2011-10-16 | 20:38:25

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 14

RYAN'S PERSPEKTIV:

Att Justin kollade på Alyssa sådär, var enligt mig, inte bra. Jag ser hur min bästavän kollar på personer. Men den här blicken hade jag inte sett förut. Hans ögon glittrade på något sett. Tänk om han börjar gilla Alyssa? Men dom hade bara umgåtts i dryga 3 timmar.. Ioförsig kanske Justin fick samma känslor som jag fick första gången? Ja ni minns väl förstå gången jag träffa Alyssa? Jag var som tagen av hennes kolsvarta ögon och hennes personlighet. Men hur skulle det fungera om Justin hade en flickvän? Skulle dom ha distansförhållande? Jag tror inte Alyssa är en sådan person, inte var jag vet iallafall. Men en sak visste jag.
Jag skulle inte ge upp hoppet om Alyssa i första taget..

När jag hade kommit ut ur mina egna tankar så märkte jag att både Justin och Alyssa skrattade så mycket att dom nästan ramlade av stolen. Jag kollade på dom båda och fösökte förstå, vilket inte gick så bra.
"Förstod du inte Ryan?", hörde jag Alyssa's ljusa stämma frågade.
"Va, jag hörde inte"
"Justin sa; Katt åt linjal. Blev mätt", åter berättade Alyssa men började sedan skrattade igen.
"Du förstår inte va?", undrade Justin.
"Inte riktigt.."
"Men man kan ju bli mätt på längden och man kan bli mätt när man äter.."
Jag fejkade ett skratt och sedan tog jag en slurk att min fanta. Jag kollade sedan upp mot Justin som kollade på mig. Jag log inte, vilket han inte heller gjorde, men jag kollade snabbt bort.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

När vi var klara på McDonalds så bestämde vi oss för att gå hem till varsig. Så man kunde fixa iordning sig lite innan festivalen senare ikväll. Ryan gick åt höger håll medans både jag och Alyssa gick vänster. Det kändes lite spänt mellan mig och Ryan. Ryan hade inte sagt att han gillade Alyssa, men jag kunde tyda det genom hur han betedde sig runt om henne. Tro mig, jag känner honom.

"Bor du långt härifrån?", undrade Alyssa medans vi gick bredvid varandra på gatan.
"Nej, nästa gata bara. Du?", svarade jag. Jag satte mina händer i fickorna kollade på henne.
Hon suckade lite smått innan hon svarade.
"Ja, minst en kvart att gå. Ensam och utan hörlurar till mobilen så jag kan inte lyssna på musik."
"Jag kan skjussa dig", svarade jag och hon sken upp i ett leende.
"Jag tack snälla!"
Vi båda log mot varandra och sedan svängde vi in mot mormor och morfar's hus.

ALYSSA'S PERSPEKTIV:

"Den har ju ingen pakethållare, så vart hade du tänkt att jag skulle sitta?!", jag stod och kollade på en lilla BMX cykel som Justin hade tagit fram ur sitt garage.
"Du får sitta på styret. Annars får du sitta på sadel medans jag får stå upp och trampa. Det är ditt val."
"Jag sitter på styret!", sa jag bestämt och försökte hoppa upp på styret. Vilket inte gick så bra. Jag testade några gånger men lyckades inte.
"Går det bra för dig?", frågade Justin. Han ställde sig bredvid mig och kollade på när jag förökte komma ut.
"Nej, jag kommer inte upp", svarade jag och gjorde till rösten så att jag lät som en liten bebis.
"Här, jag ska hjälpa dig", svarade Justin och sedan ställde han sig precis bredvid mig. Han placerade sina händer under mina armhåler och lyfte upp mig och placerade mig på styret.
"Det där var pinsamt", sa jag och kollade på honom.
"Nej då, jag brukar gör sånt där på min lillasyster också. Fast hon är 4 år och du är..?
"15 för tillfället.. Jag fyller 16 nästa månad.", svarade jag.
"Du är iallafall ett år yngre än mig så från och med nu så är du min lilla bebis." jag började lee åt vad Justin faktiskt sa.. Min lilla bebis.

Postat av: Anonym

Meeeer nu!!!!!

2011-10-17 @ 17:22:02
Postat av: Anonym

Jättebra! Mer?!:)

2011-10-17 @ 17:24:04
Postat av: Anonym

superbra!!!

2011-10-19 @ 16:37:00
Postat av: Josefin

grymt bra! den bästa novellen jag någonsin har läst! (:

2011-10-26 @ 13:28:31

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: