2011-06-28 | 02:00:15
Filed Under: Next To You

Chapter 6 - Meet me?

"Det gör jag inte alls" svarde jag och buffade lite lätt på honom."Det gör du visst"
"Men nej, det gör jag inte" svarade jag och börjar skratta.
"Hallå, kan ni vara lite tyst där borta eller?" Hörde man Ryan säga med en arg röst.
Vi båda kollade på Ryan och Emily som såg lite tjuriga ut.
"Tjurpupor" sa Justin lite tyst och jag började skratta lite för högt och jag kände deras blickar i min rygg igen.



När filmer var slut så kollade jag på klockan och den var 10 på kvällen.
"Va, är klockan redan 10?" sa jag och alla verkade lika förvånade som jag.
"Tydligen" svarade Ryan och Emily steg upp ur soffan och sträckte på sig.
"Kanske dags att gå hem Steph?"
"Okej, jag mpste ändå duscha, känner mig inte så fräsch."

Vi alla började göra iordning och sedan gick jag och Emily mot dörren och Ryan och Justin kom efter.
"Roligt att ni kom" saRyan och börjde sig fram och kramde Emily och sedan mig. Justin gjorde detsama, först Emily och sedan mig och precis när jag skulle släppa taget känner jag justins läppar mot min kind och jag får en puss.
Jag blir lite chockad och hör Ryan i bakrunden. " woo, Justin börjar bli kär!" Jag såg på Justin och gav honom en till kram och viskade "Tack" i hans öra.
Jag släppte honom och känner hur Emily börjar dra i min tröja och vill att vi ska gå till vårat rum nu.

Påväg tillbaka till vårat rum hör jag hur Justin ropar. Vi stannar till och väntar på honom.
"Jag har inte ditt mobilnummer, kan jag få det?" Frågade han och räkte fram sin iphone.
"Sure" svarde jag och knappade in siffrorna.
"Done" sa jag och räckte tillbaka honom iphone med ett leénde.
"Tack" svarade hade och blinkade med ena ögat.
"Okej, det räker med erat flörtande" sa Emily och alla började små skratta.

Jag steg ut ur duschen och började göra iordning mig för kvällen.
När jag väl skulle lägga mig i sängen så såg jag att Emily redan hade somnat.så jag la mig försikt ner och la mig på sidan. jag släckte säng lappan och försökte somna.

Efter två timmar hade jag fortfarande inte somnat. Jag kollade på klockan och den visade klockan 1 på natten. Precis när jag höll i mobil vibererade den till. Den visade att jag hade fått ett meddelande från okänt nummer. Jag tryckte på visa:

*Hej Steph, hoppas du inte sover. Och om jag väkte dig förlåt.. /Bieber.*

Jag läste igenom det och sken upp i ett leénde när jag läste att det var fån Justin.

*Nej då, och du väckte mig faktiskt inte. Jag kan inte sova. Det är för mycket tankar som åker runt i min huvud just nu.*

jag läst igenom det och tryckte på skicka och efter några minuter fick jag svar.

*bra, vad tänker du på? är det någonting som har hänt? :(*

*Vi kan ta det någon annan gång...*

*Varför inte nu, varken du eller jag kan sova och jag vet att jag inte kommer kunna göra det heller just nu, vad säger du trappen om 5 minuter?*

jag läste igenom det inge och funderade. Jag kollade på Emily som värkade sova som en stock.

*Okej, trappan om fem*

Jag steg försiktigt upp för sängen och satte på mig min mjukisdress som jag hade haft innan idag. Jag satte upp håret i en sne fläta och började gå mot dörren. Väl ute så gick jag så fort mot trappen som jag kunde för jag gillade inte hotell på natten, fråga mig inte varför.
När jag kommit till trappan ser jag att Justin inte hade kommit än, men det dröjde inte länge innan jag ser honom komma mig röda adidas byxor och en gråtjocktröja oc händerna i fickorna.


Jag reste mig upp från trappan och började gå mot honom och man välkomnade med en stor och mysig kram.
"Hej sweetheart" hörde jag justin säga i mitt öra.
"Hej snygging" svarade jag och Justin bet sig i läppen.
Justin tog sedan tag i min hand och jag måste nog sätt lite förvånad ut där. Men vi började gå mot trappan och sedan satte vi oss.

"Sov Emily lika tungt som Ryan?"
"Skulle tror det, Emily såg ut som om att man aldrig skulle väcka henne"
Justin skrattade till lite och kollade mig rakt in i ögon.
"Vad är det?" frågade jag och började lee.
"Du är vacker, Stephanie." sa han och jag tog tag i hans hand.
"Aww, du med Justin." sa jag och kollade han i ögon precis som han gjorde med mig.
"Jag menar det." sa han och betonade menar. Jag kollade på honom förvånat och jag kunde inte säga något.
"Det där var det finaste någon har sagt till mig Justin, så jag antar att man säger tack."

Efter att nästan ha pratat i över två timmar tyckte vi båda att det var dags att gå tillbaka. Så vi reste oss upp och kramade om varandra och jag skulle pussa honom på kinden. Så jag rätar upp mitt huvud och märker att jag kommer någon centimeter ifrån hans läppar istället för kinden. Vi står någon sekund så innan jag sliter mig loss och börjar gå snabbt tillbaka till rummet och slänger av mig kläderna och lägger mig i sängen igen.

"Börjar jag får känslor för honom...?"


Så då var även det här klart, kanske blev lite fel här och var men klockan är två på natten och jag ska upp nio imorgon. Men godnatt!


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: