2011-08-15 | 22:35:20
Filed Under: Next To You

Cahpter 32


- Varför vill ha träffa mig?
- Han ville att ni skulle prata om vad som egentligen hände..
- Jag vet inte Scooter. Jag har inte sett honom på ett halv år, och nu vill han helt plötsligt att jag ska komma till honom.
- Du måste.. Justin dödar mig annars.

Jag kollade på Scooter. Han kollade på mig och ville ha ett svar. Jag bestämde mig för att följa med Scooter. Han började le och sedan gick vi mot hans bil.
Vi gick ner till parkeringen och hoppade in i Scooter's bil och körde sedan i väg.

- Du anar inte hur glad Justin kommer bli när han får se dig.
- Men jag förstår inte.. När vi var i Hawaii så gillade du inte riktigt mig, eller hur?
- Om jag ska vara ärlig trodde jag bara att du lekte med Justin. Att du bara ville ha roligt på din semester. Men jag kunde se på Justin hur kär han var, sedan när allt hände med Emily och att du åkte hem så förändrades Justin helt. Han ville inte göra grejor längre, han ville bara prata med dig.
- För det första, jag skulle aldrig leka med en killes känslor och jag skulle aldrig såra en sån fin kille som Justin.
Och jag kan nästan tänka mig Justin's mobilräkning efter alla gånger han ringde mig.

Vi både började skratta och Scooter bara nickade.
Vi fortsatte färden till Justin's hotell.

- Tack för att prata lite. Så att Justin inte behöver berätta precis allt. Han kommer nog vara lite nervös.. Han vet inte än att du kommer.
- Men Scooter, du sa att han ville att jag skulle komma?!
- Haha, lunga ner dig. Han vet inte att det är du som kommer.. Jag sa bara att det var en person som ville träffa honom.
- Men jag sa aldrig att jag ville träffa honom?!

Där ljög jag som bara den. Jag skulle göra allt för att träffa honom igen, och även få det att bli som förut.

Scooter kollade på mig innan han fortsatte att prata.

- Så du vill inte träffa Justin? Ni är väl inte osams?
- Jag vill träffa Justin. Men jag vet inte vad jag ska säga?
- Justin kommer vara blyg i början, det är han alltid när han är nära en tjej han gillar. Så då tror jag att du får prata. Men efter en stund kommer Justin lätta på blygheten och börja prata. Och då kan ni prata om vad som helst.
- Men jag kommer också vara nervös?
- Varför ska man vara nervös för en person man en gång älskat?

Jag kollade ut på vägen och såg massor med ungdoms par hålla varandra i handen, kyssas eller bara kramas. Jag fick bilder i huvudet av när Justin överraskade mig första gången. Hur han bjöd mig på jordgubbar doppade i choklad. Hur första kyssen var. Perfekt.

- Nu är vi framme.

Vi gick ut ur bilen och gick in i hotellet. Scooter hälsade på personen vid disken och sedan fortsatte vi upp mot hans rum.
Korridoren var bred och var fylld med hotellrum.

- Jag tänkte att vi först går till Pattie's rum, så att du kan låna kläder av henne. För en klänning är väl inte så skönt?
- Nej, inte precis..

Vi knackade på hos Pattie och hon öppnade.

- Scooter och STEPH?! Heeej.
Och sträckte sig och kramade om mig.

- Det var länge sedan.. Men var är Justin?
- Det är just precis vad vi ska tala om. Justin vet inte om att hon är här, så vi ska överraska honom. Men då tänkte vi att hon kunde få låna lite kläder av dig?
- Vet inte Justin att du kommer? Wow, han kommer flippa ut när han ser dig. För du förstår inte hur ledsen han var när ni gjorde slut.
- Jag har förstått det. Svarade jag och började gå in i hennes rum.

Hon tog fram ett par kortbyxor och en vit T-shirt. Men sedan gick böjde hon sig ner till väskan igen och tog fram en grön kofta.

- Dom här blir nog bra. Sa hon och räckte mig kläderna. Jag gick in på toaletten och bytte om.
Efter några minuter var jag klar och gick ut.

- Jag kan nästan tänk mig vad Justin komma säga om dig.. Sa Pattie.

Jag log mot henne och sedan kollade jag på Scooter som stod vi dörren.

- Jag tror att det är dags för dig att gå och överraska honom nu.

Jag började gå efter Scooter och han pekade på dörren längst bort. Jag började gå dit och kände att ju längre fram jag kom desto mer fjärilar fick jag i magen.
När jag hade kommit fram andades jag några djupa andetag innan jag knackade på...

Postat av: kajsa

Mera så fort som möjligt tack :D hah.

2011-08-16 @ 00:04:40
URL: http://ireth.devote.se
Postat av: Adde

meeeeer nuuuuuuuu <3

2011-08-16 @ 00:25:02
URL: http://beliebeer.blogg.se/
Postat av: amanda

Jag längtar tills nästa! <3<3

2011-08-16 @ 14:58:15

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: