer. Men jag antar att jag snart kommer på det, i värsta fall får jag väl fråga honom.

Jag hörde hur mobilen plingade till och jag kunde ana att jag hade fått ett nytt meddelande. Jag steg ur sägen och gick fram till byrån och som jag trodde så var det ett nytt meddelande, från Kedall.

'Alyssa, ska vi komma och möta dig eller kommer du till festivalen på egen hand?'

Jag funderade lite på frågan. Men knappade sedan in svaret jag hade bestämt mig för.

'Tack för att ni frågar men jag tar mig nog dit på egen hand, så slipper ni att ta en omväg.'

'Okej, vi ses sen. xx.'

Jag struntade i att svara på det sista eftersom det inte var någon fråga att svara på. Jag slängde en snabbt blick på klockan. Klockan var nu 5 och festivalen började 7.
"Dags att sätta igång", intalade jag mig själv.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

När jag kom hem efter att ha skjussat Alyssa så satt mormor, morfar och mamma i soffan och kollade nyheter. Precis när jag kom in i vardagsrummet började nyheterna prata om festivalen ikväll. Dom sa att alla föräldrar skulle ha koll på sina ungar så att dom inte hittar på bus? Hallå, vi är tonårignar inte några småbarn?

"Åh hej Justin.", sa mormor direkt när hon såg mig komma in.
"Hej mormor", svarade jag och gick fram till henne i soffan för att ge henne en kram. Jag hälsade lite snabbt på morfar och mamma också.
"Ska du på det där?", frågade mamma när dom hade pratat klart om festivalen ikväll.
"Japp."
"Med vilka?", fortsatte hon.
"Ryan, Chaz, Kendall och Alyssa."
"Alyssa?", frågade mamma. Snabbt efter kom mormor in i konversationen.
"Var det den där vakra flickan som var här förut? Ni cyklade iväg. Eller du skjussade henne."
"Japp, det var Alyssa.", svarade jag och kom sedan på mig själv att jag stod och log som ett fån.
"Värst vad du ler.", sa mamma. Jag svarade inte utan skrattade till lite innan jag vände mig om för att gå till mitt rum.

Precis när jag hade stängt dörren vibrerade min mobil till. Jag tog upp den från fickan och läste ett sms ifrån Ryan.

' Ey bro. Ska du gå med mig, Chaz och Kendall till festivalen ikväll eller?'

'Kanske, men ska inte Alyssa med?'

'Jo, men hon bor på andra sidan så hon skulle gå ensam.'

Just nu jag fick det där sms:et av Ryan så fick jag en idé. En idé som jag inte tror Ryan kommer uppskatta, men det kommer hon hoppas jag.


Vad tror ni kommer hända på festivalen? KOMMENTERA!

Postat av: Anonym

Jättebra som vanligt! :)

2011-10-19 @ 19:16:45
Postat av: saga

Fan vad du skriver bra! <3 love you! ♥

2011-10-19 @ 19:29:56
Postat av: Anonym

superbra!!!

2011-10-19 @ 21:55:16

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: