2011-06-26 | 18:19:49
Filed Under: Next To You

Chapter 2 - New guys.

Previous: Rummet var ibland det finaste jag någonsin haft. Direkt när man kom in var en hall men vita väggar och nästan direkt till höger var en stort badrum med en stor dusch. Efter badrummet kom som ett stort öppet rum med en stor dubbelsäng och mitt över var en spegel med ett bord under sig. Rakt fram var ett fönster ut över vattnet.
"Här kommer jag trivas, det vet jag" sa jag till Emily och hon instämde och vi kastade oss i sängen.

När vi hade packat upp så kände vi för att utforska stället. Vi båda hade aldrig varit Hawaii förut och vi båda var väldigt nyfikna.

"Det här kommer bli en bra sommar, jag känner det på mig"


På väg till stranden så stannade vi och tog varsin smoothie och sedan gick vi ner till stranden och precis när det var solnedgång. Vågarna landade mjuk på sanden och solen lyste lagom starkt. Emily och jag satte oss på stranden och kollade ut över vattnet.
" Vad fint det är" sa Emily och fortsatte kolla ut över vattnet. " Ja, verkligen".

Efter att vi hade suttit där i ungefär 1 timme kollade jag på klockan och den visade kvart i 11.
"oj, vi kanske måste börja gå hem, klockan är snart 11 och vi har en morgondag imorgon också" sa jag och reste mig upp. Emily reste sig också upp och vi började gå till hotellet.

När vi väl var framme så gick vi til polen för att se om Adam var i baren - vilket har var - så vi gick fram till honom och skulle säga godnatt.
"Gud vad bra att ni är här!" sa Adam direkt när han såg oss. Vi kollade lite underligt på honom och undrade varför det var bra att vi var här.
" Jo, det kommer komma ganska många gäster imorgon och då undrar jag om ni skulle vilja hjälpa mig med olika grejor, men bara om jag be er, annars behöver ni inte." Jag kollade till höger där Emily stod och hon nickade.
"Ja, det kan väl göra" svarade jag och man såg hur glad Adam blev. "Gud vad bra"
Vi alla tre log och Emily och jag gick upp till vårat rum och somnade nästan så fort vi lagt oss under täcket.


Nästa morgon vaknade vi ungefär 10. Vi gick upp och vi båda duschade och sedan sminkade oss och fixade håret. Emily platate sitt långa blona dår och satte på sig en blå blus. Jag orkade inte med hår så jag satte upp det i en sne fläta och sminkade mig lite snabbt. Sedan gick jag fram till min kläder och drog fram ett gult linne. "Perfekt" sa jag och vände mig och mot Emily som stod med öppen mun och satte på marcaran.
" Är du klar snart?" frågade jag och Emily lade ner mascaran, "Nu".

Vi gick ut ur rummet och gick ner mot restaurangen för frukost. I restaurangen satt det inte alls många personer, bara ett gammalt par och en barnfamilj.
Vi gick fram till bordet där frukosten var upp dukat med massor med bröd, pålägg, yoghurt, fil, flingor och frukt. Det var så mycket att det var svårt att bestämma vad man ville ha.
Vi satte och vid ett bord med två stolar som stod precis ungefär precis vid ingången till hotellet.

"Kolla vilken snygging" sa Emily och jag vände mig snabbt om eftersom jag satt med ryggen emot ingången.
"Haha, Det är ju en gammal gubbe!" "jag skojade ju bara" svarade Emily och vi båda skrattade.
Vi pratade om allt möjligt och att det var skönt att slippa skolan efter ett tufft år. Emily och jag är sånna männikor som inte alla riktigt gillar. Det är inget fel på oss, men dom har tydligen problem med oss..
"Haha, kolla han då" sa emily precis i min mening när jag pratade och jag vände mig igen för att kolla. Då det var ännu en gubbe med en tjock mage och solhatt.
"Men sluta kolla in gubbar då" sa jag och hon bara kollade på mig med ett stort leénde.
" Steph, kolla inte nu men dom där killar var riktigt snygga!"
"Ha-ha-ha, den där går jag inte på igen" sa jag och kollade inte bakåt för det var säkert två tjocka gubbar igen.
"Nej, men Steph, jag lovar kolla dom är snygga!"
Jag lyssnade och bara för att hon skulle sluta tjata kollade jag bak. Emily hade rätt, dom var ganska snygga. Ena killen hade brunt, kort hår och svarta solglasögon på sig och den andra hade ljust, kortkort hår och också svarta glasögon på sig.

Den mörkhåriga killen visade sin kompis någonting på mobilen och båda började skratta. När killarna hade stått dä ett tag kollade båda upp samtidigt och blickarna möttes av våra. Jag kom att tänka på att jag satt och glode som ett fån och drog direkt bort blicken. Jag kollade på Emily som såg alldeles hyper glad ut.
"Vad nu?" frågade jag och tog den sista klunken av juice.
"Killarna var ju riktigt snygga!" utbrast hon och jag kollade bak på dom igen och den mörkhåriga killen kollade fortfarande hitåt. Jag vände mig snabbt om igen och kollade ner på min frukost.

Efter ett tag hade killarna gått och vi hade ätit klart. Vi ställde kvar grejorna så servitrisen kunde ta bort det.
"Jag glömde min väska på rummet" sa Emily och vi börja gå mot hissen för att komma till rummet.
"Vart har jag lagt den?!" Emily sprang runt och letade och hittade den konstigt nog under sägen. "Hittade den"
Jag började gå ut ur rummet och Emily efter.
När vi står och väntar på hissen tappar Emily allting och varenda liten sak ligger på golvet.
"Fan!" halvskrek Emily och vi båda satte oss på huk och började ta upp allting. När allt var upp plockat reste jag mig upp och då piper det till i min mobil och jag får ett sms. Jag tar upp mobil och läser det, det var ifrån mamma som undrar hur vi hade det. Precis när jag skulle svara öppnades hissdörrarna och jag jag börjar gå och känner att jag går in i någon. Jag tar snabbt ett steg bakåt och ser att det är dom där två killarna.
"Oj, förlåt" sa jag snabbt där efter. "Det gör ingenting" svarade den mörkhåriga killen och jag kollade på han och han stod där och log stort. Vilket sött leénde han hade, gud!
Det vart tyst och den andra killen sträckte fram sin hand. "Ryan Butler" jag tog emot den och svarade "Stephanie Brown, men kalla mig Steph" jag kollade på den andra killen och tog hans hand och han sa.
" Justin, Justin Bieber"

Postat av: Jasmine

tack för kommentaren på min blogg! :)

Har kollat igenom din novell nu, måste säga att du är sjukt duktig! Du förtjänar flera läsare! :) Har du gjort designen själv? Isåfall MÅÅÅÅSTE du göra en till mig :D

2011-06-26 @ 21:58:22
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Jasmine

Självklart kan jag länka dig, det är det minsta jag kan göra! :)

Tack för att du gör en design :D!

2011-06-26 @ 22:25:22
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Adde

Meeer, <3

2011-06-27 @ 01:13:59
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: Hanna

skulle du kunna skicka en länk på första kapitlet till mig för jag vill börja läsa denna, men vill gärna läsa från början :)

2012-05-07 @ 20:23:55
URL: http://bieberfevernovell.webblogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: