2011-10-12 | 21:43:32

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 11

ALYSSA'S PERSPEKTIV:
Att få sin smoothie över sig är inte det bästa som finns, jag lovar. Det var rent ut sagt väldigt äckligt. Att den tjock västa lägger sig över håret och rinner ner för tröjan och ner på dom barbenta benen. Jag stod helt still och kollade ner i marken men munnen öppen. Jag kunde känna att personen som just gick in i ig stod och stirrade. JAg kollade upp och där står en ung pojke med bruna hår. Han hade jeans och en svart tröja. Han tog av sig sina svarta solglasögon och jag möttes av två hasselbruna, stora ögon.
"Ja.. Ja- det var inte meningen!", han fortsatte kolla mig i ögonen och jag såg på honom att han inte visste vad han skulle göra. "Det gör inget.. Antar jag?"
Jag kunde sätta ögat på att jag hade sett honom förut. Men vart? Hade han bott i Spaninen eller hade jag sett honom förut?
Något sa mig att jag mycket väl kände igen honom..
"Finns det något jag kan göra?"
"Nej, eller köpa mig en ny tröja?!", sa jag och kollade på honom med ett litet leende. Han började genast att ta fram plånboken när jag hann stoppa honom.
"Jag skojade. Jag har pengar så jag kan köpa mig en ny tröja."
"Nej, men jag betalar.. Vad kostade den?"
"Jag tar inte emot några pengar ifrån dig.", sa jag med en bestämde ton i rösten och han verkade lyssna på mig för att han stoppade ner pengarna i sin plånbok igen.
Han sträckte fram handen och jag tog tag om den.
"Justin"
"Alyssa"
"Fint namn. Och trevligt att träffa dig, men det kanske hade varit trevligare att träffas på något annorlundare sett?" Vi båda började skratta och sedan vart det en pinsam tystnad..
Jag avbröt den genom att ursäkta mig. Jag behövde verkligen byta tröja och det var genaste. Tröjan var fast klistrad mot huden efter all smoothie.
Justin bad säkert om förlåtelse minst 1000 gånger. Och varje gång sa jag samma sak; Det gör inget..
Efter att jag hade sms:at Kendall om det "lilla" insidensen så var jag hemma igen. Jag gick in till köket där mamma stod och diskade. "Men lilla gumman, vad har hänt?" Hon satte sina händer om mina kinder och tröck ihop dom så jag knappt kunde prata. "Jag gick in i en kille. Bara för att göra det hela värre hade jag köpt en smoothie. Och ja, du ser resultatet." Mamma kollade på mig innan hon fick stora ögon och såg förvånad ut. "Vad nu?!, frågade jag och kollade men en konstig  blick på henne. Hon släppte mina kinder och började gå därifrån. Sa jag något fel?
Jag började gå efter tills jag finner mamma i vardagsrummet bland sina alla böcker om framtiden. Berättade jag för er om att mamma tror på spågrejer? Jag menar att om tror att om man får vissa tecken, kan det förklara hur framtiden kommer se ut.
"Kolla här. I den här boken visar dom hur en tjej går in i en kille. Hon får sitt kaffe över sig och sedan visar det sog att hon hade funnit den rätta killen." Jag kollade på mamma med blicket: Du kan inte var seriös.
Jag började gå därifrån tills mamma stoppar mig med hennes snack. "Jag säger inte att det kommer hände dig, men det är ganska roligt att det hände dig!" Jag fortsatte uppför trappen för att hoppa in i duschen.
När jag hade duschat av mig all smootihe och tvättat om håret så gjorde jag mig iordning igen. Jag tog på mig en annan tröja och blåste håret. När håret hade torkat tog jag fram locktången och skruvade några lockar. Sedan var det dags att möta Kendall, för första gången idag.

ALYSSA'S PERSPEKTIV:
Att få sin smoothie över sig är inte det bästa som finns, jag lovar. Det var rent ut sagt väldigt äckligt. Att en tjock väska lägger sig över håret och rinner ner för tröjan och ner på dom barbenta benen. Jag stod helt still och kollade ner i marken men munnen öppen. Jag kunde känna att personen som just gick in i mig stod och stirrade. Jag kollade upp och där står en ung pojke med bruna hår. Han hade jeans och en svart tröja. Han tog av sig sina svarta solglasögon och jag möttes av två hasselbruna, stora ögon.
"Ja.. Ja- det var inte meningen!", han fortsatte kolla mig i ögonen och jag såg på honom att han inte visste vad han skulle göra. "Det gör inget.. Antar jag?"
Jag kunde sätta ögat på att jag hade sett honom förut. Men vart? Hade han bott i Spaninen eller hade jag sett honom förut?
Något sa mig att jag mycket väl kände igen honom..
"Finns det något jag kan göra?"
"Nej, eller köpa mig en ny tröja?!", sa jag och kollade på honom med ett litet leende. Han började genast att ta fram plånboken när jag hann stoppa honom.
"Jag skojade. Jag har pengar så jag kan köpa mig en ny tröja."
"Nej, men jag betalar.. Vad kostade den?"
"Jag tar inte emot några pengar ifrån dig.", sa jag med en bestämde ton i rösten och han verkade lyssna på mig för att han stoppade ner pengarna i sin plånbok igen.
Han sträckte fram handen och jag tog tag om den.
"Justin"
"Alyssa"
"Fint namn. Och trevligt att träffa dig, men det kanske hade varit trevligare att träffas på något annorlundare sett?" Vi båda började skratta och sedan vart det en pinsam tystnad..
Jag avbröt den genom att ursäkta mig. Jag behövde verkligen byta tröja och det var genaste. Tröjan var fast klistrad mot huden efter all smoothie.
Justin bad säkert om förlåtelse minst 1000 gånger. Och varje gång sa jag samma sak; Det gör inget..
Efter att jag hade sms:at Kendall om det "lilla" insidensen så var jag hemma igen. Jag gick in till köket där mamma stod och diskade. "Men lilla gumman, vad har hänt?" Hon satte sina händer om mina kinder och tröck ihop dom så jag knappt kunde prata. "Jag gick in i en kille. Bara för att göra det hela värre hade jag köpt en smoothie. Och ja, du ser resultatet." Mamma kollade på mig innan hon fick stora ögon och såg förvånad ut. "Vad nu?!, frågade jag och kollade men en konstig  blick på henne. Hon släppte mina kinder och började gå därifrån. Sa jag något fel?
Jag började gå efter tills jag finner mamma i vardagsrummet bland sina alla böcker om framtiden. Berättade jag för er om att mamma tror på spågrejer? Jag menar att om tror att om man får vissa tecken, kan det förklara hur framtiden kommer se ut.
"Kolla här. I den här boken visar dom hur en tjej går in i en kille. Hon får sitt kaffe över sig och sedan visar det sog att hon hade funnit den rätta killen." Jag kollade på mamma med blicket: Du kan inte var seriös.
Jag började gå därifrån tills mamma stoppar mig med hennes snack. "Jag säger inte att det kommer hände dig, men det är ganska roligt att det hände dig!" Jag fortsatte uppför trappen för att hoppa in i duschen.
När jag hade duschat av mig all smootihe och tvättat om håret så gjorde jag mig iordning igen. Jag tog på mig en annan tröja och blåste håret. När håret hade torkat tog jag fram locktången och skruvade några lockar. Sedan var det dags att möta Kendall, för första gången idag.

Postat av: Gabrielle

Gud vad braaa! :D x

2011-10-13 @ 07:29:47
Postat av: saga

oo I love it! :D äntligen har alyssa och justin träffats! fast på ett lite smoodie aktigt sätt ;) <3

2011-10-13 @ 12:05:04
Postat av: Anonym

jättebra!:)

2011-10-13 @ 21:14:18
Postat av: The biggest fan

Jag tycker hon borde bli tillsammans med Ryan först och att Alyssa och Justin bråkar. DEN BÄSTA NOVELLBLOGGEN 1900-2011 ASSÅ^BÄST!!!!!!

2011-10-15 @ 18:43:19
Postat av: Julia

Du fick idén om det där med smoothien från The Last Song va?:D<33

Svar: Haha, nej faktiskt inte! :D Tror inte ens jag hade sett The Last Song innan jag skrev det här kapitlet! :D <333
biebzdream.blogg.se

2012-08-21 @ 17:32:21
URL: http://likeajulia.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: