2011-08-15 | 02:07:09
Filed Under: Next To You

Chapter 31


- Välkommen hem till mig. SA Sheldon och öppnade ytterdörren.
När jag kom in så var det ett bord i mitten och allt så såg så perfekt ut.

- Hur mycket pengar har ni egentligen?
- Haha, det är pappa som har. Som du vet, man tjänar mycket på bilar..
- Kan tänka mig.

Sheldon visade mig runt hela huset, och huset var det finaste jag någonsin sett. Allt var i sin ordning och det var stort och stilrent.
Då skulle hon komma hem till mamma och mig någon dag när vi inte orkade göra någonting..
Vi fortsatte sedan upp på övervåningen och sedan in till hennes rum. Rummet var inte så jättestort, eller så såg det bara litet ut eftersom hon hade en stor säng mitt i rummet.
Hon slängde sig på sängen och jag gick och satte mig brevid henne.

När vi hade prata i ungefär en halvtimme så knackade det på. En lång man med kostym, brunt hår och mörka ögon öppnade dörren.

- Sheldon, mamma och jag åker om ungefär en timme. Men du vet vad vi frågade igår, och sedan får ni avgöra.
Och hej förresten, Paul heter jag och är Sheldon's pappa.

Han gick fram till och skakade vänligt min hand.

- Stephanie, men kalla mig Steph.
- Okej Steph. Haha, men vi syns senare.

Han vände sig om och lämnade rummet.

- Vad fick vi av göra? undrade jag och kollade på Sheldon.
- Pappa och mamma ska på någon gala ikväll.. Hum vänta, vad hette den.. Jo, eller nej. Jag kommer inte ihåg Men det var en gala för att hylla personer som har gjort något bra ifrån sig. Om du förstår vad jag menar?
- Jag förstår.
- Så pappa sa att han hade två biljetter över, och då undrade han ifall vi ville följa med?
- Men det är klart vi vill! Jag kollade på Sheldon och hon log.
- Vad väntar vi på? Om en timme måste vi vara klara!

Vi for upp ifrån sängen och in i hennes garderob. Vi tog ut massor av klänningar.

- Men Sheldon, du är mycket längre än mig.. Hur ska jag kunna ha dina klänningar?
- Den här blir perfekt. Den är kort för mig så det blir perfekt för dig.

Hon höll ut en mörk grön klänning som hade rosor vid ena axel. Jag blev kär i den direkt och bytte snabbt om.
Sheldon tog fram sin klänning och efter en timme var vi klara.

Vi gick nerför trappan och där stod Sheldon's mamma och pappa och väntade på oss.

- Vad fina ni är. Men nu måste vi åka.

Vi gick ut och satte oss i den svarta bilen och sedan for vi mot galan.
När vi var framme var det fullt med folk i kostymer och klänningar. Folk gick på röda mattan och papparazzi tog kort hela tiden. Vi började gå in mot folkhavet och sedan lämnade jag och Sheldon hennes mamma och pappa, eftersom dom skulle gå röda mattan.

- Varför har du inte berättat att ni brckar gå på galor och att din pappa är typ känd?
- Haha, jag visste att du skulle fråga. Men om jag säger det direkt kanske dom inte blir kompis med mig för att jag är jag, utan för pappa är känd.
- Men inte jag. Svarade jag och kramade om henne ifrån sidan.

En papparazzi kom upp och började ta kort på oss. Vi ställde oss och poserade glatt och och gjorde även några skämt bilder. Det kom även några flera fotografer och började ta kort. Men tillslut orkade vi inte mer, så vi gick därifrån. Vi gick vidare till jag stannade upp och tyckte jag kände igen någon. Jag gick närmare och jo visst kände jag personen. Ingen mindre än Scooter stod och blev intervjuad. Då började jag tänka.
"Tänk om Justin var här.. Vad ska jag säga då?"

Scooter fick syn på mig och avbröt sin intervju och började gå mot mig.

- Nämen, är det inte Steph.
- Scooter. Sa jag och kramade om honom.
- Dig har jag inte sett på flera månader, hur är det?
- Jo, det är bara bra. Hur är det med dig då?
- Jo, fått lite ledigt nu efter Justin's tour.
När Scooter sa Justin sp började jag kolla mig omkring.
- Justin är inte här ikväll, han skulle, men han orkade inte sedan. Så jag fick gå själv.
- Hehe, okej. Men du får väl hälsa Justin, eller nått.
- Steph, han var ledsen i månader efter att ni gjorde slut. Så jag vet inte hur han kommer ta ett "hej"
- Hälsa honom inte då. Säg inte ens att du träffade mig.

När jag hade pratat klart med Scooter gick jag tillbaka till Sheldon som stod och åt snacks.

- Hur känner du Justin Bieber's manager?
- Lång historia.
- Jag vill höra..
- Inte nu.

En kvart senare var galan i full gång. Olika personer fick pris och massor med uppträdanden. Massor med personer grät men även skrattade. Hosten för galan, var den bästa och roligaste jag någonsin lyssnat på. Jag tycker han borde fått ett pris.
När galan var slut reste sig alla upp och började gå mot utgången närkände jag hur någon drar tag i mig.
Jag kollade bak och ser Scooter göra kom tecknet. Jag börjar gå mot honom. Han pratade i telefon men någon, vem visst jag inte.
Han verkade diskutera om någon. För Scooter verkade övertala den att inte göra öra det. Scooter kollade på mig och sedan la han på och stoppade ner mobilen i byxorna.

- Han vill träffa dig.
- Vem?
- Justin..

Postat av: Adde

meeer §

2011-08-15 @ 03:22:01
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: matilda

suuuuper bra ^^

2011-08-15 @ 10:41:02
Postat av: wilma

super bra! meraa

2011-08-15 @ 15:33:24
URL: http://onlybritney.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: