2011-06-28 | 00:57:29
Filed Under: Next To You

Chapter 5 - Movie Day

"Vi går hitåt" sa Emily och drog min i tröjan. Jag började gå efter och vi gick runt och letade filmer i ungefär i kvart innan vi beslutade oss för att låna The Last Song, Remember Me och 127 Hours.
Vi gick fram till kassan och tjejen skannade av filmer och allt blev ungefär 200:-.
Vi tackade och sa hejdå och började sedan springa tillbaka till hotellet igen.



När vi väl var tillbaka i vårat hotell rum slängde vi av oss våra blöta tröjor och satte på oss torra.
"Vilken vill du se först?" Frågade jag Emily.
"Jag vill se The Last Song, jag älskar alla Miley Cyrus filmer."
"Okej" svarade jag och började sätta igång tv och letade efter en DVD.
"Emily, varför är vi alltid så osmarta att vi inte kollar saker först?"
"Vad nu?" frågade Emily och kollade frågandes på mig.
"Vi har ju för fan ingen DVD, vi bor på ett hotell!"
Vi båda kollade på varandra innan vi båda börjar as garva och jag tror vi inte slutade garva efter 10 minuter.
"Men hur ska vi göra nu då?" undrade Emily och jag funderade en liten stund och sedan kom jag på det.
"Vi känner ju faktiskt två killar som antagligen bor i hotellets svit och som troligen har en DVD."
"Bra idé!" svarade Emily och började springa mot toan igen.
"Ska du på toan igen?" frågade jag.
"Jag har en liten blåsa!" svarde hon och stängde dörren efter sig.

"Adam" Ropade jag och han stannade till. "Vilken vånning ligger sviterna på?"
"Våning 6, alltså längst upp. Men varför undrar ni?"
"Nae, det var inget" svarade jag snabbt och for igen till hissen igen med Emily tätt bakom mig.
Hissen plingade till och visade att den var här och vi klev in och tryckte på våning 6. Som tur är var inte den här hissen så sakta så efter bara några sekunder var vi framme. Vi gick ut i korridoren och det fanns två dörrar, nummer 567 och 568.
"Har du någon anning om vilken dom bor i?" frågade Emily mig och kollade med stora ögon.
"inte en susning men det är bara att chansa."
Så vi gick till dörren med nummer 567 och knackade på och hoppades att någon av dom öppnade.Vilket det inte var. En ganska lång smal man öppnade och frågade med mörk röst. "Kan jag hjälpa er mmed någonting?"
Båda jag och EMily kollade upp och båda svarade samtidigt "Nej, vi gick fel." och han började stänga dörren efter sig.
"pinsaaaamt." sa jag och kollade Emily som också verkade tycka det.
"Men om dom inte bor i det är rummet, vad gör vi då?" frågade Emily.
"Inte vet jag, hoppas do bor här!" svarade jag samtigit som jag knackade på andra dörren. Efter några sekunder öppnades dörren och ett ansikte vi kände igen syndes till.
"Steph och Emily, vad gör ni här?" frågade han me dett stort leénde. "Justin, kolla vilka som är här!" ropade han och öppnade dörren helt. Där inne stod Justin med grå byxor, ingen tröja och en slips runt halsen och kollade sin mobil.

"Omgooosh" tänkte jag för mig själv. Jäklar vilken snugg mage han hade. Inte visste jag att han hade en snygg mage och helt kroppen var ju snygg. Varenda tidning jag har sett honom i så ser han så smal och liten ut men det var han inte.
"Steph" hörde jag Emily säga långt in i huvudet och det var då jag kom att tänka på att jag stod o ch glodde på Justin. Jag drog snabbt bort blicken och kollade på alla andra som stod och små skrattade. Justin hade nu kommit och ställt sig brevid Ryan.
"vi ville igentligen bara fråga om ni ville kolla film med oss, eftersom det inte är så fint väder?" frågade Emily och båda Ryan och Justin verkade tycka att det var en bra idé och Justin öppnade dörren helt så att vi kunde komma in. Justin stod kvar och höll upp dörren. Ryan och Emily var redan inne och diskuterade filmvalen. Jag började gå in i rummet då jag känner någon tar tag i min arm och viskar i mitt öra " Gillade du var du såg?" Jag kunde höra Justins andedräckt mot min hud och jag bara stod still och Justin gick förbi mig till dom andra.
Jag stod kvar en liten stund och sedan ropade Emily efter mig. Jag gick vidare tills jag såg alla tre sitta i en stor svart soffa. Ryan satt längst ut i högra hörnet och brevid satt Emily. I vänstra hörnet satt justin med blicken rakt på mig och jag började gå mot soffan.
"Sätt dig här" sa Emily och visade med sin hand. Jag gick och satte mig imellan Justin och Emily.
"Vi ska se The Last Song först, som planerat" sa emily och tog tag i fjärrkontrollen och tryckte på play.
The Last Song var så bra. Man båda grät och var glad. Jag är en ganska känslig person så om en film bara är ytterst sorlig så gråter jag floder ändå. Det bara blir så. Och så klart grät jag floder den här filmen också. Så Justin Kollade på mig och sedan lade han sina armar runt mig och "aww:ade" sånt där ljud man gör när någon tycker det är sött.
" Är det inte väldigt kallt?" sa jag och drog upp knän närmade bröstkorgen.
"Vänta" svarde Justin och kom tillbaka med två filtar som han först la över Ryan och Emily och sedan en över mig och honom.
"Tack" svarde jag och kollade på honom med ett leénde.
"Inga problem sötnos" Svarade Justin och jag kunde känna blickarna från Emily i bakhuvudet. Hon kommer väl bomba mig med kommentarer som "Åh, han kallade dig sötnos" " åh, gud ni skulle vara så söta", eller något liknande.
När vi hade sätt både The Last Song och 127 Hours så satte vi igång den sista filmer Remember me. Den hade jag sätt innan men det gjorde ingenting eftersom det var hur bra som helst.
Mitt underfilmen kände jag en hand mötte mig.
"Oj, förlåt" viskade Justin.
"Det gör ingenting" svarde jag och kollade in i hans ögon.
"Vad bra, då kanske jag kan ha den där?"
Samtidigt kände jag hur en hand landes över mig och jag kände hur min kinder började hettas.
"Du rodnar, vad sött" Hörde jag Justin säga.
"Det gör jag inte alls" svarde jag och buffade lite lätt på honom."Det gör du visst"
"Men nej, det gör jag inte" svarade jag och börjar skratta.
"Hallå, kan ni vara lite tyst där borta eller?" Hörde man Ryan säga med en arg röst.
Vi båda kollade på Ryan och Emily som såg lite tjuriga ut.
"Tjurpupor" sa Justin lite tyst och jag började skratta lite för högt och jag kände deras blickar i min rygg igen.

Postat av: Jasmine

Okej :D

Jag har alltid velat ha en sån där design nästan som du har, asså inte exakt likadan men typ.. Jag vet inte hur jag ska förklara xD men den stilen typ.. Min favoritbild på Justin är den du har när man kommenterar så den :D

Färgen kan väl vara lila? :)

2011-06-28 @ 01:55:52
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Adde

meer, <3

2011-06-28 @ 02:08:48
URL: http://beliebeer.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: