2011-10-08 | 22:20:46

THE MOVE FOR A NEW LIFE - KAPITEL 10

SAMMA DAG PÅ MORGONEN

JUSTIN'S PERSPEKTIV:


Att vakna upp i sin alldeles egna säng hemma i Stratford slår mycket. Och idag var en sådan dag. Jag vaknade av att mamma, morfar och mormor satt i köket och pratade. Igår hade mamma och jag kommit fram till mormor och morfar vid 11, halv 12 ungefär. Mormor och morfar hade stått utanför huset och väntat så glatt och när vi komma välkomnades vi utav  massvis med kramar. Men varken mamma eller jag var speciellt pigga för att vara uppe och prata. Så direkt när vi ställt in väskorna hade vi gott och lagt oss.

Jag reste mig ifrån sängen och öppnade dörren för att gå ut och prata med dom andra. Jag gick med trötta steg mot köket iklädd i mina svarta basketbyxor. Som vanligt när man vaknade välkomnas man av ett "Godmorgon" och en varm kram från både mamma och mormor. Frukost bordet var uppdukat med massvis olika sorters bröd, pålägg och yoghurtar. Men jag tog åt med en macka med ost på. Jag måste säga att hotellfrukostar är goda, men ändå så är hemma gjord frukost ändå bäst.
När jag hade ätit upp min frukost och pratat lite med mormor och morfar om hur vi hade haft det på tour, så bestämde jag mig för att göra mig i ordning. För nu var det dags att överraska Ryan och Chaz. Jag gick mot badrummet och sedan hoppade in i duschen.

När jag hade duschat klart och klätt på mig mina jeans och min svarta T-shirt skulle letandet börja. Jag sa hejdå till dom andra och stängde dörren efter mig. Jag kollade ut över Stratford's gator. Som jag hade saknat det. Att bara kunna gå runt på gatorna utan att massor med paparazi springer efter en. Eller att folk stannar upp och kollar med ögon som ugglor har. Visst var det några som kollade här hemma också, men inte alls lika många.

Solen lyste på och jag ångrade redan efter några meter att jag hade tagit en svart tröja. Solen plus svart fungerar inte riktigt tillsammans. Jag tog på mig min solglasögon och försökte fundera på var Ryan och Chaz kan vara en sådan här vacker dag. Jag tänkte börja med att gå till Stratford centrum. Dom kanske var och skejtade eller köpte någonting.  Eller så kanske dom sov, eller var i parken. Men som jag sa förut så började jag med centrumet.

När jag väl var framme vid centrumet gick jag runt i affärerna och kollade. Men ingen jag kände syndes till. Jag fortsatte går runt tills jag blev stannad av två tjejer. Dom två tjejer var runt 13 års åldern och var söta. Den ena hade vita short och en blå tröja medans den andra hade varit lika smart som jag och satt på sig en svart tröja. Fast hon hade jeans short till.
När dom hade fått deras autograf och tagit varsitt kort så fortsatte jag går runt och leta. Ingen Ryan. Ingen Chaz.

Precis när jag hade kommit ut så ringde mig mobil. Jag tog upp den och läste på displayen. Ryan.
Great! Men då började mina fundering komma upp i hjärnan.
Har han sett mig?
Men jag valde att svara för han kanske säger vad han håller på med.

"Justin"
"Ey Justin, vad gördu?", hörde jag Ryan säga.
"Ska snart på interview.. Du då?, svarade jag och väntade på att han skulle säga. Antagligen skulle han säga vart han höll hus.
"Sitter i parken och väntar på Kendall och Alyssa. Men tjejer du vet dom tar tid på sig."
Jag skrattade till lite innan Ryan fortsatte.
"Vi måste ses snart!"
"Ja absolut, men du. Jag måste gå nu. Vi ses snart."

Jag la på och precis när jag skulle lägga ner mobilen i fickan kände jag att jag gick på någon. Jag kollade upp och där stod en unga vacker tjej med smoothie över hela sig.


Postat av: Adde

meeeer §

2011-10-09 @ 00:45:55
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: saga

Ååå han gick in i alyssa '' kärlek vid första ögonkastet '' ;) längtar till nästa :D <3

2011-10-09 @ 11:34:16
Postat av: Anonym

mera!!!:)

2011-10-09 @ 12:29:24
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Sv: åh vad snäll du är, tusen tack! :D det heter Adobe Caslon Pro, kram!

2011-10-09 @ 13:19:55
URL: http://mmiaas.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: