2011-06-28 | 23:44:50
Filed Under: Next To You

Chapter 9 - 9:am tomorrow.

"Men vad du ska fråga! Emily du har en väldigt snygg vän" hörde jag Justin säga och sa "snygg" högre än allt annat.

När jag var klar hängde jag tillbaka alla klänningar och sedan gick vi ut ur affären och började gå mot hotellet.



När vi alla var tillbaka på hotellet så gick vi skilda vägar eftersom Ryan och Justin skulle iväg på någon grej, jag tror dom skulle ut och äta med hans mamma och han livvakt.
Så Emily och jag gick till vårat rum för att prata lite.
"Så, är det någonting på gång mellan dig och Bieber?" frågade och jag stelnade till.
"Vadå då? syns det?" svarade jag snabbt och kände min kinder hettades till.
"Jag tar det där som ett ja eftersom du sa "syns det", måste erkänna att ni är söta."
"haha, jag sa aldrig att det var någonting på gång." sa jag skrattandes.
"Men seriöst, vad hände i provhytten? Justin såg helt förtrollade ut när har kom ut och pratade med oss."
"Inget.." svarade jag tyst och gick fram till spegeln och satte upp håret.
"Någonting hände ju, det vet ju vem som helst". Emily satte sig skräddare i sängen och kollade på mig.
"Jag säger bara om du lovar att inte säga till någon."
"jag lovar, hallå jag är din bästavän" svarade hon innan kjag tog ett djutp andetag och svarade.
"Vi kysstes nästan" Emily sken upp i ett leénde och började hoppa i sängen.
"Shit, ta det lungt! Jag sa nästan." sa jag och gick fram till Emily och puttade ner henne i sängen igen och jag satte mig brevid henne i sängen.
"Aww, vad sött! Men har du några känslor för Justin?"
När Emily frågade det där stannade jag upp och tänkte till. Har jag några känslor för honom...?
"Varje gång jag ser honom så får jag en härlig känsla i magen, jag har aldrig känt den känslan förut."
"Du är kär Steph, varför du aldrig har känt känslan innan är för du aldrig har varit kär förut."
Kär, var jag verkligen kär? I en kille jag träffade för några dagar sedan, men ioförsig har vi ju lärt känna dom väldigt snabbt.
"Men du Steph, jag och Ryan pratar ju ganska mycket som du vet. Och han tror också Justin är kär på något sätt. Ryan säger att Justin är hur glad som helst och så fort vi går eller inte är med dom börjar han prata om dig. Så jag tror du ha en beundrare."
Jag började leé när Emilyberättade det där. Det gjorde min sjukt glad så jag skulle kunna springa runt hotellet 15 gånger med alla energi jag hade nu.

*

Klockan var nu 11 på kvällen och EMily och jag hade precis gått och lagt oss när min mobil plingade till. Jag kollade med trötta ögon och det stod att det var ifrån Justin.

*Förlåt att vi inte hann träffa er efter vi hade varit borta. Men du, sätt klockan på 8 imorgon bitti och möt mig klockan 9 utan för hotellet precis. Har en överraskning. godnatt, puss*

Jag stirrade på puss i ungefär 5 minuter innan jag svarde.

*I'll be there..puss*

Jag tvekade länge innan jag skickade, skulle jag skriva puss? Han gjorde ju det så jag gjorde det tillbaka. Jag la sedan tillbaka mobil på nattduksbordet och la mig till rätta igen i sängen och kände hur ögonlocken sakta började stängas och jag somnade in i en djup sömn.

*

*PIP PIP PIP*
Hörde jag väckar klockan pipa och jag stängde av det så fort jag kunde.
"Är det redan morgon" frågade Emily med trötta ord.
"Nej, jag glömde bara stänga av klockan" svarade jag och Emmily for ner med huvudet i kudden igen och somnade om lika fort som när du läcker ett ljus.
När jag var säker på att Emily hade somnat så steg jag upp ur sängen och började fixa iordning mig.
Jag satte på mig kläderna och sminkade mig som vanligt.


När klockan var 10 i 9 gick jag skata ut genom dörren och ner till hotellet. Jag gick förbi receptionen där en ung tjej satt vid en dator. Jag gick ut genom dörrarna och satte min vid närmaste sittplats eftersom Justin inte hade kommit än.
Efter att jag suttit i några minuter känner jag hur någons händer täcker mina ögon och jag säger direkt "Justin" och händerna släpps och där står han med en mössa på huvudet, kan man vara snyggare?


"Godmorgon" sa han och kramade om mig hårt.
"godmorgon" svarade jag och kramade minst lika hårt tillbaka.
"Du har inte ätit frukost va?" frågade han och jag skakade på huvudet.
"Bra, följ efter mig" sa han och tog tag i min hand och drog med mig ut.
"Justin, var ska vi?" frågade jag efter att vi stannat.
"Du ska få se..." svarade han och höll fortfarande hårt om min hand.



Kommentera!

Postat av: Lisa'

älskart! Längtar till nästa del!:)

2011-06-29 @ 10:03:00

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: