2011-06-27 | 19:55:33
Filed Under: Next To You

Chapter 4 - Rainy Day

Vi började senare att gå till baka till hotellet för att sägga oss. Natten var så fin och stjärnarna lysste så klart.
"Det här är ibland det vackraste jag vet" hörde man Ryan säga och alla instämde.

Väl framme så stannade alla till och vi sa godnatt och kramade om varandra och bestämde för att ses imorgon med, vad vi nu skulle hitta på då.

Nästa morgon vaknade jag av att det smattrade mot glasrutan. Jag öppnade försiktigt ögon och gick sakta upp och drog bort dom mörka gardinerna. Direkt när jag drog bort då kollar jag ut och ser att det öser ner med regn. Great - andra semester dagen och det spöregnar.
Emily låg fortfarande och sov så jag ville inte väcka henne så jag gick med så tysta steg som möjligt till badrummet så jag kunde ta en dusch för att vakna till.
Jag satte igång vattnet och kände på det så att det inte skulle bli så kallt. Jag höjde värmen lite till och vattentemperaturen vart perfekt. Jag gick in i duschen och lät vattnet rinna över mig. Efter att ha stått och duschat i ungefär 10 minuter började jag schampoonera mig. Jag brukar ta ganska mycket schampoo så att håret bli fullt med skum och sedan sjölja ur det. När allt var ur sköjt så tog jag balsam och gjorde allt det vanliga. Det sista jag alltid gör är att raka benen, på något sätt är det ganska jobbigt att raka benen, men känlsa efteråt är sjukt skön.

Efter att jag var klar med allt stängde jag av vattnet och öppnade duschdörren och tog tag i första bästa handduken. Som tur var är handdukarna stora och mjuka på hotell vilket gjorde det väldigt skönt att torka sig med.
Jag låste sedan upp badrumsdörren och Emily flyger nästa på mig.
"Bra, äntligen! Jag är sjukt kissnödig så jag vet inte vad! Jag trodde jag skulle kissa på mig."
Var allt hon fick fram innan hon puttade ut mig. Jag skrattade till åt henne.
"Du kunde faktiskt knack på och säga att jag skulle skynda mig, eller nått" svarade jag och sedan började jag gå till väskan för at ta fram kläder.

"Skönt" sa Emily när hon kom ut från toan.
"Varför har du på dig det där?" Sa hon och kollade på mig"
"Vadå är det fel att ha en tröja och ett par svarta byxor?" Svarade ja och kollade mig i spegeln.
"Nej, men jag hade inte tänkt att gå ut i det här vädret. Så sätt på dig mjukisdressen"
"Men jag trodde vi skulle träffa Justin och Ryan? Eller vill du inte?" Frågade jag och kollade på Emily.
"Hm, Men jag tänkte att vi kunde gå ner och fråga Adam om han vet om det ligger någon videobutik här i närheten och sedan att vi kunde kolla på filmer idag, för jag menar, vem vill göra något ut igentligen"
"Du har rätt, men vad ska vi säga till Justin och Ryan?"
"Om dom vill umgås med oss får dom leta reda på oss!" sa Emily och jag höll helt med henne.

När vi satt och åt frukost ser vi Adam gå på andra sidan och vi ropar hit honom direkt. Han börjar gå hit och sätter sig på stolen vid nästa bord.
" Vet du om det finns någon video butik här i närheten som man kan låna filmer över dagen?" Frågade jag.
"Ni har tur för det ligger faktiskt en video butik runt hörent, och det är inte alls dyrt.
"Perfekt" svarade jag och tog en till tugga av min macka.

"Spring" sa Emily till mig och vi båda börja springa runt hörnet och vi ser direkt butiken. Där inne var det fullt med filmer och vid kassan står en ganska ung tjej med blond lockigt hår och blå ögon. När vi kom in blev vi välkomnade med ett leénde.
"Vi går hitåt" sa Emily och drog min i tröjan. Jag började gå efter och vi gick runt och letade filmer i ungefär i kvart innan vi beslutade oss för att låna The Last Song, Remember Me och 127 Hours.
Vi gick fram till kassan och tjejen skannade av filmer och allt blev ungefär 200:-.
Vi tackade och sa hejdå och började sedan springa tillbaka till hotellet igen.


Ganska tråkigt kapitel men jag kom att tänka på att det kanske gick lite för snabbt fram med Justin och Ryan, eller vad tycker ni?

Postat av: Jasmine

Jag har seriöst blivit beroende av din novell! :)

Ang Designen, hur ska jag få reda på när du e klar med den? xD

Ska du kommentera i min blogg, eller ska vi mejla? :)

2011-06-27 @ 22:57:13
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Adde

meer, <3

2011-06-27 @ 23:25:19
URL: http://beliebeer.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: